خواندنی

عکس و مشخصات 10 نژاد سگ محبوب و پرطرفدار در دنیا

هم اکنون بیش از ۲۰۰ گونه نژاد سگ در دنیا به رسمیت شناخته شده است که هریک ویژگی های ظاهری و اخلاقی متفاوتی دارند. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا محبوب ترین سگ های دنیا را به شما معرفی کنیم تا اگر شما نیز قصد دارید نگهداری یکی از این وفادارترین و مهربان ترین موجودات روی کره زمین را بر عهده بگیرید، انتخاب درستی داشته باشید بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

محبوب ترین سگ های دنیا

در ادامه این مطلب محبوب ترین سگ های دنیا را از لحاظ خصوصیات، ویژگی ها و … به شما معرفی می کنیم.

1. سگ بردن کالی

سگ بردن کالی

یکی از محبوب ترین سگ های دنیا بردن کالی است که در اصل سگ چوپان و گله می باشد. سگ بردن کالی چند سال متوالی به عنوان یکی از باهوش ترین سگ های دنیا شناخته شده است‌. بردن کالی به گونه ای باهوش است که دستورات جدید و تازه را در عرض ۵ دقیقه یاد می گیرد و در بیشتر مواقع دستورات را بدون کوچکترین خطایی انجام می دهد.

سگ بردن کالی بسیار اجتماعی و خونگرم است و نسبت به صاحب خود بسیار وفادار است و معمولا تا ۱۷ سال عمر می کند. این سگ به دلیل انرژی زیاد و هوش بالا به تمرینات فیزیکی و ذهنی به صورت روزانه نیاز دارد به همین علت برای محیط های باز مانند مناطق ییلاقی، باغ ها و مزارع مناسب است و به عنوان یک سگ آپارتمانی پیشنهاد نمی شود.

۲. سگ نژاد مالتیز

سگ نژاد مالتیز

سگ نژاد مالتیز مانند یک عروسک سفید و دوست داشتنی است و یکی از محبوب ترین و بهترین سگ های آپارتمانی به حساب می آید. بینی بامزه و کوچک، چشمان درشت و تیره، موهای ابریشمی و سفید ظاهری زیبا و دوست داشتنی به این سگ داده است. ویژگی بارز این سگ موهای سفید، بلند و ابریشمی آن است که با کوتاه کردن آن ها مالتیز ظاهر متفاوت و جذاب تری به خود می‌گیرد.

موهای سگ مالتیز ریزش چشمگیری ندارند و به علت بلند بودن باید روزانه به آنها رسیدگی شود‌. این سگ چندان اهل پارس کردن و سر و صدا نیستند اما بسیار هوشیار هستند و حضور غریبه ها را سریعا به صاحب خود اطلاع می دهند. وزن این سگ ها از سه کیلوگرم کمتر است و در صورت نگهداری صحیح از آن ها ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند.

۳- سگ شیواوا کوچک ترین سگ دنیا

سگ شیواوا کوچک ترین سگ دنیا

یکی از محبوب ترین و کوچک ترین سگ ها در دنیا سگ شیواوا یا شی هواهوا است که به هیچ عنوان این سگ را نمی توان در بیرون از منزل نگهداری کرد. همچنین این سگ به فعالیت چندانی نیاز ندارد و با چند بار پیاده روی ملایم و بازی کردن در آپارتمان، انرژی اش به صورت کامل تخلیه می شود. سگ شیواوا فوق‌العاده دوست داشتنی و بامزه است و موهای ابریشمی آن به مراقبت چندانی نیاز ندارد.

ویژگی های شخصیتی، فیزیکی و جثه بسیار کوچک سبب شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین سگ های آپارتمانی دنیا شناخته شود. این سگ با غریبه ها چندان دوستانه رفتار نمی کند و در زمان روبرو شدن با غریبه ها معمولا رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهد.

۴- سگ نژاد هاسکی

سگ نژاد هاسکی

از دیگر سگ های محبوب دنیا می توان به سگ هاسکی اشاره کرد که بسیار پرانرژی و جذاب است. متاسفانه محبوبیت زیاد سگ هاسکی سبب شده که بسیاری از مردم بدون توجه به شرایط نگهداری و اطلاعات کافی، اقدام به خرید آن کنند. سگ هاسکی در آب و هوای گرم و خشک زندگی شادی ندارد چرا که این سگ متعلق به نواحی سردسیر است.

سگ هاسکی بیش از حد پرانرژی و بیش فعال است بنابراین به فعالیت بدنی و تخلیه انرژی نیاز دارد در نتیجه اگر انرژی اش تخلیه نشود به مشکلاتی مانند جویدن و چاله کندن مشغول می شود. این سگ ها پرانرژی، باهوش و اهل خرابکاری هستند و تربیت آن ها برای کسانی که تازه کار هستند بسیار چالش برانگیز است.

۵- سگ نژاد دوبرمن پینچر

سگ نژاد دوبرمن پینچر

سگ دوبرمن پینچر که بسیار مهربان، با ابهت و وفادار است یکی از محبوب ترین سگ های دنیا می باشد  و به دلیل تیز هوش بودن یکی از بهترین سگ ها برای نگهبانی محسوب می‌شود و در صورت داشتن صاحب با تجربه، به آسانی تربیت می شوند. از آن جایی که سگ دوبرمن پینچر بسیار پرانرژی است به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارند بنابراین آپارتمان جای مناسبی برای آن نیست و بهتر است در فضاهای باز نگهداری شود.

۶- سگ باکسر

سگ باکسر

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سگ ها در دنیا سگ باکسر است. این ها سگ نگهبانان خوبی هستند و از صاحب خود در برابر دشمن مبارزه می کنند. سگ های باکسر بسیار پرانرژی و پر جنب و جوش هستند و با بدن ورزشکاری خود همه را مجذوب خود می کنند.

۷- سگ شیتزو

سگ شیتزو

یکی از محبوب ترین و معروف ترین سگ های عروسکی، سگ شیتزو است. این سگ ها با وجود قیمت بالا طرفداران زیادی دارند و به گونه ای هستند که با زندگی انسان ها به آسانی هماهنگ می شوند و به سگ های امپراطوری ها و افراد اشرافی مشهور هستند. اغلب این سگ ها کمتر از پنج کیلوگرم وزن دارند.

۸- سگ پودل

سگ پودل

حال به یکی دیگر از محبوب ترین سگ های دنیا به نام پودل می رسیم که جزو خوش اخلاق ترین، باهوش ترین و با استعداد ترین سگ های دنیا است. پودل از نظر هوشی در رتبه اول یا دوم در کل دنیا قرار دارد. این سگ به راحتی تربیت می شود و هر گونه آموزشی را به سرعت یاد می گیرد.

۹- سگ کورگی

سگ کورگی

سگ کورگی که در دنیا بسیار محبوب است از نظر قد و اندازه بسیار کوچک است ولی از لحاظ شخصیتی کامل و بزرگ است و محبوبیت آن به دلیل پوست زیبایش است. این سگ ها در فضاهای آپارتمانی حس خوبی دارند و شخصیتی سرگرم کننده و آرام دارند و مایل هستند در تمام رویدادهای اطرافش شرکت کند چرا که با انجام این کار بسیار شاد می شوند.

۱۰- نژاد سگ گلدن رتریور

نژاد سگ گلدن رتریور

یکی دیگر از محبوب ترین سگ های دنیا، سگ گلدن رتریور است و به دلیل مهربان بودن، وفاداری زیاد، هوش بالا، سازگاری با محیط و اجتماعی بودن انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده ها است. این سگ ها از بودن در کنار انسان ها و شرکت در فعالیت های گروهی لذت می برند.

این سگ ها به دلیل هوش بالا دستورات جدید را در کمتر از ۴ بار تکرار یاد می گیرند. این سگ ها در کارهای گوناگونی مانند سگ راهنما، امداد و نجات و … نیز استفاده می شود.

سخن آخر

در این مقاله از کارمادیو به معرفی ده تا از محبوب ترین سگ های دنیا پرداختیم که هر یک از این سگ ها به علت خصوصیات ظاهری و ویژگی های رفتاری به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده اند. یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی و مهم در انتخاب سگ، توجه به ویژگی های شخصیتی، سبک زندگی و روحیات خودتان است.

بنابراین اگر به دنبال باغ یا حیاط دارید و به دنبال سگ های نگهبان هستید.

توصیه ما به شما این است که سگ های با نژاد بزرگ و دارای غریزه نگهبانی انتخاب کنید اما اگر فضای کمی برای نگهداری سگ دارید بهتر است سگ های آپارتمانی را برگزینید. نگهداری از سگ ها مسئولیت بسیار مهم و بزرگی است پس بهتر است اطلاعات کافی درباره تغذیه و مراقبت بهداشتی، اصول تربیتی و آموزش آن ها و شرایط نگهداری بدست آورید.

اکنون می توانید مقاله تاثیر نگهداری حیوان خانگی بر درمان افسردگی را از سایت ما مطالعه کنید چرا که وجود حیوانات خانگی از جمله سگ ها بر روان افراد تاثیر مثبتی داشته و استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا