مد و استایل

تشخیص انواع فرم بدن و تیپ بدنی و لباس‌ مناسب هر 6 نوع اندام زنانه

به گزارش کارمادیو، آشنایی با انواع اندام‌ فرم بدن زنانه باعث می‌شود همیشه بتوانید بهترین لباس را با توجه به فرم بدنی خود انتخاب کنید. همچنین برای طراح لباس شدن  نیاز دارید انواع تیپ‌های بدنی را شناخته تا بتوانید لباس متناسب با فرم بدنی افراد طراحی کنید.

اغلب ما هنگام باز کردن کمدمان با کوهی از لباس مواجه می‌شویم که شاید تعداد کمی از آنها واقعا مناسب با فرم اندامی ما باشد. تمام ما با هر فرم اندام و شکلی، زیبا هستیم پس اول از همه دست از عیب جویی در اندام خود بردارید و با انتخاب آیتم‌های مناسب، در هر سایز و وزنی که هستید، خوشتیپ و آراسته به نظر برسید. با ما همراه باشید تا انواع تیپ‌های بدنی را معرفی کرده و به شما کمک کنیم تیپ بدنی خود را پیدا کنید.

انواع تیپ‌های بدنی زنانه

انواع مختلفی برای تیپ‌های بدنی زنانه وجود دارند که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. در دنیای استایلینگ فرم‌های اندامی زنانه به 6 دسته ساعت شنی، مثلث، مثلث معکوس، لوزی، بیضی و مستطیل تقسیم می‌شوند که عده‌ای این تقسیمات را با اشکال میوه‌های مشابه به این فرم‌های اندامی نیز مثال می‌زنند. در ادامه با هرکدام از این تیپ‌های بدنی آشنا می‌شویم.

1. فرم اندام ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی

فرقی ندارد که سایز شما 40 یا 52 باشد، اگر دور کمرتان کوچک‌ترین عضو بالاتنه شما باشد، جزو دسته‌ی ساعت شنی‌ها قرار می‌گیرید که این بدین معناست که شما دست بازتری در انتخاب لباس دارید فقط کافیست تا از نقطه‌ی قوت فرم اندامی‌تان پیروی کنید تا به بهترین استایل‌ها برسید.

لباس مناسب اندام ساعت شنی

لباس مناسب اندام ساعت شنی

از آنجایی که در فرم اندامی ساعت شنی، کمر باریک، نقطه‌ی قوت به حساب می‌آید، بهتر است برای انتخاب آیتم‌های استایلتان از این مهم غافل نشوید و سراغ لباس‌هایی بروید که این عضو از اندامتان را بهتر جلوه می‌دهد.

  • بلوزهای اندامی و چسبان
  • شومیزهای برش‌دار که کاملا اندازه‌ی شما هستند
  • شلوارهای بوت کات و دمپا گشاد
  • لباس‌های چپ و راستی که در قسمت کمر چسبان هستند
  • سرهمی دارای برش در قسمت کمر و یقه‌های هفتی شکل

2. فرم اندام مثلث

فرم اندام مثلث

 

همان‌طور که از شکل هندسی مثلث پیداست، افرادی که فرم اندامشان در این دسته قرار می‌گیرد، افرادی هستند که پایین تنه‌ی بزرگ‌تری نسبت به بالاتنه دارند، که باید با انتخاب‌های هوشمندانه چه به هنگام خرید و چه هنگام استایل چیدن با موجودی کمد لباس‌شان، تمرکز را به سمت بالاتنه ببرند تا تعادل میان بالاتنه و پایین تنه به طور مساوی برقرار شود. به این فرم اندامی، به اصطلاح فرم گلابی شکل نیز می‌گویند.

لباس مناسب اندام مثلث

لباس مناسب اندام مثلث

از جمله آیتم‌هایی که مناسب این فرم اندام هستند می‌توان به لباس‌های چیندار در بالاتنه، یقه‌های پرکار و مدل دار، شلوارهای دمپا گشاد و فاق بلند و کت‌هایی که در سرشانه اپل ظریف دارند اشاره کرد. توجه داشته باشید تا قد لباس‌هایی که برای بالاتنه انتخاب می‌کنید نباید کوتاه و نه درعین حال از وسط باسن پایین‌تر بیاید.

3. فرم اندام مثلث معکوس

فرم اندام مثلث معکوس

مهم‌ترین مشخصه‌ی افرادی که فرم اندامی‌شان در دسته‌ی مثلث معکوس قرار می‌گیرد، شانه‌های پهن است. اگر با خواندن این جمله عبارت: عه! اینکه منم در ذهنتان نقش بست، احتمال خیلی زیاد شما هم در خانواده‌ی مثلث معکوسی‌ها جای دارید. افرادی که دارای این فرم اندامی هستند، می‌بایست برای ایجاد هارمونی و هماهنگی، روی خط کمر خود تمرکز کنند تا پایین تنه در تعادل با بالاتنه قرار گیرد.

لباس مناسب اندام مثلث معکوس

لباس مناسب اندام مثلث معکوس

برای ایجاد هماهنگی در بالاتنه و پایین تنه می‌توانید از لباس‌هایی که از قسمت زیر بغل به اصطلاح فون می‌شوند، شومیزهای چپ و راستی که در قسمت کمر دارای برش افقی هستند، شلوارهای پیلی دار، سافاری و دمپا گشاد و پیراهن‌هایی که در قسمت کمر به پایین فون می‌شوند، استفاده کنید تا به هماهنگی و تعادل مورد نظر در استایلتان برسید.

4. فرم اندام لوزی

فرم اندام لوزی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید پهن‌ترین قسمت بدن‌تان قسمت شکم و پهلوهایتان است، فرم بدنی شما بی شک لوزی است. کسانی که فرم اندام لوزی دارند، بالاتنه و پایین تنه باریک‌تری نسبت کمر خود دارند که می‌توانند با پوشیدن لباس‌های مناسب، هماهنگی را میان قسمت‌های مختلف بدن‌شان ایجاد کنند.

لباس مناسب اندام لوزی

لباس مناسب اندام لوزی

برای اینکه بتوانید به بهترین حالت ممکن استایل خود رابسازید، می‌توانید از پیراهن‌های A شکل، بلوز و شومیزهایی که پلیسه‎‌های ظریف و کم از زیر خط سینه به صورت عمودی دارند، یقه‌هایی با خطوط افقی، شلوارهای کمر کش و دامن‌های فونی که بالاتر یا پایین‌تر از خط کمر قرار می‌گیرند، باعث کم‌تر به‌نظرآمدن اضافه‌ی حجم شما در قسمت کمر و پهلو می‌شوند.

5. فرم اندام بیضی

فرم اندام بیضی

فرم اندام بیضی که به آن فرم سیبی شکل هم می‌گویند، به اندامی گفته می‌شود که بیشتر حجم بدن در قسمت بالایی اندام است. معمولا این افراد شکم‌های برجسته، شانه و بازوهای پهنی دارند و پاهایشان اغلب باریک و لاغر است. پس با این اوصاف اشخاصی که در دسته‌ی فرم اندامی بیضی قرار می‌گیرند، باید طوری لباس بپوشند که هماهنگی میان بدن‌شان برقرار شود.

لباس مناسب اندام بیضی

لباس مناسب اندام بیضی

برای ایجاد عدم تمرکز بر قسمت حجیم اندام، ابتدا به ساکن بهتر است از پوشیدن بلوز و شومیزهای چسبان خودداری کنید و ثانیا از آیتم‌هایی چون پیراهن‌های چپ و راستی که خط برش کمر آن از جای معمول کمر بالاتر است، یقه‌های انگلیسی و آرشال با پهنای کم، آستین‌های ساده، دامن‌های فون و کلوش که قد آن تا بالای زانو است و لباس‌هایی که در قسمت بالاتنه ساده و تک رنگ و یا دارای نقوش کوچک و ظریف باشند، استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به استفاده از نقوش بزرگ هستید، بهتر است از این طرح‌ها در آیتم‌های پایین تنه‌ی استایل خود بهره ببرید.

6. فرم اندام مستطیل

فرم اندام مستطیل

افرادی که دارای فرم اندام مستطیل هستند، می‌بایست برای رسیدن به هماهنگی و تعادل از لباس‌هایی استفاده کنند که در قسمت بالاتنه و پایین تنه حجمی به اندامشان بیافزایند و در قسمت کمر از این حجم کاهش یابد. به این ترتیب این افراد می‌توانند با ایجاد خطوط منحنی در اندامشان، شکل و فرمی به آن بدهند.

لباس مناسب اندام مستطیل

لباس مناسب اندام مستطیل

برای ساختن بهترین ورژن از یک فرم اندامی مستطیل، آیتم‌هایی مانند بلوزها و شومیزهایی که گشادی و چسبانی متوسط دارند، پیراهن‌هایی که در قسمت بالاتنه چین و پیلی‌های ملایمی دارند، آستین‌های کلوش و کوتاه پفی، شلوارهای کارگو، بوت کات و لباس‌هایی که در بالا تنه و یا پایین تنه پفی و در قسمت کمر چسبان است، مناسب هستند. شما می‌توانید با توجه به استایل کیت میدلتون لباس بپوشید، زیرا فرم بدنی او نیز مستطیل شکل است.

نحوه تشخیص فرم بدن

انواع تیپ بدنی در زنان

اگر نمی‌توانید به راحتی متوجه شوید که فرم بدنی شما در کدام یک از این 6 دسته قرار دارد نگران نباشید، ما در این قسمت از مقاله راهی ساده برای تشخیص فرم بدنی‌تان معرفی می‌کنیم. برای تشخیص دقیق فرم بدنتان، مواردی را که در زیر نوشته شده است، با دقت اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

  • عرض شانه: از یک طرف شانه تا طرف دیگر را به صورت افقی، طبق تصویر زیر اندازه بگیرید.
  • دور سینه: متر را دور برجسته‌ترین نقطه‌ی سینه قرار دهید و دورتادور آن را اندازه گرفته و یادداشت کنید.
  • دور کمر: متر را بالاتر از ناف، دقیقا در قسمت گودی پهلو قرار دهید و اندازه‌ی عرضی آن را یادداشت کنید.
  • دور باسن: متر را دور برجسته‌ترین قسمت باسن قرار داده و اندازه‌اش را یادداشت کنید.

طبق اندازه‌های به‌دست آمده، فرم بدنی ما به نسبت‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، بستگی دارد. توجه کنید که ممکن است فرم نهایی بدنتان، فقط در یک گروه نباشد؛ یعنی قسمت بالاتنه و پایین‌تنه‌ی اندامتان در دو گروه اندامی قرارداشته باشد که در این صورت بهتر است هنگام خرید لباس نکات استایلینگ هر دو فرم اندامی را در نظر بگیرید.

انواع تیپ بدنی در زنان

شما اندام مثلث دارید اگر شانه‌‌‌تان نسبت به عرض باسن کوچک‌تر است و به طور کلی، پایین‌تنه‌تان بزرگتر از بالاتنه‌ی شماست.

شما اندام مثلث معکوس دارید اگر شانه و بالاتنه‌تان نسبت به پایین‌تنه‌‌ بزرگ‌تر و عریض‌تر باشد. در این فرم اندامی، عرض باسن کوچک‌تر از شانه و سینه‌هاست.

شما اندام مستطیل دارید اگر قسمت بالاتنه و پایین‌تنه تقریبا به یک اندازه و کمر انحنای چندانی در قسمت پهلو از زاویه رو‌به‌ر‌و ندارد. رایج‌ترین فرم بدنی در بین ورزشکاران و مدل‌ها، فرم اندامی مستطیل است.

شما اندام بیضی دارید اگر بیشترین پهنا و حجم در میانه‌ی اندام‌تان متمرکز است. پاهای کشیده و بالاتنه‌ی متوسط یا بزرگ از دیگر ویژگی‌های این فرم بدنی است.

شما اندام ساعت شنی دارید اگر بالاتنه و پایین‌تنه‌ی اندامتان مشخص و نسبتا برجسته است و کمر در جایگاه مشخصی قرار دارد و نسبتا باریک و کوچک است. منتقدین مد و فشن، ایده‌آل‌ترین فرم بدنی را از لحاظ تعادل، اندام ساعت شنی می‌‌دانند.

سخن آخر

تمام ما انسان‌ها با تفاوت‌های زیادی زاده شده‌ایم و هر کدام فرم‌های اندامی متفاوت، رنگ پوست‌های متفاوت و خلق و خوی متفاوتی داریم که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت و یا برتری ندارند، پس بهتر است صلح با بدن خود برقرار کرده و ایرادگرفتن از خودمان را کنار بگذاریم.

لازم نیست برای مورد قبول واقع شدن، برای خوشتیپ و خوش استایل بودن خودمان را با متر و معیارها اندازه کنیم، اما بهتر است با انواع این فرم‌ها آشنا باشیم تا در شرایط مختلف شغلی مانند طراح لباس و فشن استایلیست شدن بتوانیم در شغل خود بهترین باشیم.

در ضمن فرم بدنی در گذر زمان و با کاهش یا افزایش وزن قابل تغییر است. پس بهتر است سالی یک الی دو بار اندازه‌های بدنتان را مجددا بررسی کنید. امیدواریم که این مقاله از کارمادیو، به شما برای بهتر کردن استایل شخصی‌تان کمک کرده باشد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

منبع
tarahanelebas

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا