تکنولوژی

اندروید TV 13 منتشر شد

گوگل پس از ماه ها انتظار، بالاخره اندروید ۱۳ را برای تلویزیون منتظر کرد. android TV 13 هنوز برای بسیاری از دستگاه ها در دسترس قرار نگرفته است. با کارمادیو همراه باشید تا به بررسی اندروید tv13 بپردازیم.

اندروید TV 13 به‌لحاظ تغییراتی که برای کاربر ملموس باشند، بروزرسانی نسبتاً کوچکی است. ولی گوگل به برخی از مهم‌ترین تغییرات این آپدیت اشاره کرده است. یکی از آن‌ها، ارائه قابلیت تغییر رزولوشن پیش‌فرض و نرخ نوسازی منابع HDMI است. این قابلیت می‌تواند شرایط پخش بعضی از محتواهای ویدیویی را بهبود دهد.

به‌علاوه، تغییر حالت HDMI حالا می‌تواند با MediaSession به اشتراک گذاشته شود تا دستگاه‌های HDMI در صورت تغییر حالت HDMI امکان صرفه‌جویی در انرژی یا توقف پخش محتواها را داشته باشند. ای‌پی‌آی AudioManager هم حالا می‌تواند پیش از پخش محتوا برای تعیین فرمت صوتی مناسب استفاده شود.

قابلیت های جدید دسترس پذیری در android TV 13

اندروید TV 13 اکنون از چیدمان‌های جدید برای کیبورد پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان بازی‌ها هم می‌توانند در بازی‌های خود از موقعیت کلیدها روی کیبوردهای فیزیکی استفاده کنند.

این نسخه همچنین قابلیت‌هایی را برای ارتقای امکانات دسترس‌پذیری تلویزیون‌ها فراهم کرده است. API جدید توضیحات صوتی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به تنظیمات مدنظر کاربر در زمینه توضیحات صوتی دسترسی داشته باشند و بر همین اساس، توضیحات صوتی خود را به فرد ارائه کنند.

اندروید TV 13 در حال حاضر فقط برای ADT-3 و شبیه‌ساز اندروید TV در اندروید استودیو در دسترس است. فعلاً نمی‌دانیم که این آپدیت چه زمانی در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت؛ ولی با توجه به اینکه کروم‌کست گوگل اخیراً آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده بود، احتمالاً باید کمی بیشتر صبر کنیم تا عرضه عمومی اندروید 13 آغاز شود.

اندروید پرکاربرترین سیستم‌عامل دنیاست که در سراسر جهان بیش از 2.5 میلیارد کاربر دارد و روی دستگاه‌های مختلفی، از گوشی گرفته تا خودرو و حتی تلویزیون‌ها هم استفاده می‌شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا