خواندنی

آیا چینی ها گربه میخورند؟ + دلایل

بله، چینی ها گوشت گربه می خورند ولی کشور چین بیشتر از یک میلیارد و نیم جمعیت دارد و گربه خوری تنها در بخش کوچکی از چین رخ می دهد. گربه ها به دلیل اینکه درنده و گوشتخوار هستند و هر چیزی را می خورند در معرض خیلی از ویروس ها، انگل ها و باکتری ها هستند بنابراین خوردن گوشت گربه علاوه بر اینکه از لحاظ دینی حرام است بی شک مشکلات بسیاری برای سلامتی افراد به دنبال دارد. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا به این سوال شما که آیا چینی ها گربه می خورند؟ پاسخ دهیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گربه خوری در چین

چینی ها سالیانه ۴ میلیون گربه را به صورت غیر قانونی و به عنوان غذا در یک بخش از استان گوانگ دونگ و استان های گوانگشی قصابی می کنند. البته بیشتر مردم کشور چین گربه نمی خورند و بسیاری از علاقمندان به این حیوان خانگی با تجارت غیر قانونی گوشت گربه به شدت مبارزه می کنند.

در بعضی از مناطق چین، به ویژه در مناطق روستایی، خوردن گربه رایج شده است و به عنوان بخشی از فرهنگ تغذیه شناخته شده است. البته عوامل گوناگونی در پشت این کار نهفته است که در این قسمت آنها را ذکر می کنیم.

۱- طب سنتی و باورهای سنتی: در بعضی از مناطق چین گربه نوعی عنصر درمانی در طب سنتی است. همچنین باورهایی درباره خواص درمانی گربه مثل بهبود بعضی از بیماری ها، افزایش قدرت جنسی و … باعث شده تا بعضی از مردم چین آن را به عنوان یک غذای دارویی و درمانی مصرف کند.

۲- فرهنگ و تاریخ: در بعضی دیگر از مناطق چین گوشت گربه به عنوان یکی از منابع غذایی تاریخی و قدیمی شناخته شده است. مردم این مناطق از زمان های قدیم با این کار آشنا بوده اند و از آن با عنوان فرهنگ و تاریخ یاد می کنند.

۳- موجودیت غذایی: در بعضی دیگر از مناطق این کشور به علت محدودیت غذایی و نیاز افراد به منابع پروتئینی، مردم از آن به عنوان غذا استفاده می کنند.

جشنواره خوردن گربه در کشور چین

مردم کشور چین هر ساله یک جشنواره برای خوردن گربه برگزار می کنند. این یکی از عجیب ترین جشنواره ها در سراسر دنیا است که در طولانی ترین روز سال و در شهرهای گوناگون به ویژه در مناطق جنوبی، چند هفته پیش از برگزاری این جشنواره به خرید کردن گربه و سپس ذبح آن می پردازند و گوشت گربه ها را برای این جشنواره آماده می کنند.

علت برگزاری جشنواره خوردن گربه، مخالفت انجمن های دفاع از حیوانات و همچنین فعالیت های آنان در جامعه می باشد. بعضی از تشکل های دفاع از حیوانات می گویند که بسیاری از این گربه ها را از مناطق آلوده و خیابان ها جمع آوری می کنند به همین علت سلامتی کسانی که از این گربه ها می خورند، به طرز عجیبی در خطر است.

سخن آخر

در این مقاله از کارمادیو شما را با جواب سوال آیا چینی ها گربه می خورند؟ آشنا کردیم، ولی بهتر است بدانید که خوردن گربه در خیلی از مناطق دنیا ممنوع می باشد و تنها در کشور چین و چند جای کوچک از جهان رایج است. بنابراین در کشور چین بعضی از افراد قسمت هایی از گربه را در آشپزخانه خود مصرف می کنند و به عنوان قسمتی از فرهنگ تغذیه شناخته شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا