سرگرمی

 بهترین تفریحات مخصوص فصل پاییز و زمستان

با شروع فصل پاییز و زمستان به دلیل شروع مدارس در فصل پاییز و نیز سرما در زمستان نمی‌ توانیم به راحتی تفریحات تابستانی را داشته باشیم بنابراین لازم است که جهت لذت بردن از زندگی سرگرمی‌ های جدیدی پیدا کنیم و در اوقات فراغت به آنها مشغول شویم. بنابراین در این مقاله از کارمادیو تصمیم گرفته‌ایم شما را با چند مورد از این تفریحات آشنا کنیم.

شیرین‌ ترین تفریحات مخصوص فصل پاییز و زمستان

در زیر چند مورد از تفریحاتی که می‌ توانید در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان به آنها مطابق با علایق و امکانات خود بپردازید را معرفی می‌ کنیم.

شنیدن پادکست یا کتاب صوتی بهترین تفریحات پاییزی

پادکست در زمینه‌ های متنوعی تولید می‌ شود و برای همه سلیقه‌ ها و گروه‌ ها وجود دارد و بنابراین یکی از بهترین تفریحات در فصل‌ های مختلف سال به خصوص فصل پاییز و زمستان است زیرا دیگر لازم نیست وقت خود را در بیرون از خانه و با شرایط سخت زمستانی بگذرانید.

یکی دیگر از مزایای  پادکست دسترسی به دنیای وسیعی از اطلاعات به صورت رایگان می‌ باشد و با علم روز آشنا شوید به هنگام دیدن پادکست یا کتاب‌ های صوتی شما می‌ توانید در کنار آن کار دیگری مانند آشپزی را انجام دهید بنابراین می‌ توان گفت که یکی است مفیدترین تفریحات می‌ باشد.

پیاده روی در هوای دلچسب پاییز از راحت ترین تفریحات پاییزی

پیاده روی در هوای دلچسب پاییز از راحت ترین تفریحات پاییزی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در فصل پاییز دچار کسالت و خستگی و افسردگی می‌شوید، اما اگر تصمیم بگیرید که لباس‌های پاییزی مورد علاقه تان را پوشیده و از خانه بیرون بروید و در هوای ابری و نمناک پاییز با خنکی دلچسبش قدم بزنید حالتان نه تنها بهتر می‌شود بلکه احساس انرژی بیشتر و سرزندگی نیز می‌کنید.

یکی از کلیشه‌ای‌ترین و البته زیباترین ویژگی‌های فصل پاییز قدم زدن روی برگ‌های خشک درختان است. قدم زدن روی برگ‌های زرد و نارنجی و خشک درختان که روی زمین ریخته است و گوش سپردن به صدای خرد شدن آن‌ها به طور عجیبی برای تمام افراد و با هر سنی لذت بخش است. بنابراین در فصل پاییز خود را از زیباترین، ساده‌ترین، ارزان‌ترین و البته دلچسب‌ترین تفریحی که می‌توانید داشته باشید دریغ نکنید. از خانه بیرون بروید و از ساده‌ترین و زیباترین ویژگی فصل و تفریحات پاییزی لذت ببرید.

از هنر بافتنی به عنوان یک تفریح لذت ببرید

هنر بافتن یکی از تفریحاتی است که با انجام آن در فصل سرد سال به خصوص زمستان می توانید از زندگی لذت ببرید زیرا علاوه بر اینکه ذوق  و استعداد خود را در این هنر به نمایش می‌ گذارید می‌ توانید محصول نهایی خود نظیر شال گردن را در این فصل برای خود و عزیزانتان نیز استفاده کنید.

در واقع هنر بافتن به عنوان یکی از بهترین تفریحات بانوان شناخته می‌ شود که انجام آن در فصل های مختلف به خصوص فصل های سرد سال به آنها انگیزه بیشتری می‌ دهد.

انجام بازی‌های ویدیویی

انجام بازی‌های ویدیویی

بازی‌های ویدیویی که یک تفریح بسیار عالی در تمام طول سال به خصوص در فصل زمستان هستند و با انجام آنها نیاز نیست که از خانه بیرون روید و می‌توانید در خانه نیز در کنار هم با کمک آنها یک روز شاد داشته باشید از دیگر تفریحات مناسب هستند.

بازی‌ های ویدیویی به تقویت مهارت‌ های حل مسئله و تخلیه هیجانات منفی در بزرگسالان و انرژی اضافی در کودکان کمک بسزایی می‌کنند و نیز باعث کاهش استرس در افراد می‌ شوند.

افکار خود را بر روی کاغذ بنویسید!!

با کمک این تفریح می‌ توان افکار خود را بر روی کاغذ نوشته و بدین وسیله از فشار روانی خود کم کنید. همچنین می‌ توانید هنر نویسندگی را در خود تقویت کنید و بدین وسیله اعتماد به نفستان نیز افزایش یابد.

آشپزی کنید

آشپزی همواره برای بسیاری از بزرگسالان به خصوص خانم‌ ها یک تفریح و سرگرمی لذت بخش است که می‌ توانند در فصل زمستان نیز از این سرگرمی بهره‌مند شوند. همچنین وقتی در فرایند پخت و پز از کودکان کمک گرفته می‌ شود از انجام این کار لذت بیشتری می‌ برند و نسبت به آن غذا تمایل بیشتری خواهند داشت.

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید همواره یک عمل سخت اما لذت بخش است که می‌ توانید در فصل زمستان و سرما در خانه مانده و با کمک کتاب‌ها و ویدیوهای مختلف آن را انجام دهید.

تماشای یک سریال

تماشای یک سریال

به گزارش کارمادیو، یکی از تفریحاتی که می‌ توانید در فصول سرد سال انجام دهید تماشای یک سریال می‌ باشد که بهتر است یک سریال خانوادگی انتخاب کنید و همراه با خانواده به تماشای آن بنشینید.

دمنوش و نوشیدنی‌های گرم تهیه کنید

دمنوش و نوشیدنی‌های گرم تهیه کنید

با توجه به اینکه در فصول سرد سال به خصوص زمستان ویروس سرماخوردگی در بین مردم شایع است می‌ توانید در این فصل به تهیه انواع دمنوش‌ ها و دیگر مواد خوراکی گرم مانند شکلات داغ و مشتقات مختلف قهوه بپردازید که این کار علاوه بر اینکه یک سرگرمی برای شما به حساب می‌ آید با خوردن دمنوش‌ ها و نوشیدن گرم سلامت خود و خانواده تان را در برابر ویروس‌ های زمستانی تضمین می‌ کنید.

شطرنج بازی کنید

انجام بازی شطرنج هم برای بزرگسالان و هم برای نوجوانان ۱ بازی سودمند و لذت بخش است که با انجام آن مهارت‌ های حل مسئله را در خود افزایش می‌ دهند و نیز بر سلامت مغز و عملکرد های شناختی خود می‌ افزایند.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی چند مورد از تفریحات متناسب با فصول سرد سال به خصوص زمستان پرداختیم و بهترین این فعالیت‌ ها را برای شما ذکر کردیم. البته تفریحات دیگری مثل اسکی و … را نیز می توانید در زمستان انجام دهید و ما در این مطلب سعی کردیم تفریحات مناسب برای همه را بنویسیم و امیدواریم پاییز و زمستان دلچسبی داشته باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا