تکنولوژی

فرق میان سی پی یو های K ، F و KF برند INTEL

اگر قصد دارید یک پردازنده اینتل داشته باشید، ممکن است با پسوندهایی مانند K، KF و F برخورد کرده باشید که در نسل های قبلی وجود نداشتند. اگرچه در ابتدا گیج کننده بود، اما راهنمای جامعی را آماده کرده ایم که تفاوت های بین پردازنده های K، KF و F اینتل را توضیح می دهد. با کارمادیو همراه باشید تا با انواع مختلف سی پی یو های اینتل آشنا شوید.

سری K پردازنده اینتل

پسوند K نشان دهنده UNLOCK بودن پردازنده می باشد و قابلیت OVERCLOCK کردن CPU را فعال می کند. قابلیت OVERCLOCK به شما اجازه می دهد از نهایت کارایی CPU استفاده کنید. این روند حرارت پردازنده را بسیار بالا می برد به همین دلیل برای OVERCLOCK کردن شما به مادربردهایی که از قابلیت OVERCLOCK پشتیبانی می کنند، در کنار یک سیستم خنک کننده مایع نیاز دارید.

عملیات OVERCLOCK کار ساده ای نیست و برای OVERCLOCK کردن سیستم، شما نیاز به آشنایی کامل به تنظیمات BIOS دارید تا بتوانید سیستم خود را OVERCLOCK کنید. خریداران سری K به طور عمده MODDER ها یا افرادی که می خواهند نهایت استفاده از CPU خود ببرند هستند. در صورتی که شما قصد OVERCLOCK کردن CPU خود را ندارید، خرید این سری به شما پیشنهاد نمی شود.

فرق میان سی پی یو های K ، F و KF برند INTEL

سری KF در cpu اینتل

سری KF در بیشتر جنبه ها و قابلیت هایش با سری K یکسان است، با این تفاوت که در این سری گرافیک داخلی یا INTERGRATED GRAPHIC موجود نیست که باعث کاهش قیمت آن شده. با نبود iGPU، شما مجبور به استفاده از کارت گرافیک هستید. نبود iGPU باعث میشود، افرادی که صرفا قصد استفاده از CPU دارند با مشکل مواجه شوند زیرا برای نشان دادن تصویر در مانیتور شما نیاز به پردازنده گرافیکی دارید.

در صورتی که برای بازی یا کارهای گرافیکی CPU سری KF را تهیه کنید این سری گزینه خوبی است. توجه داشته باشید که برخی برنامه های در ویندوز بر گرافیک داخلی تکیه می کنند و نبود این گرافیک باعث می شود که تمامی این نرم افزارها از گرافیک شما استفاده کنند که باعث بالا رفتن حرارت می شود، پس در صورت خرید این سری از پردازنده ها، پیشنهاد می شود از یک سیستم COOLING قوی استفاده کنید.

سری F سی پی یو intel

سری F درواقع مدل قفل شده ی سری KF است. این سری علاوه بر اینکه گرافیک داخلی ندارد، تمامی هسته ها در بالاترین مقدار فرکانس آن سری قفل شده اند و پردازنده برای افزایش کارایی خود از تنظیمات BCLK استفاده می کنند.

استفاده از این سری نسبت به دیگر پردازنده ها به دلیل قفل بودن فرکانس آن کمی پیچیده تر است. در صورتی که به طور صحیح از این پردازنده استفاده نشود احتمال ایجاد مشکل در سیستم شما به وجود می آید.

سری های معمولی

در نهایت سری های بدون پسوند به بازار عرضه می شوند، دارای قابلیت OVERCLOCK نیستند اما تمامی پردازنده های معمولی به همراه گرافیک داخلی ساخته می شوند. این سری از پردازنده های برای برای کارهای سبک ساخته شده و در کنار خود استفاده از یک کارت گرافیک پیشنهاد می شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا