مد و استایل

رازهایی درباره الهام گیری در طراحی لباس

طراحان مد برای الهام گیری در طراحی لباس و خلق یک کالکشن، به ایده های جدید نیاز دارند. هیچ کالکشنی بدون یک منبع الهام مشخص، نمی تواند انسجام و یکپارچگی پیدا کند. این نگاه نو و جذاب در تمام حوزه های طراحی پوشاک، جای خود را باز کرده است. ملزومات حجاب بانوان محجبه نیز تحت تاثیر این پیشرفت ها در صنعت مد قرار گرفته  است. از جمله این اکسسوری های خاص می توان به روی کار آمدن توربان، هدشال و شال های شیک و جدید اشاره کرد که در دیزاین آن ها از جذابیت محیط پیرامون الهام گرفته می شود.

خوشبختانه در دنیای امروز، انتخاب و خرید مدل های متنوع لباس، بسیار آسان شده است و شما می توانید با مقایسه مراکز فروش آنلاین از نظر تنوع، قیمت و کیفیت، اقدام به خرید نمایید. به ویژه امکان خرید آنلاین از فروشگاه حجاب در مشهد، تهران و سایر کلان شهرها وجود دارد که ساکنین آن با مشغله بالا، دیگر زمانی برای دور زدن در کوچه و بازار جهت انتخاب محصول مورد نظر خود ندارند.

ایده یابی جذاب برای طراحی لباس

یک طراح می تواند با نگاه تیزبین و هنری خود، از جاهای مختلفی الهام بگیرد. الهام گرفتن از طبیعت یک روش رایج بین طراحان مد است.

معماری و مکان های تاریخی در طراحی لباس

یکی از منابع الهام گیری در طراحی لباس توجه به سبک معماری های مختلف و مکان های تاریخی و باستانی است. با وجود ترکیب رنگ، مناظر اطراف و سبک معماری اغلب ساختمان و بناها، حس هنری و خلاقیت طراحان مد را برانگیخته می کند.

طراحی لباس و ایده گرفتن از عکس ها و پوسترها

یکی دیگر از منابع برای ایده گرفتن در طراحی لباس، عکس ها و پوسترها هستند. عکس ها و پوسترها با قرار دادن رنگ ها و المان های مختلف در کنار هم، دنیای متفاوتی برای طراحان مد فراهم می کنند. طراحان می توانند عکس ها را از جنبه های متفاوتی نگاه کرده تا ایده های جالبی پیدا کنند.

ایده گرفتن از چهره بازیگران مشهور

نکته قابل توجه در دنیای جدید فشن این است که بسیاری از طراحان، از چهره‌های مشهور برای خلق طرح های جذاب لباس‌ها استفاده می کنند. شاید باور نکردنی به نظر برسد، اما این موضوع حقیقت دارد که از چهره های مطرح عرصه ادبیات، سینما و موسیقی به عنوان یک منبع الهام گیری در طراحی لباس استفاده می شود.

به عنوان مثال، در یک ایده خلاقانه، تصاویری از خانم مارپل و مادام تناردیه روی یک برند خارجی چاپ شده است. همچنین طراحان ایرانی می توانند از چهره های برجسته فرهنگ و هنر ایران روی لباس ها استفاده کنند.

موسیقی و الهام گیری در طراحی لباس

موسیقی هم می تواند منبع الهام خوبی برای طراحی لباس در نظر گرفته شود. در واقع، طراحانی که تمرکزشان در حین کار با گوش دادن به موسیقی بیشتر می شود، می توانند موسیقی را به عنوان منبع ایده های خود انتخاب کنند. از طرفی، موسیقی می تواند به راحتی حس و ادراک یک طراح را برانگیزد و فضای ذهنی او را برای خلق کالکشن جدید آماده کند.

الهام از نقاشی در طراحی لباس

مشاهده نقاشی هم می تواند یک منبع الهام گیری در طراحی لباس در نظر گرفته شود. در حقیقت، طراحان با مشاهده نقاشی ها با ایده ها و تفکرات دیگران آشنا می شوند، زیرا در هر نقاشی، ترکیب رنگ ها و نحوه قرار گرفتن اشکال در کنار یکدیگر، منجر به برانگیخته شدن خلاقیت و حس هنری طراح می شود.

آثار نقاشی مدرن، بیشتر می توانند به طراحان کمک کنند تا ایده های جذاب تر و متفاوت تر پیدا کنند. بنابراین بهتر است طراحان به سراغ آثار نقاشی هنرمندان بزرگ بروند. علاوه بر آثار نقاشی دیگران، طراحان می توانند با نقاشی کشیدن، بخش مجهول فکر خود را روی کاغذ بیاورند و ایده های خود را بسط دهند.

الهام گیری در طراحی لباس با بازدید از موزه ها

بازدید از موزه ها نیز، می تواند به عنوان یک منبع الهام گیری در طراحی لباس به طراحان کمک کند. زمانی که یک طراح از موزه بازدید می کند، با دقت به تک تک عناصر آن، ایده های جدید دریافت خواهد کرد. بازدید آنلاین یا حضوری، برای طراحی که به قصد دریافت ایده از موزه بازدید می کند، فرق چندانی ندارد.

الهام گیری در طراحی لباس از طبیعت

الهام گیری در طراحی لباس از طبیعت

موردی که طراحان مد می توانند از آن به عنوان یک منبع الهام در طراحی لباس استفاده کنند، طبیعت است. در حقیقت این منبع الهام گیری آنچنان وسیع است که کانسپتهای متعددی را در اختیار طراحان لباس قرار می دهد.

طراحان می توانند با مشاهده هر یک از المان های طبیعت همچون دشت، دریا، کوه، گل ها، پرندگان و ماهی ها، ایده های خاصی پیدا کنند. چندین مورد از کانسپت های طبیعی برای الهام گیری در طبیعت عبارتند از:

کانسپت فرم برگ در طراحی لباس

برگ گیاهان هم به اندازه گل ها متنوع و زیبا هستند و طراحان می توانند در طراحی لباس، از آن ها استفاده کنند. در صورتی که طراحان کانسپت فرم برگ را برای طراحی کالکشن خود به کار ببرند، لزوماً نباید طرح های خود را با رنگ سبز رنگ آمیزی کنند. رنگ برگ های پاییزی در طراحی لباس ها به اندازه رنگ سبز بهاری، زیبا خواهد بود.

میوه ها، ایده زیبا در طراحی لباس

طراحان می توانند از میوه ها نیز به عنوان منبع الهام گیری در طراحی لباس استفاده کنند. میوه ها نیز از تنوع  بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین طراحان می توانند در هر فصل از سال، از میوه های مربوط به همان فصل ایده دریافت کنند.

کانسپت فرم طاووس برای الهام در طراحی لباس

علاوه بر گیاهان و میوه ها، جانوران و پرندگان نیز یک منبع الهام بخش برای طراحان لباس به شمار می آیند. طاووس زیباترین پرنده در جهان است که طرح پرهای آن زیبایی منحصر به فردی در لباس ها ایجاد می کند. در واقع پرهای شگفت انگیز این پرنده، تاثیر قابل توجهی در کار طراحان لباس دارد. معمولا در لباس هایی برگرفته از پرهای طاووس، رنگ های آبی، بنفش و سبز به فراوانی مشاهده می شوند.

کانسپت فرم ماهی برای دریافت ایده در طراحی لباس

کانسپت فرم ماهی یکی از زیباترین منابع الهام گیری در طراحی لباس است. حرکات باله های ماهی حس خلاقیت بسیاری از طراحان را فعال می کند. معمولا لباس های برگرفته از ماهیان، با پارچه های پولک دار و دیزاین های خاص دوخته می شوند. همچنین این لباس ها از پوشش باز برخوردار هستند.

الهام گیری از فرم گل برای طراحی لباس

الهام گیری از فرم گل برای طراحی لباس

بسیاری از طراحان از فرم گل ها به عنوان یک منبع الهام گیری در طراحی لباس استفاده می کنند. تنوع گل ها در جهان پیرامون، بسیار زیاد است. همین تنوع به طراحان کمک می کند طی سال های طولانی، لباس های متفاوت و چشم نوازی طراحی کنند.

کانسپت گنجینه دریایی برای دریافت ایده در طراحی لباس

علاوه بر ماهی ها، الهام گرفتن از جهان زیر آب در بین بسیاری از طراحان لباس رایج شده است. برخی از طراحان دامن های لایه لایه طراحی می کنند که دارای برش های مورب هستند. در واقع، طرح چنین دامنی از صدف ها گرفته شده است. همچنین برخی دیگر، پری دریایی یا مرجان ها را منبع الهام بخش خود قرار می دهند.

کانسپت پروانه برای الهام گیری در طراحی لباس

در دنیای مد برای بسیاری از طراحان لباس، پروانه ها یک منبع دریافت ایده برای الهام گیری در طراحی لباس هستند. این حشرات زیبا و دوست داشتنی اغلب نماد شادی و نوید فرارسیدن بهار و گل ها محسوب می‌شوند. استفاده از طرح پروانه در پارچه ها، لباس ها و اکسسوری های مختلف برای گروه های سنی مختلف بسیار محبوب و مورد توجه است.

حرف آخر

مهمترین نکته الهام گیری در طراحی لباس این است که طراح به سادگی از کنار جزئیات اطراف خود نگذرد. در واقع، تیز بینی و دقت در جزییات پیرامون، به طراحان کمک بزرگی می کند. هر چیزی، طبیعی یا غیرطبیعی و جاندار یا بی جان که در طبیعت پیرامون یک طراح وجود دارد، می تواند حس خلاقیت او را بر انگیزد. از دل این ایده های ناب، همیشه کلکسیونی از مدل های جذاب و متفاوت لباس های روز دنیا متولد می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا