اخبار

راهنمای کامل پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ + وسایل مورد نیاز

به گزارش کارمادیو، هر ساله جمعیت بسیار زیادی از محبان امام حسین (ع) را پیاده روی اربعین را شرکت می کنند تا خود را مرقد مطهر ایشان برسانند و ما این مطلب را برای کمک به کسانی که قصد شرکت در راه پیمایی اربعین را دارند آماده کرده ایم.

تاریخ روز اربعین ۱۴۰۲

– اربعین در تقویم شمسی برابر است با شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲

– تاریخ اربعین در تقویم قمری برابر است با ۲۰ صفر ۱۴۴۵

– تاریخ روز اربعین در تقویم میلادی ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ می باشد

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

اکثر زائران پیاده وی خود را از روز ۱۶ صفر آغاز میکنن و یک روز پیش از اربعین خود را به کربلا میرسانند. ولی در کل شما می توانید چند روز زودتر سفر خود را انجام بدهید که این بستگی به برنامه شما دارد تا از شلوغی و ازدحام دور بمانید.

آخرین جزییات ثبت نام راه پیمایی اربعین

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تمامی متقاضیان باید در سامانه سماح ثبت نام کنند. همچنین با توجه به لغو ویزا، برای اینکه هر شخص خودش را بیمه کند، ثبت نام در سامانه سماح لازم و ضروری و یکی از شروط خروج از مرزهای کشور می باشد.

افرادی که در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده بودند نیز باید وارد سامانه سماح بشوند و از قسمت پیگیری وضعیت، در خواست خود را ویرایش کنند و با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه، حق بیمه خود را پرداخت نمایند و ثبت نام خود را قطعی کنند.

زنان باردار، افراد سالمند بالای ۶۰ سال و کسانی که شرایط و بیماری خاصی دارند، بهتر است تا از ثبت نام خودداری نمایند.

راه های دسترسی

برای اینکه بتوانید در پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ شرکت نمایید، ابتدا باید به شهر نجف بروید که از ۲ طریق می توانید به این شهر برسید:

مسیر هوایی: شما از شهرهایی چون تهران، اصفهان، اهواز، مشهد، تبریز، شیراز، ساری، کرمان، یزد و آبادان می توانید به صورت مستقیم به شهر نجف پرواز کنید.

مسیر زمینی: برای سفر زمینی به شهر مشهد نیز از پایانه های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی می توانید عبور کنید. دقت داشته باشید که مسافران پیاده فقط از مرزهای مهران و چذابه می توانند عبور کنند و سپس با ماشین های گذری خود را به شهر نجف برسانند. فاصله تهران تا مرز مهران ۷۵۹ کیلومتر می باشد و در صورتی که دارای خودرو شخصی باشید می توانید این مسیر را تقریبا ۹ ساعته طی نمایید.

پیاده روی بین نجف تا کربلا چند روز و ساعت است؟

طول مسیر شهر نجف تا کربلا ۸۵ کیلومتر می باشد که زائران این مسیر را معمولا ۳ روزه طی می کنند. شما تقریبا روزانه حدود ۲۷ کیلومتر مسیر پیش رو دارید که زمان تقریبی آن ۷ الی ۸ ساعت پیاده روی در طول روز می شود.

در این پیاده روی سه روزه، روز اول تا عمود ۴۸۰ تا ۵۰۰ و روز دوم تا عمود ۱۰۰۰ را می توانید پیاده روی کنید.

ریشه تاریخی پیاده روی اربعین

به گزارش کارمادیو، پیاده روی و زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین ریشه ای تاریخی دارد. جابر بن عبدالله انصاری و عطیع عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام می گذشت، با پای پیاده به کربلا رسیدند و همچنین در منابع شیعه معتبر مشهود هست که حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد علیه السلام همراه با هشتاد و چهار نفر در روز اربعین وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر بن عبدالله انصاری، قبر امام را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شده است.

وسایل لازم برای شرکت در مراسم اربعین 1402

از آنجایی که قرار هست چند روز پیاده روی داشته باشید، داشتن وسایل درست به شما کمک می کند تا این مسیر را با کمترین سختی طی کنید.

– کفش و دمپایی مناسب

– لباس مناسب

– نقشه راه

– پاسپورت و سیم کارت عراقی

– کوله پشتی

– وسایل شخصی و وسایل بهداشتی

– شارژر گوشی تلفن همراه

 

منبع: سایت تلنگر

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا