اخبار

آخرین وضعیت پرونده لاکسون / کلاهبرداری در ارز دیجیتال

سایت Laxsson (لاکسون یا لاکسسون) یک پلتفرم سرمایه گذاری است که اخیرا در میان کاربران فارسی‌زبان بازار کریپتو شهرت پیدا کرده است و آن طور که از کانال تلگرام آن برداشت می‌شود،‌ تمرکز زیادی روی کاربران ایرانی دارد. علاوه بر سایت لاکسون،‌ دانلود برنامه Laxsson نیز که به عنوان یک ربات تریدر معرفی می‌شود در گوگل پلی امکان‌پذیر است.

این شرکت ادعا داشته به کمک هوش‌ مصنوعی در معاملاتش موفق است. لاکسون با تبلیغات گسترده و پرداخت هدایایی مثل گوشی و شمش طلا به مدیران و سرشاخه‌ها، قریب به ۵۰ هزار نفر را در استان ایلام به عضویت خود در آورده و سرانجام حدود هزار میلیارد تومان از سرمایۀ سپرده‌گذاران را جذب کرده است.

به گزارش کارمادیو و به نقل از سخنگوی قوه قضائیه: پرونده‌هایی در استان‌های ایلام، بوشهر، البرز، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی تشکیل شده و مشخص شد یک پروژۀ هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم‌افزار laxsson اقدام به شبکه‌سازی، عضوگیری و جذب سرمایه و فعالیت غیرمجاز کرده است.

تاکنون قریب به هزار نفر مالباخته اعلام شکایت کرده و ۵ نفر از سرشاخه های اصلی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت و عضوگیری و شبکه‌سازی با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و ۲ نفر دیگر به همین اتهام تحت تعقیب قرار گرفته‌اند که با دادن وثیقۀ ۴ تا ۶ میلیارد تومانی آزاد شدند.

دستور توقیف ۴۰ حساب بانکی صادر و توقیف ۱۰۰ حساب بانکی دیگر در دست اقدام است. دستورات لازم برای شناسایی سایر مؤسسان و سرشاخه‌های این شرکت صادر و تعدادی از مرتبطان هم احضار شده‌اند.

منبع: خبر فوری

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا