مد و استایل

۱۰ عطر و ادکلن خنک مردانه با ماندگاری و ارزش خرید بالا

در فصل گرما، تهیه عطر خنک مردانه با ماندگاری بالا یک امر ضروری‌ست. زیبایی همیشه دیدنی نیست و عطرها جذابیتی دارند که اگرچه از دیده پنهان است؛ اما بیشتر از هر لباسی می‌توانند تاثیرگذار باشند. استفاده از ادکلن‌های خاص می‌تواند امضای هر شخص باشد؛ چرا که عطرها در حافظه بویایی انسان حک می‌شوند. هر بار که آن عطر آشنا به ‌مشام برسد، پدیده حس‌آمیزی، یاد ما را در ذهن افراد دیگر تداعی می‌کند.

در فصل‌های بهار و تابستان، مطابق سلیقه خود یک ادکلن خنک مردانه تهیه کنید؛ چرا که استفاده از عطرهای گرم در این فصل‌ها احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. اگر قصد خرید یک عطر مردانه خنک قیمت مناسب را دارید، با کارمادیو همراه باشید.

۱. عطر و ادکلن بلو شنل Bleu de Chanel

عطر و ادکلن بلو شنل Bleu de Chanel - کارمادیو

وقتی صحبت از خرید عطر خنک مردانه با ماندگاری بالا باشد، شنل بلو یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست. این عطر تلخ و خنک است و اگر قصد دارید برای کسی هدیه بخرید، بسیار مناسب است؛ چرا که رایحه‌ای همه‌پسند و بسته‌بندی بسیار شکیلی دارد.

شنل بلو یک عطر جادویی ا‌ست که نت‌هایی پیچیده‌ به‌زیبایی در هم آمیخته شده‌اند. ترکیب این نت‌ها کاملا مناسب آقایان شیک‌پوش بوده و عطری‌ است که برای ملاقات‌های کاری می‌تواند تاثیر مثبت زیادی روی مخاطب ایجاد کند؛ چرا که تصوریری دوستانه از شما ارائه می‌کند. این عطر برای قرارهای رمانتیک هم انتخاب بسیار خوبی‌ست. شنل بلو رایحه‌ای دارد که تداعی‌گر یک دیدار عاشقانه زیر درختان بید است.

لیمو ترش، نعنا و برگ نارنج، نت‌های اصلی این عطر دلپسند هستند و به همین خاطر احساس خنکی، اولین حسی ا‌ست که پس از اسپری‌کردن این عطر خواهید داشت. نت‌های میانی شنل بلو گریپ فروت و رایحه نیلوفر آبی ا‌ست و آخرین نت نواخته‌شده آن هم ترکیبی از چوب‌های صندل و سدر است.

۲. ادکلن بولگاری آکوا پور هوم BVLGARI Aqva Pour Homme

آکوآ پور هوم، برند مشهور بولگاری یک عطر خنک مردانه با ماندگاری بالاست که طرفداران بسیار زیادی دارد. این عطر بیش از هر چیزی برای شما یادآور قدم‌زدن روی ساحل در یک روز تابستانی‌ست. در ساخت این ادکلن خنک مردانه، اقیانوس منبع اصلی الهام بوده و حتی پکیجینگ آن هم به رنگ آبی نیلی ا‌ست. ماندگاری این عطر بالاست و برای استفاده روزمره مناسب است.

نت‌های اصلی عطر خنک بولگاری آکوا پور هوم شامل مرکبات مختلف است که در میان آن‌ها بوی پرتقال و نارنج برجسته‌تر است. نت‌های میانی این ادوتویلت شامل لوندر، جلبک و گل پنبه است. نت پایانی این عطر در نعنا و رزماری خلاصه شده است که با ظرافت هر چه تمام‌تر بر خنکای این عطر می‌افزاید.

۳. عطر پاکو رابان اینویکتوس

پاکو رابان اینویکتوس نوعی ادو تویلت است و یک عطر خنک مردانه با ماندگاری بالا به‌شمار می‌آید. این عطر محبوب خنک اما در عین حال تند است و بیشتر از سایر عطرهای این فهرست انرژی‌بخش است و حال‌وهوایی شبیه به ادکلن‌های گرم دارد. این عطر به دلیل ماهیت خاص و دوگانه خود بسیار مورد پسند ورزشکاران است و حتی شیشه آن هم با الهام از جام قهرمانی طراحی شده است.

این عطر اسپانیایی در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد و از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت. نت‌های اولیه پاکو رابان اینویکتوس شامل گریپ فروت، نارنگی و آب دریاست. نت میانی شامل گل یاس و برگ بوست و این سمفونی با نت کهربا و چوب گایاک به اوج می‌رسد.

۴. عطر ادکلن تام فورد گری وتیور Tom Ford Grey Vetiver

عطر ادکلن تام فورد گری وتیور Tom Ford Grey Vetiver - کارمادیو

اگر به‌دنبال خرید یک ادکلن خنک مردانه بااصالت هستید، تام فور گری وتیور را فراموش نکنید. این عطر محبوب کلاسیک در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد و از همان ابتدا به قسمت‌های بالای فهرست عطرهای تلخ و خنک راه پیدا کرد.

تام فورد گری وتیور یک عطر خنک مردانه با ماندگاری بالاست که با استفاده از آن، قدم‌زدن در یک جنگل پر از درخت برایتان تداعی خواهد شد؛ چرا که در تهیه آن از بوهای چوبی بسیار استفاده شده است. نت اولیه شامل شکوفه پرتقال، گریپ‌فروت و گل مریم است. نت میانی آن از جوز هندی، فلفل شیرین و زنبق تشکیل شده است. پایان‌بندی این عطر هنرمندانه بوده و با نت منحصربه‌فردی از گیاه وتیور، کهربا و بلوط همراه شده است.

 

۵. عطر ادکلن نیشان هسیوات

نیشان هسیوات یک عطر خنک مردانه با ماندگاری بالاست که رایحه آن مدیترانه‌ای ا‌ست. ماندگاری این عطر در دسته “خیلی بالا” قرار می‌گیرد و پراکندگی آن بسیار خوب است. نیشان هسیوات به‌عنوان عطر بدون جنسیت در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد؛ با این حال محبوبیت این محصول بین آقایان بالاتر است.

منبع الهام در طراحی این عطر ترک، المان‌های سنتی و تاریخ عثمانی‌هاست. نت اول این عطر شامل رایحه آناناس، گریپ‌فروت و ترنج است. در نت میانی از نعنا هندی، یاس و سدر استفاده شده و نت آخر آن هم شامل رایح‌های چوبی ا‌ست.

۶. عطر ادکلن دانهیل آمالفی سیتروس

ادو پرفیوم دانهیل امالفی سیتروس، یک عطر خنک مردانه با پراکندگی متوسط است. این عطر انگلیسی بسیار جذاب است؛ چرا که رایحه‌ای متفاوت دارد و خنکی آن همراه با نت‌های ترش است.

منبع الهام برای ساخت دانهیل امالفی سیتروس، عطرهای دست‌ساز عصر ویکتوریایی بریتانیاست. نت اولیه شامل رایحه لیمو ترش، نارنگی ماندارین، نارنج و ترنج است. نت میانی از بهارنارنج، هل، چای سبز و عطر گل یاس تشکیل شده است. آخرین نت با کهربا، چوب صندل و وتیور بسته می‌شود.

۷. عطر ادکلن دیویدوف کول واتر Davidoff Cool Water for men

عطر ادکلن دیویدوف کول واتر Davidoff Cool Water for men

دیویدوف کول واتر عطر خنک مردانه با ماندگاری بالاست که رایحه‌ای بسیار دلپذیر دارد. اگر قصد خرید یک عطر مردانه خنک قیمت مناسب اما باکیفیت را دارید، ما به شما دیویدوف کول واتر را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول ساخت کشور سوئیس است و علی‌رغم قیمت اقتصادی خود، رایجه و کیفیتی مشابه محصولات لوکس دارد.

این محصول ماندگاری بالایی دارد و بسیار پرفروش است. دیویدوف کول واتر حس و حالی صمیمانه دارد و برای موقعیت‌های غیررسمی و استفاده روزمره تولید شده است. طراحی شیشه این عطر ساده اما دوست‌داشتنی ا‌ست و اصالت آن را به‌خوبی نمایش می‌دهد. این محصول در سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد و در تمامی این سال‌ها در فهرست پرفروش‌ترین عطرهای مردانه به‌صورت فعال حضور داشت.

اسانس اولیه دیودوف آب دریا، لوندر، نعنا، رزماری و گشنیز است. اسانس میانی این محصول از بهار نارنج، گل شمعدانی، چوب صندل سفید و یاس است. اسانس پایانی این محصول پیچیده هم شامل مشک، کهربا، خزه درخت بلوط و سدر است.

 

۸. عطر ادکلن اورتو پاریسی مگامار

اورتو پاریسی مگامار یک عطر ایتالیایی مناسب فصول گرم است. این محصول رایحه‌ای خنک و دریایی دارد که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. نت‌ها و آکوردهای دریایی این محصول تداعی‌گر عاشقانه‌های پرتنش تابستانی‌ست که به نشستن کنار ساحل و تماشای غروب خورشید ختم می‌شود.

نت اولیه اورتو پاریسی مگامار از فلفل، آب دریای شیرین و بنفشه تشکیل شده است. اسانس میانی آن نمکی و شامل برگ‌های چای سبز و جلبک‌هاست که در انتها نت آخر به بوی مشک، عنبر و صندل سفید می‌رسد.

۹. عطر ادکلن کرید گرین آیریش توید

کرید گرین آیریش توید، یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین انتخاب‌ها برای تهیه عطری خنک با ماندگاری بالاست. این محصول فرانسوی سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد و در گروه رایحه‌های فوژه (خاکی و تازه) قرار می‌گیرد. گرین آیریش توید عطری خنک، تلخ و با حس و حالی سلطنتی ا‌ست. این عطر، رایحه مورد علاقه چارلز سوم، پادشاه فعلی بریتانیا و مایکل داگلاس، بازیگر سرشناس هالیوود است.

ادکلن خنک مردانه کرید گرین آیریش توید، بهترین گزینه برای دیدارهای رسمی‌ست. اگر قصد دارید عطری تهیه کنید که هیچ‌گاه از مد نیفتد، این محصول مخصوص شماست. این ادکلن بی‌نظیر القاکننده حس اعتمادبه‌نفس و قدرت است و می‌توان غرور مردانه را از هر یک از نت‌های آن استشمام کرد. نت‌ اولیه این محصول شامل به‌لیمو و زنبق و نوت میانی آن گل بنفشه است. آخرین نوت این عطر سلطنتی منحصربه‌فرد از کهربا و چوب صندل سفید تشکیل شده است.

۱۰. عطر و ادکلن ورساچه پور هوم دیلن بلو Versace Pour Homme Dylan Blue

عطر و ادکلن ورساچه پور هوم دیلن بلو Versace Pour Homme Dylan Blue

اگر طرفدار عطر سواچ برند دیور باشید، احتمالا دیلن بلو ورساچه را هم دوست خواهید داشت. سواچ عطری با رایحه‌ای بی‌نظیر و طبعی معتدل است که برای فصل‌های بهار و پاییز مناسب است. جایگزین تابستانی این عطر، ورساچه پور هوم دیلن بلو است که حس و حال خنک‌تری دارد؛ با این حال ترکیب نت‌های آن شباهت زیادی به سواچ دیور دارد.

ورساچه پور هوم دیلن بلو یک عطر خنک مردانه با ماندگاری بالاست که چاشنی شیرینی و تندی هم به آن اضافه شده است و همین موضوع آن را به یک گزینه منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. این ادوتویلت دوست‌داشتنی در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد و در سال‌های اخیر به یکی از انتخاب‌های اول آقایان برای فصل تابستان تبدیل شده است.

این عطر رایحه‌ای نشاط‌بخش دارد که نت اول آن شامل ترنج، برگ انجیر و گریپ‌فروت است. نت بینابینی پور هوم دیلن بلو شامل آمبروکسان، پاپیروس و نعنای هندی ا‌ست. نت پایانی این محصول کمی نامتعارف و در عین حال خلاقانه است که از ترکیب زعفران، دانه توکا، مشک و چوب نیم‌سوز ایجاد شده است.

 

منبع: اسنپ مارکت

2.7/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا