خواندنی

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا

معروف ترین آجیل ها که ایرانیان در سال های اخیر در مراسم های شادی و حتی در مراسم مذهبی از آن استفاده می کنند، آجیل مشکل گشا است. البته این مسئله صرفا یک باور قلبی است و تاکنون هیچ نهاد مذهبی آن را تایید نکرده است. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا در مورد آجیل مشکل گشا با شما صحبت کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

مغزهای موجود در آجیل مشکل گشا

آجیل مشکل گشا معمولا شامل ۷ مورد است که هر کدام از آنها خواص ویژه ای برای بدن دارد. در ادامه این مطلب، این ۷ مورد را به شما معرفی می کنیم.

نخودچی

نخستین جز تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا که حتی بیش از مقدار مورد نیاز در آجیل مشکل گشا وجود دارد نخودچی خام یا شور است. نخودچی به هضم بهتر غذا و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

کشمش

دومین مورد از اجزای تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا، کشمش است که از خشک نمودن دانه های انگور زرد با روش های گوناگون خانگی و صنعتی انجام می گیرد. از خواص کشمش می توان به فیبر، پروتئین و کربوهیدرات اشاره کرد. انرژی بدن در اثر مصرف این میوه خشک به دلیل دارا بودن کربوهیدرات بالا افزایش می یابد.

مغز بادام زمینی

یکی دیگر از مغزیجات موجود در آجیل مشکل گشا، بادام زمینی است. مغز بادام زمینی دارای مقادیر زیادی کلسیم که برای استخوان ها حیاتی است و همچنین منبع غنی از پتاسیم، سلنیم و منیزیم است که سبب بهبود عملکرد مغز و قلب می شوند.

آجیل مشکل گشا

گردو

یکی دیگر مواردی که در آجیل مشکل گشا وجود دارد، گردو است که باعث تقویت عملکرد نورون های مغزی می شود. گردو همچنین سرشار از منگنز است. منگنز می تواند همراه با مس و کلسیم که هردو در گردو وجود دارند از پوکی استخوان شدید پیشگیری کند. گردو دارای آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب سالم، مواد معدنی و ویتامین ها است که به سلامت پوست کمک می کنند.

توت خشک

توت خشک یکی از ترکیبات مهم آجیل مشکل گشا است‌. این میوه خشک مواد معدنی و املاح فراوانی دارد. خواص این میوه خشک عبارت است از:

  • جلوگیری از گرفتگی عروق
  • بهبود عملکرد کبد و کلیه ها
  • ضد سرطان
  • منبع غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش

فندق

فندق علاوه بر این که طعم فوق‌العاده ای دارد، دارای ترکیباتی مانند آهن، پتاسیم، فسفر، تیامین، منیزیم، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، زینک، منگنز و ویتامین E است بنابراین این آجیل خوشمزه با دارا بودن کربوهیدرات سرشار از انرژی است و با دارا بودن پتاسیم، منگنز و فسفر می تواند به تقویت قلب کمک کند.

پسته

یکی دیگر از مغزیجاتی که در آجیل مشکل گشا ریخته می شود، پسته است. پسته حاوی پروتئین، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات و املاحی نظیر روی، سدیم، آهن، مس، کلسیم و پتاسیم است. پسته همچنین دارای ویتامین های B6، C و فولات، تیامین و … است.

  • مغز پسته در درمان فقر آهن و کم خونی مفید است.
  • پسته دارای آنتی اکسیدان های زیادی است بنابراین خواص ضد سرطانی دارد.
  • مغز پسته برای تقویت بینایی، بهبود سرفه های مزمن، بهبود عملکرد گوارش و … بسیار موثر عمل می کند.

جمع بندی

ترکیبات اصلی تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا نخودچی، کشمش، مغز بادام زمینی، گردو، توت خشک، فندق و پسته است که در توری بسته بندی می شود و در آن را با استفاده از روبان یا یک گل می بندند.

آجیل مشکل گشا را در چهارشنبه سوری، جشن سال نو و دور همی های شب یلدا نیز می توان استفاده کرد. البته کاربرد اصلی این آجیل برای مراسم های شادی و پس از آن مراسم های مذهبی است. آجیل مشکل گشا علاوه بر جنبه مذهبی، عامل بسیار خوبی برای رساندن املاح و مواد معدنی به بدن است.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا