مد و استایل

فواید و خطرات استفاده از انواع گن ساعت شنی

افراد بسیاری هستند که امروزه از گن ساعت شنی برای فرم دادن به کمرشان و ایجاد ظاهری جذاب استفاده می کنند. در واقع این گن ها نوعی کرست هستند که با گذشت زمان تغییراتی در آن ها بوجود آورده اند و پیچیده تر شده اند. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا شما را با گن ساعت شنی، مزایا و معایب استفاده از گن ساعت شنی آشنا کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

گن ساعت شنی چیست؟

استفاده از گن ها توسط بانوان به پانصد سال پیش بر می گردد و امروزه هم افراد زیادی از گن ها استقبال می کنند. طراحان پوشاک هر روزه در حال سبک و طراحی جدید هستند. گن ها در واقع نوعی لباس زیر هستند که از چند میله آهنی قابل انعطاف و پارچه ای ضخیم ساخته شده‌اند. گن ها معمولا از جنس لاتکس و دلیل وجود میله ها در گن، استحکام آن ها است‌.

گن ها را بیشتر برای کمر طراحی کرده اند و توسط چند قرن یا بند بسته می شوند. گن ها تنگ و محکم هستند و وظیفه آنها این است که بدن شما را از زیر سینه تا باسن فشرده می کنند فرمی به شکل ساعت شنی به بدن شما می دهند و در نهایت سینه و باسن شکل برجسته تری به خود می گیرد.

در هنگام خرید گن ساعت شنی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • مدل و نحوه بستن آن
  • انتخاب رنگ مناسب
  • توجه به سایز گن ساعت شنی
  • قابلیت شستشو و دقت به نوع جنس آن

فواید و خطرات استفاده از انواع گن ساعت شنی

انواع گن ساعت شنی

گن ها انواع گوناگونی دارند که براساس نوع استفاده و سلیقه خودتان می توانید گن مورد نظر را انتخاب کنید.

گن بنددار

این گن ها بندی بوده و بوسیله بند کشیده و فیت اندام شما می شوند. گن های بند دار را می توانید هم به صورت جداگانه استفاده کنید و در بعضی لباسها هم به صورت توکار دوخته می شوند مثل لباس عروس تا لباس استایل شیک تری بگیرد.

گن های ساعت شنی تاپی

این گن ها را به شکل جلیقه می پوشند و در قسمت روی کمر و شکم بوسیله قزن بسته می شوند.

گن های ساعت شنی 6 قزنه

این گن ها دارای شش قزن می باشند و شما با توجه به سایز خود و مقداری که می خواهید گن را سفت می کنید. بعضی از مدل های گن 6 قزنه یک لایه زیپ هم دارند که موجب می شوند قزن ها برجستگی ای در زیر لباس شما نشان ندهند.

گن های ساعت شنی چسبی

گن های ساعت شنی چسبی معمولا نسبت به گن های دیگر کوتاه تر هستند و بیشتر روی کمر را می پوشانند و بوسیله یک کش چسب دار فیت می شوند.

گن ساعت شنی

چگونه سایز درست گن ساعت شنی را انتخاب کنید؟

در خرید گن به اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که از سایز دقیق خودتان اطمینان حاصل کنید تا گن مناسب سایز خود را انتخاب کنید برای انجام این کار از یک متر خیاطی استفاده کنید و اندازه باریک ترین قسمت کمر خود را بدست آورید.

قسمت باریک کمر حدودا چند سانتی متر از ناحیه شکم بالاتر قرار دارد جایی که کمر شما حالت هلالی شکل دارد. در هنگام اندازه گیری نوار را صاف کنید و اندازه بگیرید و نوار را نه خیلی شل بگیرید و نه خیلی سفت.

برای تعیین سایز دقیق، به نمودار سایز بندی گن توجه داشته باشید برای اندازه گیری بیشتر گن ها، به طور تقریبی 8 تا 10 سانتی متر از اندازه دور کمر خود کم کنید. به عنوان مثال اگر دور کمر شما 85 است شما گنی را انتخاب کنید که سایز آن 75 باشد.

مزایای استفاده از گن ساعت شنی چیست؟

کاهش وزن

امکان دارد با استفاده مداوم از گن، مقداری از وزن شما کم شود اما این امر کاملا موقتی است چرا که به دلیل از دست دادن مایعات از طریق عرق کردن است و دلیل آن از دست رفتن چربی نیست بنابراین کاملا موقتی است. همچنین در زمان پوشیدن گن ها به دلیل اینکه معده شما فشرده است غذای کمتری می خورید.

دقت کنید که استفاده از گن های ساعت شنی را سالمی برای کاهش وزن نمی باشند.

کاهش اشتها

در مورد قبلی ذکر شد که استفاده از گن معده شما را فشرده می کند و همین موضوع موجب می شود سریع تر احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید ولی غذا نخوردن راه حلی اشتباه برای کم کردن وزن است، شما برای کاهش وزن و سالم ماندن نیاز به مواد معدنی و ویتامین ها دارید که باید آن ها را به صورت روزانه دریافت کنید.

فرم ساعت شنی

استفاده از گن ها موجب تغییر شکل فرم بالا تنه شما می شود ولی بنابر بعضی گفته ها استفاده از گن های ساعت شنی به صورت روزانه رفته رفته فرم بدن شما را برای همیشه تغییر می دهد وحالت کمر هم تغییر می کند.

پوشیدن گن ساعت شنی چه خطرات و عوارضی

پوشیدن گن ساعت شنی چه خطرات و عوارضی دارد؟

استفاده از گن ظرفیت ریه های شما را بین 30 الی 60 درصد کاهش می دهد همچنین باعث تحلیل انرژی شما می شود و اگر آن را بیش از اندازه محکم کنید احتمال دارد بیهوش شوید!

همچنین استفاده مداوم از گن می تواند تجمع مایع یا التهاب در ریه شود و به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.

آسیب داخلی

زمانی که بدن شما تحت فشار گن است اندام های داخلی بدن مثل کلیه و کبد در موقعیت های غیر طبیعی قرار می گیرند. جابجایی اندام های داخلی بر جریان خون اثر منفی می گذارد و باعث تغییر در عملکرد اندام ها می شود. با گذشت زمان ممکن است این اتفاق موجب آسیب دائمی به اعضای بدن، کاهش قدرت عضلانی و احتمالا شکستگی دنده ها شود.

مشکلات سیستم گوارشی

هنگامی که از گن ساعت شنی استفاده می کنید چربی و پوست خود را فشرده می کنید بلکه قسمت های داخلی بدن را هم تحت فشار قرار می دهید و قسمت هایی از سیستم گوارشی مثل مری، معده و روده را تحت تأثیر قرار می دهد. فشار بیش از حد باعث برگشت اسید از معده به مری می شود و باعث سوزش معده می شود.

پوشیدن گن ساعت شنی در چه مواردی ایمن است؟

گن های ساعت شنی را به عنوان یک پوشاک بپوشید اما آن را بیش از حد سفت نکنید. همچنین از گن در مراسم هایی نظیر مهمانی ها و عروسی ها در زیر لباس خود استفاده کنید.

کلام آخر

همان طور که در این مقاله از کارمادیو متوجه شدید گن های ساعت شنی اثر دائمی روی لاغری یا اندام شما ندارند و اگر بیش از اندازه از این گن ها استفاده کنید باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شما می شود. بنابراین اگر از گن ها برای کاهش وزن و لاغری استفاده می کنید بهتر است بدانید که سالم ترین و موثرترین راه برای کاهش وزن، رژیم غذایی سالم و ورزش کردن است. همچنین استفاده کمتر از گن ها فقط در مهمانی ها و عروسی ها مشکلی ایجاد نمی کند البته به شرطی که آن را خیلی تنگ نبندید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا