تکنولوژیسرگرمی

قیمت ایکس باکس سری ایکس به زودی افزایش خواهد یافت

ایکس‌باکس (Xbox) یک برند برای بازی ویدئویی است که توسط مایکروسافت ساخته شده و متعلق به آن است. این برند برای اولین بار در نوامبر ۲۰۰۱ و با راه اندازی کنسول اصلی ایکس‌باکس در ایالات متحده آمریکا معرفی شد.

به گزارش کارمادیو، ظاهرا شرکت مایکروسافت هم مسیر نتفلیکس و سونی را در پیش گرفته و می‌خواهد قیمت سرویس اشتراکی و کنسول پرچم‌دار خود را افزایش دهد. طبق اطلاعات باید انتظار افزایش قیمت و گران‌تر شدن ایکس باکس سری ایکس و سرویس گیم پس را داشته باشیم.

همان‌طور که اکثر کارشناسان فکر و پیش‌بینی می‌کردند، افزایش قیمت سرویس Xbox Game Pass Pass صرفا وابسته به زمان بود و دیر یا زود رخ می‌داد. اما ظاهرا این طرز تفکر را باید به کنسول Xbox Series X هم نسبت دهیم و منتظر افزایش برچسب قیمتی آن باشیم. البته که این تغییر قیمت با توجه به قطعات گران قیمت ایکس باکس سری ایکس و هزینه‌ای که ردموندی‌ها برای ساخت هر کنسول می‌کردند، منطقی به نظر می‌رسد. در ادامه این بحث‌ها باید بدانید که قیمت کنسول مورد بحث در خارج از خاک آمریکا و قیمت سرویس ذکر شده، در تمام نقاط دنیا با افزایش همراه خواهد بود.

قیمت ایکس باکس سری ایکس در آمریکا و چند کشور زیاد نمی‌شود

علاوه بر حرف‌هایی که در مورد سرویس اشتراکی محبوب مایکروسافت کردیم، لازم به ذکر است که کنسول قدرتمند Xbox Series X هم مشمول این روند افزایش قیمت خواهد شد؛ درست مانند اتفاقی که برای پلی استیشن 5 و شرکت سونی رخ داد. با توجه به گزارش‌هایی که رسانه The Verge منتشر کرده، از تاریخ 10 مرداد 1402 (1 اوت) به آن طرف، علاقه مندان باید برای خرید ایکس باکس سری ایکس 479.99 پوند انگلیس بپردازند (یا به عبارت دیگر 549.99 یورو، 649.99 دلار کانادا یا 799.99 دلار استرالیا). اما همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم قیمت‌ها در خاک آمریکا افزایش پیدا نمی‌کند تا شهروندان این کشور بتوانند با همان قیمت قبلی به خرید کنسول مورد علاقه خویش بپردازند. البته که فقط مردم آمریکا خوش شانس نیستند و ساکنین کشورهایی نظیر ژاپن، شیلی، برزیل و کلمبیا هم می‌توانند با همان قیمت قبلی به سراغ سری ایکس بروند. راستی باید اشاره کنیم که ایکس باکس سری اس در هیچ نقطه از دنیا مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و با همان قیمت قبلی در دسترس قرار دارد.

کاری پرز که با عنوان رئیس ارتباطات بخش ایکس باکس شناخته می‌شود در این باره توضیح داد:«ما برای سالیان زیادی قیمت کنسول‌های خود را ثابت نگه داشتیم. اما در حال حاضر قیمت‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که منعکس کننده شرایط رقابتی در بازارهای دنیا باشد. علاوه بر این افزایش قیمت ایکس باکس گیم پس هم ارتباطی با قرارداد شرکت Activision Blizzard ندارد و صرفا مربوط به شرایط بازارهای محلی است.»

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا