خواندنی

خواص سفیداب برای پوست صورت و بدن + طرز استفاده

سفیداب (سفید آب) یا روشور سنتی از قدیم الایام در زمینه مراقبت از پوست محبوبیت خاص خود را داشته است و به عنوان یکی از اصلی‌ ترین عناصر آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است بنابراین ما قصد داریم در این مقاله از کارمادیو به معرفی این ماده و خواص آن برای پوست بپردازیم.

سفیداب چگونه ماده‌ای است؟

سفیداب ماده‌ای است که از چربی حیوانی مخصوصاً گوسفند، مغز استخوان و مل ساخته می‌ شود و برای لایه برداری پوست و در قدیم‌ ها برای نظافت و شستشوی آن از این ماده استفاده می‌ شد.

در واقع سفید آب ماده‌ای است که کار صابون و مواد آرایشی را انجام می‌ داد و امروزه نیز بسیاری از مردم از آن به عنوان یک ماده با خواص درمانی برای پوست و اسکراب استفاده می‌ کنند.

طرز استفاده از سفیداب یا روشور برای بدن و صورت

سفیداب برای شستشو و تمیز کردن پوست بدن و صورت طبق روش های زیر به کار گرفته می‌ شود.

روش استفاده از سفیداب برای بدن

برای لایه برداری و رفع مشکلات پوست بدن و کنترل تعریق آن می‌ توان در هفته ۲ تا ۳ بار از این ماده استفاده کرد و برای این کار ابتدا باید پوست بدن را کمی خیس کرد. سپس سفید آب را روی کیسه حمام  کشیده تا لایه نازکی روی آن بماند و بعد به آرامی روی بدن و صورت بمالید اما اگر  از این ماده برای کودکان استفاده می کنید به جای پارچه از لیف نرم استفاده کنید.

استفاده از سفیداب برای پوست صورت

برای شستشوی پوست صورت می‌ توانید سفید آب را روی پوست دست خود در صورتی که خیس است کشیده و سپس به صورت خود بمالید و بعد با آب ولرم بشویید سپس از کرم مرطوب کننده یا روغن گل بنفشه استفاده کنید.

طرز استفاده از سفیداب برای صورت جوش دار

اگر پوست صورت شما دارای جوش زیر پوستی است روی آن قسمت را کمی سفید آب زده و آرام ماساژ دهید تا خوش ها بیرون زده شود.

و اگر برای برطرف کردن ‌جوش های صورت خود از سفیداب استفاده می‌ کنید آن را بر روی جوش‌ها به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید سپس با آب بشویید و اگر صورت شما دارای جوش سرسیاه است ترکیب سفیداب و آب را به صورت دورانی ماساژ دهید.

مهمترین خواص سفیداب برای تقویت و روشنایی پوست

خواص سفیداب برای تقویت و روشنایی پوست

این ماده که به شکل گلوله‌ های سفید و به اندازه یک گردو است دارای خواص درمانی بسیاری برای پوست از جمله موارد زیر می‌ باشد.

سفیداب برای لایه برداری پوست

با استفاده از سفیدآب که شبیه به گچ است می توان به برداشتن سلول‌ های مرده پوست پرداخت. همچنین می‌ توان با حرکت چرخشی آن موهای زیرپوستی را بیرون کشید و این ماده برای لایه‌ برداری  انواع پوست‌ مناسب است.

کاهش التهاب‌ های پوستی با سفیداب

توانایی کاهش التهابات پوستی از دیگر خواص درمانی سفیداب برای پوست است برای پوست‌ های چرب و آکنه‌ای که مستعد به التهابات هستند فوق العاده می‌ باشد.

روشنایی پوست

روشن کردن پوست از خواص شگفت انگیز این ماده است که به کاهش لکه‌ های پوستی افزایش روشنایی آن کمک بسیاری می‌ کند.

سفیداب دارای قدرت مرطوب کنندگی پوست

کسانی که دارای پوست خشک و حساس هستند می توانند برای مرطوب کردن پوست خود از این ماده سود ببرند و نرمی و لطافت آن را افزایش دهند.

منبع غنی از اکسیدان و جوانسازی پوست

سفیدآب به دلیل غنی بودن از اکسیدان‌ ها بع عنوان یک ماده ضد پیری عمل می‌کند و تولید رادیکال‌ های آزاد سبب پیری پوست می‌ شوند را کاهش می‌ دهد و در نتیجه به حفظ جوانی پوست کمک بسیاری می‌ کند.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا در ارتباط با ماده تشکیل دهنده سفیداب توضیحات لازم داده شد سپس روش استفاده از آن برای پوست صورت به بدن را ذکر کردیم و  در پایان خواص این ماده برای پوست را بیان نمودیم حال پیشنهاد می‌ شود که مقاله تزریق رطوبت به پوست با اسپری آب (فواید اسپری آب برای پوست) برای داشتن پوستی زیباتر و روشن‌ تر مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا