سرگرمی

معرفی کامل PlayStation 5 Pro + مشخصات فنی

به گزارش کارمادیو، PlayStation 5 Pro روانه‌ی بازار شده و از نظر بصری چشمگیرترین راه برای بازی در پلی استیشن را دارد. ویژگی هایی از جمله ارتقاء پردازنده گرافیکی، ردیابی پرتوهای پیشرفته، و وضوح فوق العاده طیفی پلی استیشن، بازیکنان را به ارتفاعات جدیدی می برد.

طی چهار سال گذشته از زمان عرضه PS5، کمپانی پلی استیشن، سخت تلاش کرده‌ است تا به طور مداوم تجربه کنسول را توسعه داده و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کند که بازیکنان از آنها انتظار دارند. این کمپانی، به ورود PlayStation 5 Pro در خانواده PlayStation خوش آمد گفت و همچنین ذکر کرد که پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین سخت‌افزار کنسول پلی استیشن تا به امروز است.

شرکت پلی استیشن، PlayStation 5 Pro را با در نظر گرفتن بازیکنان و سازندگان بازی عمیقاً درگیر توسعه داده زیرا بسیاری از مصرف کنندگان، خواستار کنسولی شده‌اند که گرافیک وفاداری بالاتری را با نرخ فریم نرم‌تر در 60 فریم در ثانیه اجرا کند. اما حالا پلی استیشن این ویژگی را در PlayStation 5 Pro با چندین ویژگی عملکرد کلیدی دیگر به دست آورده است.

GPU ارتقا یافته

معرفی کامل PlayStation 5 Proبا PlayStation 5 Pro، این کمپانی در حال ارتقاء به یک GPU است که دارای 67٪ واحدهای محاسباتی بیشتر از کنسول PS5 فعلی و 28٪ حافظه سریعتر است. به طور کلی، این امکان رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر را برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند.

ردیابی پرتوی پیشرفته

در PlayStation 5 Pro ردیابی پرتوی قدرتمندتری را اضافه شده است تا انعکاس پویا و شکست نور را فراهم می‌کند. این ویژگی اجازه می دهد تا پرتوها با سرعت دو برابر و در برخی مواقع سه برابر سرعت کنسول فعلی PS5 پخش شوند.

ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی

همچنین PlayStation Spectral Super Resolution نیز معرفی شده است تا یک ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی که از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشین برای ارائه وضوح تصویر فوق‌العاده با افزودن جزئیات فوق‌العاده استفاده کند.
PlayStation 5 Pro، گرافیک شگفت انگیزی را با نرخ فریم بالا در اختیار گیمرها قرار می دهد.

پیشرفت‌های دیگر PlayStation 5 Pro

معرفی کامل PlayStation 5 Proپیشرفت‌های دیگر در PlayStation 5 Pro شامل PS5 Pro Game Boost است که می‌تواند برای بیش از 8500 بازی PS4 سازگار با نسخه قبلی قابل اجرا در PS5 Pro اعمال شود. این ویژگی ممکن است عملکرد بازی های پشتیبانی شده PS4 و PS5 را تثبیت یا بهبود بخشد. کیفیت تصویر پیشرفته برای بازی‌های PS4 نیز برای بهبود وضوح در بازی‌های منتخب PS4 موجود است. PlayStation 5 Pro همچنین با جدیدترین فناوری بی سیم، Wi-Fi 7، در مناطقی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند، راه اندازی خواهد شد. بازی های VRR و 8K نیز پشتیبانی می شوند.

دیدن اینکه چگونه سازندگان بازی از آخرین فناوری PlayStation 5 Pro استقبال کرده‌اند، مایه خرسندی این کمپانی بزرگ است و چندین بازی با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار رایگان برای گیمرها وصله می‌شوند تا از ویژگی‌های PS5 Pro استفاده کنند.

برخی از بازی‌هایی که می‌توانید مشتاقانه تجربه کنید که شامل موفقیت‌های استودیو پلی‌استیشن و شرکای شخص ثالث آن  می‌شود، مانند: Alan Wake 2، Assassin’s Creed: Shadows، Demon’s Souls، Dragon’s Dogma 2، Final Fantasy 7 Rebirth، Gran Turismo 7، Hogwarts Legacy، Horizon Forbidden West، Marvel’s Spider-Man 2، Ratchet & Clank: Rift Apart، The Crew Motorfest، The First Descendant، The Last of Us Part II Remastered و غیره.

ظاهر PlayStation 5 Pro با خانواده کلی محصولات PS5 مطابقت داده شده است. به محض مشاهده، متوجه خواهید شد که ارتفاع آن به اندازه PS5 اصلی است و عرض آن به اندازه مدل فعلی PS5 است تا مشخصات عملکرد بالاتری را در خود جای دهد. پخش کننده ها می توانند یک درایو دیسک بلو-ری Ultra HD اضافه کنند، یا در صورت در دسترس شدن، پوشش های کنسول را تعویض کنند.

 PlayStation 5 ProPS5 Pro کاملاً از همه لحاظ با خانواده محصولات PS5 مطابقت دارد و با لوازم جانبی PS5 که در حال حاضر موجود است، از جمله PlayStation VR2، PlayStation Portal، DualSense Edge، Access Controller، Pulse Elite و Pulse Explore هم خوانی دارد. رابط کاربری و خدمات شبکه نیز مانند PS5 باقی خواهند ماند.

کنسول PlayStation 5 Pro در این تعطیلات با قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) 699.99 دلار آمریکا، 699.99 پوند پوند، 799.99 یورو یورو و 119980 ین (شامل مالیات) در دسترس خواهد بود. این پکیج شامل یک SSD 2 ترابایتی، یک کنترلر بی سیم DualSense و یک نسخه از Playroom Astro است که در هر خرید PS5 Pro از قبل نصب شده است. PlayStation 5 Pro به عنوان یک کنسول بدون دیسک در دسترس است، با گزینه ای برای خرید دیسک درایو فعلی موجود برای PS5 به طور جداگانه.

PS5 Pro در 7 نوامبر 2024 عرضه خواهد شد و در خرده فروشان شرکت کننده و مستقیماً از PlayStation در direct.playstation.com در دسترس خواهد بود. پیش خرید از 26 سپتامبر 2024 آغاز می شود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی و سرگرمی، همراه با کارمادیو باشید.

امتیاز بدهید

منبع
blog.playstationکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا