سبک زندگی

اگر می خواهید دوست داشتنی‌ تر باشید با این ۱۰ رفتار خداحافظی کنید

حتما شما هم دوست دارید در جمع های دوستانه و خانوادگی دوست داشتنی تر باشید اما این خواسته که از طرف خودتان هم است آنقدر که فکر می کنید سخت نیست. ما در این مقاله از کارمادیو به شما یاد می دهیم که با دست برداشتن از چند کار و خلاصی از شر عاداتی که ذکر می کنیم تاثیر فوق‌العاده بهتری بر دیگران خواهید گذاشت.

به شایعات دامن نزنید

بال و پر دادن به غیبت و شایعات قاعدتا می تواند وسوسه برانگیز باشد. شایعه پراکنی به افراد صدمه می زند و معمولا نتیجه آن معکوس است. هنگامی که پشت سر دیگران غیبت می کنید کسانی که در حال گوش دادن به شما هستند فکر می کنند در غیاب آنها هم اینگونه هستید به همین علت اعتمادشان را نسبت به شما از دست می دهند.

خود را با هوش ترین شخص در جمع جلوه ندهید

نیازی نیست که شما همیشه با هوش ترین شخص در جمع باشید. حقیقت این است که تلاش و سعی مداوم برای نشان دادن اطلاعات و دانش خود مطمئنا روی افراد تاثیر منفی می گذارد. به اشتراک گذاشتن هر آنچه که می دانید و باهوش بودن بسیار عالی است ولی آماده باشید تا از دیگران یاد بگیرید و قبول کنید که جواب تمام سوالات را نمی دانید.

از منفی نگری بیش از اندازه پرهیز کنید

منفی نگری بیش از اندازه برای اطرافیان شما می تواند آسیب زننده باشد. برای حل کردن این مشکل، شروع به تمرکز کردن روی یک مسئله مثبت هر چقدر هم کوچک، در هر موقعیتی باشید. تغییر این دیدگاه می تواند به شما کمک کند تا نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید و بقیه افراد هم از بودن در کنار شما لذت ببرند.

از برداشت شخصی دست بردارید

در واقع هر مسئله و یا موضوعی به شما مربوط نیست. داشتن چنین ذهنیتی شما را بی علاقه و خود محور به دیگران جلوه می دهد. تمرکز و گوش دادن بر احساسات و افکار طرف مقابل خیلی مهم است. با این عمل، روابط شما معنادارتر و عمیق تر خواهد شد.

سعی نکنید همه را راضی نگه دارید

هیچ یک از شما قادر نیست همه را راضی کند و این هیچ اشکالی ندارد. هنگامی که سعی می کنید همه را راضی نگه دارید، معمولا در نهایت مقداری از خود را از دست خواهید داد. علاوه بر این ها، معمولا مردم تشخیص می دهند که شما چه موقع رفتار واقعی ندارید.

روی صداقت و مهربان بودن با خودتان تمرکز کنید. افراد مناسب، قطعا از شما به دلیل شخصیت واقعی تان قدردانی خواهند کرد.

10 راه حل برای اینکه دوست داشتنی تر باشید

نیازهای خودتان را نادیده نگیرید

نادیده گرفتن نیازهای خود به صورت مداوم، به خاطر دیگران شما را دوست داشتنی تر نمی کند؛ بلکه منجر به رنجش و فرسودگی می شود. همچنین با تعیین نکردن حد و حدود مرزها، احساس قدر نشناسی و پوچی خواهید داشت.

مواظبت از خودتان کار خودخواهانه ای نیست زمانی که شاد و سالم هستید مطمئنا در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت.

نیاز به کنترل مداوم را کنار بگذارید

شاید با خود بگویید اگر تمام جزئیات را کاملا مدیریت کنید، همه چیز بسیار عالی خواهد بود. ولی زندگی براساس این قاعده ذهنی و قانون اینچنینی پیش نمی رود. تلاش و کوشش برای کنترل کردن همه مسائل شما را آشفته خواهد کرد. این ویژگی هم اطرافیان و هم خودتان را خسته خواهد کرد.

با اعتماد کردن به دیگران، قبول این که مدیریت بعضی‌ مسائل از کنترل شما خارج است، اولین گام را برای حل این مشکل بر می دارید.

کمتر شکایت کنید

هیچ کسی یک شخص همیشه شاکی را دوست ندارد. اگر به صورت مداوم در باره چیزهای منفی حرف می زنید، روی برداشت دیگران تاثیر منفی خواهید گذاشت. همه شما ممکن‌ است گاهی اوقات روزهای بسیار سختی داشته باشید ولی اجازه ندهید که غر زدن و شکایت کردن به گفتگوهای شما راه پیدا کند. در عوض، تلاش کنید درباره چیزهای مثبت و خوب فکر کنید یا اینکه بیشتر گوش کنید.

زمانی که با دیگران هستید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در میان یک گفتگو قرار داشته باشید و شخص مقابل از زل زدن به گوشی خود دست برندارد. در این زمان حس خوبی به شما دست نمی دهد. بنابراین هنگامی که در کنار دیگران هستید، به او به طور کامل توجه کنید و تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

نیازی نیست همیشه از درگیری اجتناب کنید

این موضوع ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد ولی همیشه نیاز نیست که از اختلاف نظر اجتناب کنید. معمولا به ما یاد داده اند که دوری از اختلافات و موافق بودن، راه بسیار خوبی برای دوست داشتنی بودن است. ولی اجتناب از درگیری ها، گاهی وقت ها به معنی این است که شما صداقت ندارید.

اختلاف نظرهای محترمانه و سالم، بخشی از زندگی می باشند که می توانند به درک بیشتر و رشد کمک کنند.

سخن آخر

هنگامی که بدانید دیگران چگونه برداشتی از رفتار شما می کنند راه را برای دوست داشتنی تر بودن هموار کرده اید. ما در این مقاله از کارمادیو خداحافظی با ده رفتار که شما را دوست داشتنی تر می کند، بیان کرده ایم. اطمینان داشته باشید با مطالعه این مقاله و به کار گرفتن نکات کلیدی آن شخصیتی دوست داشتنی و محبوب خواهید شد.

حال می توانید مقاله ۱۰ نشانه مهم که می گوید شما دوست داشتنی نیستید! را هم از سایت ما مطالعه کنید تا رفتارهای خود را اطلاح کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا