سبک زندگی

۱۰ قانون مهم درباره مرتب کردن یخچال که هیچ کس به شما نگفته!

آیا از بی نظمی در چینش خوراکی‌ های موجود در یخچال خود خسته شده‌اید؟! آیا  وقتی درب یخچال را باز می‌ کنید نمی‌ توانید به راحتی خوراکی مد نظر خود را پیدا کنید؟! و آیا به هنگام باز کردن درب یخچال بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌ رسد و مواد غذایی موجود در یخچال شما فاسد می شوند؟!

اگر جواب سوالات بالا مثبت است پس با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت کارمادیو ۱۰ قانون که درباره سازماندهی یخچال و مواد موجود در آن وجود دارد را به شما ارائه دهیم؟!

۱. میوه‌ ها و سبزی‌ ها را برش ندهید

بسیاری از ما میوه ‌ها و سبزیجات را قبل از گذاشتن در یخچال شسته و برش می‌ دهیم ا مسئله‌ای که وجود دارد این است که این محصولات هنگامی که برش داده شوند خیلی زودتر خراب می‌ شوند بنابراین بهتر است که قبل از مصرف این مواد خوراکی را شسته و برش دهید.

۲. گوشت‌ ها را در پایین‌ ترین قفسه نگهداری کنید

برای اینکه خونابه گوشت‌ ها روی دیگر مواد غذایی چکیده نشود بهترین مکان برای نگهداری این مواد غذایی پایین‌ ترین قفسه یخچال فریزر است.

همچنین می‌ توانیم جهت جلوگیری از کثیف شدن قفسه یخچال نیز یک سینی در قسمت مد نظر قرار داده و گوشت‌ ها را در آن قرار دهید. همچنین می‌ توانید از ظروف نگهداری به جای کیسه‌ های پلاستیکی استفاده کنید که این مورد علاوه بر اینکه از ریختن خونابه گوشت‌ ها به درون یخچال و مواد غذایی جلوگیری می‌ کند در استفاده از کیسه‌ های پلاستیکی و در نتیجه در حفظ محیط زیست جلوگیری به عمل می‌ آید.

۱۰ قانون که هیچ کس درباره مرتب کردن یخچال به شما نگفته! - کارمادیو

۳. یخچال خالی بد است و یخچال پر بدتر از آن!

اگر به هنگام باز کردن درب یخچال مواد داخل آن ریخته می‌ شوند نشانی از آن است که یخچال شما بیش از حد پر است و آن را به انبار مواد غذایی تبدیل کرده‌اید.

و پر کردن هر قسمت از یخچال باعث می‌ شود که دریچه‌ های هوا آن مسدود شوند و نیز غذاهای موجود آن فراموش شوند و با گذشت زمان فاسد گردند.

اما اگر یخچال شما تقریباً خالی است حداقل با چند بطری آب آن را پر کنید تا پس از سرد شدن آنها به دستگاه در حفظ دمای خنک کمک کند.

۴. نگهداری شیر در درب یخچال اشتباه است!

مواد غذایی مانند شیر و تخم مرغ که مستعد فاسد شدن هستند باید در قفسه میانی یخچال نگهداری شوند و نه در درب آن, چرا که گرم‌ ترین نقاط داخلی یخچال فریزر شما در و قفسه بالایی آن هستند.

بهتر این است چاشنی‌ هایی که معمولاً سرشار از سرکه و نمک هستند را در درب یخچال نگهداری کنید و قفسه بالایی را برای میان وعده‌ها و غذاهای باقی مانده بگذارید.

۵. میوه‌ ها این طرف سبزیجات آن طرف

 اگر از یخچال‌ های جدید استفاده می‌ کنید معمولاً این یخچال‌ ها دو کشو دارند یکی  برای سبزیجات و دیگری را برای میوه‌ ها در نظر گرفته شده است.

کشوی سبزیجات برای مواد خوراکی با رطوبت بالا کالیبره شده است که مانع از پژمرده شدن سبزی‌ ها می‌ شود و کشوی میوه‌ ها دارای رطوبت کمتری است چرا که میوه‌ها در رطوبت کمتر دیرتر پوسیده می‌ شوند.

حتی اگر از یخچال‌ های فریزر قدیمی و یخچال های جدید با قفسه‌ های بیشتر استفاده می‌ کنید، هم میوه‌ ها و سبزی‌ ها را در کنار یکدیگر نگهداری نکنید چرا که اتیلن  موجود در میوه‌ ها ممکن است منجر به فاسد شدن سبزیجات شوند.

۱۰ قانون که هیچ کس درباره مرتب کردن یخچال به شما نگفته!

۶. از نظم دهنده استفاده کنید

آنگونه که دیدن قفسه‌ های انباری که با کمک سطل‌ ها و سبدها تقسیم بندی می‌ شود لذت بخش است دیدن یخچالی که در آن از نگهدارنده‌ های شفاف استفاده می‌ شود نیز دلپذیر است.

بنابراین سعی کنید در یخچالتان برای نگهداری گوشت‌ ها از یک سینی در قفسه پایین، برای نگهداری چاشنی‌ ها از یک سبد نظم دهنده و برای نگهداری میوه‌ ها از یک آبکش و برای دیگر مواد غذایی از ظروف متناسب و شفاف و تمیز به جای کیسه‌ های پلاستیکی استفاده کنید.

۷. اول من را بخور!

یک پژوهش در دانشگاه  جانز هاپکینز نشان داده است که ۳۵ درصد از مواد غذایی این کشور هدر می‌ رود و قطعاً این مسئله در ایران نیز برای برخی از مواد غذایی مانند نان رخ می دهد.

برای مبارزه با این مسئله اول مطمئن شوید که در یخچال خود چه مواد غذایی دارید و برای سازماندهی یخچال خود وقت بگذارید.

همچنین می‌ توانید جهت جلوگیری از هدر رفتن غذاهای موجود در یخچالتان یک سبد (اول من را بخور) از مواد غذایی‌ موجود، را که تاریخ  انقضاء آن نزدیک است و زودتر خراب می‌ شود را انتخاب کنید و مصرف نمایید.

۸. تاریخ بزنید

ما می‌ توانیم از یک نشانگر پاک شدنی برای فهرست کردن محتویات با تاریخ انقضاء روی دیوار داخلی یخچال استفاده کنیم همچنین می‌ توانیم روی مواد غذایی که زودتر فاسد خواهند شد تاریخ زده همچنین از ظروف نگهدارنده تاریخ‌ دار مثل ظرف‌ های وکیومی تاریخ دار لیمون استفاده کنیم.

۹. یک راه آسان جهت تمیز نگه داشتن قفسه‌ های یخچال

به گزارش کارمادیو، برای تمیز نگه داشتن قفسه‌ های یخچال می‌ توانیم از دستمال آشپزخانه برای پوشاندن کشوها یا کاغذ تمیز و کاور مخصوص قفسه یخچال استفاده کنیم. با این کار دیگر یخچال و قفسه‌ های آن خیلی کثیف نمی‌ شوند و هنگام تمیز کردن لازم نیست که خیلی وقت برای این کار بگذارید.

۱۰. ماهی یک بار یخچال را تمیز کنید

بهتر است که هر هفته یخچال خانه خود را تمیز کنید اما اگر وقت و حوصله این کار را ندارید حداقل ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

قبل از شروع به تمیز کردن یخچال ابتدا آن را از برق کشیده و خاموش کنید و سپس با دستمال تمیز و بدون پرس نظافت را شروع کنید. همچنین می‌ توانید برای این کار از محلول آب و جوش شیرین یا مقداری سرکه نیز برای قسمت های مختلف  یخچال بخصوص قفسه‌ های آن بهره‌مند شوید.

و بدین گونه با نظافت ماهیانه یخچال و نظم دادن قفسه‌ های آن علاوه بر لذت بردن از دیدن داخل یخچال خود بر عمر این وسیله ضروری نیز بیفزایید.

جمع‌بندی

در متن فوق ۱۰ قانون بسیار جالب درباره سازماندهی یخچال و مواد غذایی موجود در آن را برای شما ذکر کردیم در پایان می خواهیم شما را به یکی از مقالات مرتبط یعنی بهترین یخچال فریزر ایرانی و خارجی [مرداد ۱۴۰۲] لینک دهیم تا با استفاده از این مقاله بتوانید جدیدترین و بهترین برندهای یخچال ایرانی و خارجی را مشاهده کرده و اگر قصد خرید یخچال دارید بهترین آنها را انتخاب کنید.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا