خواندنی

خواص فندق برای مردان، زنان و برای حافظه

فندق یکی از خوراکی‌ های بسیار خوشمزه و مقوی است که در سطح تجاری در کشورهای مختلف دنیا از جمله ترکیه، ایتالیا، یونان، گرجستان و انگلستان تولید و عرضه می‌ شود و به دلیل خواص فراوانی و ارزش غذایی بالایی که دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است. حال اگر می‌ خواهید با خواص و ارزش غذایی آن آشنا شوید، این مقاله از کارمادیو را تا پایان مطالعه فرمایید.

خواص شگفت انگیز فندق

فندق این دانه و مغز خوشمزه علاوه بر زیبایی و طعم منحصر به فردی که دارد دارای خواص بی‌ شماری برای سلامتی است که در زیر به برخی از این خواص می پردازیم.

خواص شگفت انگیز فندق

1. خواص فندق برای رشد کودکان

فندق که منبع غنی از چربی‌ های سالم و حاوی ویتامین‌ های مختلف و مواد معدنی بی‌شماری است به عنوان یک غذای عالی برای رشد کودکان و حتی نوزادان شناخته شده است و مس، ویتامین C و E، روی و سلنیوم و دیگر مواد مغذی موجود در در این دانه خوشمزه، باعث رشد هرچه سریع‌ تر و بهتر کودکان می‌ شود.

 2. خواص فندق برای مردان و درمان اختلالات نعوظ و افزایش سطح اسپرم‌ها

تحقیقات نشان می‌ دهد فندق به دلیل داشتن ویتامین e که یک مکمل غذایی برای تولید اسپرم است به افزایش تعداد اسپرم‌ ها در مردان و کیفیت آنها کمک بسیاری می‌ کند. همچنین این خوراکی به دلیل داشتن چندین آنتی اکسیدان و آرژنین به عنوان دو ماده قدرتمند برای گشاد کردن عروق، در بهبود نعوظ و بهبود میل جنسی مفید است.

3. فندق و چاقی صورت

کسانی که از از لاغری صورت خود شکایت دارند می توانند با مصرف این آجیل خوشمزه که دارای چربی‌ های مفید می‌ باشد و نیز در آن به مقدار زیادی ویتامین e وجود دارد صورت خود را چاق کنند.

4. خواص فندق برای حافظه و تمرکز

گفتیم که فندق یک منبع خوب از فسفر و ویتامین e است که این دو مورد باعث افزایش تمرکز و بهبود حافظه می‌ گردد. بنابراین می‌ توانید جهت افزایش تمرکز و تقویت حافظه خود و کودکانتان روزانه یک قاشق عسل و پودر فندق را میل کنید. همچنین می‌ توانید از فندق شور یا خام بهره ببرید.

5. بدنسازی و فندق

مصرف فندق باعث می‌ شود که ورزشکاران احساس سیری کرده و تا چند ساعت اشتها نداشته باشند. همچنین کلسیم پتاسیم و منیزیم موجود در فندق در کاهش گرفتگی عضلات بعد از ورزش و بهبود هضم غذا در آنها موثر است. از دیگر خواص فندق برای بدنسازان کاهش استرس و خستگی ناشی از ورزش‌های سنگین و کاهش کلسترول خون در آنها می‌ باشد.

6. فندق و خواص آن برای مو

مصرف فندق خام با پوسته قهوه‌ای آن به خاطر داشتن آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین e برای طراوت و رشد مو مفید می‌ باشد. همچنین استفاده از روغن فندق به عنوان ماسک مو باعث رشد و تقویت موهای شما می‌ گردد.

7. فندق و رشد ابروها

می‌ توانید برای تقویت ابروهای خود فندق را سوخته سپس آن را کوبیده تا پودر شود و هفته‌ای ۲ تا ۳ بار بر روی ابروهای خود بمالید تا رشد آنها افزایش یابد. همچنین مصرف فندق در هر صبح همراه با عسل باعث افزایش رشد ابروها و موهای شما می‌ گردد.

8. فندق و کاهش سطح قند خون

مطالعات حاکی از آن است که مصرف گردو و فندق باعث کاهش سطح قند خون و کنترل دیابت می‌ شود‌. مطالعه‌ای نشان داد که رژیم غذایی غنی از اسید اولئیک بر کاهش سطح قند خون و انسولین ناشتا تاثیر بسیاری دارد و در واقع اسید اولیک موجود در فندق تاثیر بسیاری بر حساسیت به انسولین دارد‌.

9. فندق و فشار خون

از قدیم الایام فندق به عنوان یکی از خوراکی‌ های مفید در کنترل فشار خون شناخته شده است و این به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ ها، پتاسیم و منیزیم در آن است که این مواد باعث بهبود گردش خون می‌ گردند.

10. فندق هضم بهتر غذا و درمان روده تحریک پذیر

طبق تحقیقات فیبر غذایی، ترکیبات پلی فنر و اسیدهای چرب غیر اشباع شده در این آجیل مغذی، تعداد باکتری‌ های مفید روده را افزایش داده که نتیجه آن بهبود سلامت دستگاه گوارش و درمان سندروم روده تحریک پذیر و یبوست است. به علاوه فیبرو پلی فنول های موجود در قهوه که به عنوان پروبیوتیک عمل می‌ کند هضم غذا را افزایش داده و در کاهش وزن بسیار مفید است.

11. فندق و پیشگیری از سرطان‌ها

فندق به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ ها به عنوان مواد ضد سلول‌ های سرطانی و رادیکال‌ های آزاد باعث محافظت بدن در برابر انواع سرطان‌ ها می‌ شود.

12. فندق و سلامت قلب

مصرف فندق  ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی را کاهش می‌ دهد زیرا دارای مواد مفیدی برای قلب از جمله مقدار زیادی اسید اولئیک است.

13. فندق و تقویت استخوان‌ها

وجود مواد و عناصر مفید برای استخوان‌ ها مانند کلسیم، پتاسیم، آهن،پروتئین، منیزیم و گروهی از ویتامین‌ ها باعث سلامت استخوان‌ ها و کاهش ابتلای آنها به مشکلات مرتبط مانند پوکی استخوان می‌ شود.

14. خواص فندق برای زنان و باروری خانم‌ها

تحقیقات نشان می‌ دهد غذاهای غنی از پروتئین و لیپیدها و آنتی اکسیدان‌ ها مانند فندق  باعث باروری خانم‌ ها می‌ شود‌. این ماده همچنین به دلیل داشتن سلنیوم، آهن و روی باروری خانم‌ ها را بهبود بخشید ه و افزایش می‌ دهد.

15. روش‌های مصرف فندق

برای گنجاندن فندق در رژیم غذایی خود وان از روش‌ های مختلف زیر بهره‌مند شد

16. مصرف فندق خام

برای بهره‌مندی از خواص و مواد غذایی این خوراکی بسیار مفید می‌ توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و آن را به انواع سالادها و سبزیجات اضافه کرد و به نیز عنوان میان وعده مصرف نمود.

17. مصرف شکلات فندقی

اگر مصرف فندق خام و شور برای شما امکان‌ پذیر نیست می‌ توانید با مصرف شکلات‌ های فندقی آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

18. فندق آسیاب شده

برای مصرف فندق به این شکل و بهره‌مندی از خواص آن می‌ توانید مغز فندق را پودر کرده و تفت دهید و به غذاهای مختلفی که در خانه تهیه می‌ کنید آن را اضافه کنید.

ارزش های غذایی فندق

برخی از ارزش های غذایی فندق

در هر ۱۰۰ گرم از فندق عناصر و مواد غذایی زیر موجود است:

  • آهن ۴.۷ میلی‌گرم
  • کلسیم ۱۱۴ میلی‌گرم و منیزیم ۱۶۳ میلی گرم
  • منگنز ۶.۱۷۵ میلی گرم و فسفر ۲۹۰ میلی گرم
  • پتاسیم ۶۸۰ میلی‌گرم و روی ۲.۴۵ میلی‌گرم
  • انرژی ۲.۶۲۹ کیلو ژول
  • ویتامین آ ۱ میکروگرم و بتاکاروتن ۱۱ میکروگرم
  • ویتامین ب ۱ و b۲ به ترتیب هر کدام ٫۶۴۳ و٫۱۱۳ میکروگرم
  • ویتامین سی و ویتامین e به ترتیب ۶.۳ و ۱۵.۰۳ میلی‌گرم
  • ویتامین کا ۱۴.۲ میکروگرم و فولیک ۱۱۳ میکروگرم
  • ویتامین آ ۲۰ یکای بین المللی
  • فیبر خوراکی، نشاسته، چربی و پروتئین

کلام آخر

در بالا خواص و ارزش غذایی فندق را برای شما برشمردیم امیدواریم شما عزیزان بتوانید با تهیه این آجیل مفید از سلامت خود حمایت کرده و صحت سخنان ما را دریابید. ما در این مقاله گفتیم که فندق یکی از آجیل‌ هایی است که باعث رشد و تقویت مو و ابرو می‌ گردد. شما همچنین می‌ توانید در مقاله معرفی بهترین ویتامین ها و مکمل ها که مو ها را پرپشت می‌ کنند ویتامین‌ های مفید برای تقویت موهای خود را بشناسید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا