اخبار

مترو پرند بعد از ۱۱ سال در مهر ماه 1402 افتتاح می شود

سخنگوی شهرداری تهران به جزییات افتتاح پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل در نیمه اول مهرماه اشاره کرد و گفت: افتتاح ایستگاه متروی «شهر پرند»، «میدان کتاب» در خط ۷، ایستگاه‌های «شهران»، «کوهسار» و «کن» در خط ۶ و نیز آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو در نیمه نخست مهرماه محقق می‌شود.

مهرداد بذرپاش نیز اظهار کرد: طی دو سه روز آینده تست گرم متروی پرند انجام خواهد شد و ظرف دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کارمادیو، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل گفت: مدیریت شهری تهران، همزمان با بازگشایی مراکز تحصیلی برای افتتاح پروژه‌های متعددی در حوزه حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرده است. عمده پروژه‌هایی که در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسند، بابت تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است تا شهرداری به نوبه خود به مدیریت بار ترافیکی پایتخت کمک کند. تعامل و انجام وظایف از سوی سایر دستگاه‌ها نیز برای کنترل ترافیک پایتخت نقش کلیدی دارد.

او در بخش دیگری ضمن اشاره به افتتاح یک کلان‌پروژه عمرانی در جنوب غرب تهران توضیح داد: احداث بزرگراه شهید بروجردی در امتداد آزادراه تهران – ساوه و حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار از سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری منطقه ۱۸ آغاز و پس از واگذاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، با ۶۹ درصد پیشرفت به دوره ششم مدیریت شهری تحویل داده شد. فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر یکی از پروژه‌های بسته افتتاحی نیمه نخست مهرماه محسوب می‌شود.

محمدخانی در ادامه با اشاره به افتتاح‌های گسترده در شبکه زیرساختی مترو تهران نیز گفت: افتتاح ایستگاه متروی «شهر پرند» برای اتصال این شهر به تهران پس از ۱۱ سالی که پروژه به شهرداری تهران واگذار شده، از دیگر اقدامات موثر در بهبود کیفیت شبکه حمل‌ونقل در سطح استان و شهر تهران به شمار می‌رود. افتتاح ایستگاه «میدان کتاب» در خط ۷ و نیز ایستگاه‌های متروی «شهران»، «کوهسار» و «کن» در خط ۶ از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری برای تکمیل خطوط فعلی متروی تهران به شمار می‌رود که در نیمه نخست مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: به منظور افزایش کارایی و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان در شهر زیرزمینی متروی تهران، عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو نیز در بازه مذکور کلید می‌خورد.

او در پایان ضمن اشاره به تقویت ناوگان اتوبوسرانی گفت: یکی از حوزه‌هایی که تا پایان سال جاری دچار تحول اساسی می‌شود، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت است. انعقاد قراردادن و پیش خرید بیش از ۳ هزار اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی در تاریخ شهرداری تهران بی‌سابقه محسوب می‌شود که در این دوره مدیریت شهری تاکنون محقق شده است. برای ابتدای مهرماه نیز تعداد قابل توجهی «اتوبوس» از مسیر نوسازی و بازسازی و نیز تعدادی «ون» به ناوگان حمل‌ونقل محقق می‌شود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا