مد و استایل

تفاوت لیفت ابرو و لمینت ابرو چیست؟ نکات مهم قبل و بعد از انجام لیفت و لمینت ابرو

به گزارش کارمادیو، این دو روش که به تازگی وارد دنیای آرایشگری و مد شده‌اند، در طی مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند طرفداران بسیاری پیدا کنند. در رابطه با هر دوی این روش‌ها یعنی لیفت ابرو (Eyebrow Lift) و لمینت ابرو (Eyebrow Lamination) باید گفت که هر دوی آنها، سبب تغییر شکل و ظاهر ابروها هستند. اما تفاوت‌هایی در اجرا و نتیجه نهایی دارند.

هدف اصلی لیفت ابرو ایجاد جذابیت و ترمیم فرم ابروها است در حالی که هدف اصلی لمینت ابرو استحکام‌ بخشی و ایجاد حجم در ابروهاست. به عبارتی لمینت باعث تقویت و کراتینه کردن ابروها  می‌شود اما لیفت سبب تغییر حالت و بالا کشیدن تارهای ابرو می‌گردد.

لمینت ابرو (Eyebrow Lamination) چیست؟

لمینت ابرو یک جایگزین طبیعی برای صاف کردن، پرپشت کردن و رنگ کردن تار موی ابروهاست که در میان انواع مختلف روش‌های زیبایی جدیدتر است. ماندگاری لمینت ابرو همانند لیفت ابرو چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز است.

تمام افرادی که موهای ابرویشان نامنظم، افتاده، غیرمتقارن، نازک، کم پشت و بدون حالت، ضعیف و کم رنگ است می‌توانند از لمینت ابرو استفاده کنند و بدین روش علاوه بر حالت بخشی به آنها، ابروهای خود را تقویت و کراتینه کنند.

لمینت ابرو در خانه با مواد طبیعی

معمولا لمینت ابرو با استفاده از محصولات شیمیایی مختلف انجام می‌شود. اما اگر مایلید در خانه از مواد طبیعی برای لمینت ابروهایتان استفاده کنید بهتر است به دقت و با احتیاط لازم عمل کنید. در ادامه، یک روش ساده برای لمینت ابرو با استفاده از مواد طبیعی را بیان می‌کنیم:

لمینیت ابرو در خانه با روغن آرگان یا روغن نارگیل

ابتدا کافیست تا پوست خود را به خوبی شسته و خشک کنید. حال چند قطره روغن آرگان یا روغن نارگیل را روی انگشتان خود ریخته و به آرامی ابروهایتان را ماساژ دهید.

این کار را به طور مداوم تکرار کنید تا تارها به خوبی مرطوب شوند. سپس بر روی ابروهایتان از ژل آلوئه ورا استفاده کنید و آنها را در جهت مورد نظر شکل دهید. در انتها اجازه دهید حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا جذب شود. ژل آلوئه‌ورا خصوصیات التیام بخش و مرطوب کننده دارد که می‌تواند به تقویت و رفع خشکی ابروها کمک کند.

توجه داشته باشید که این روش، نتیجه و دوام مشابه انواع مختلف روش‌های حرفه‌ای لمینت ابرو با محصولات شیمیایی مختلف را نخواهد داشت.

تفاوت لیفت ابرو و لمینت ابرو چیست؟ نکات مهم قبل و بعد از انجام لیفت و لمینت ابرو

لیفت ابرو (Eyebrow Lift) چیست و چقدر ماندگاری دارد؟

اگر دوست دارید در کمترین زمان ابروهایتان را مرتب کنید و ظاهری زیبا و شیک به آنها ببخشید لیفت ابرو موقت و نیمه دائم بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

لیفت ابرو که به سه شکل دائم، نیمه دائم و موقت انجام می‌شود امروزه به یکی از پرطرفدارترین مسائل در حوزه مد و زیبایی تبدیل شده است.

همانطور که میدانید لیفت ابرو تکنیکی نسبتا جدید برای داشتن ابروهای پر و مرتب است. تکنسین مربوطه با به کارگیری روش‌ها و مواد گیاهی ارگانیک مخصوص، به ابروهایتان حالت بخشیده و ظاهر آنها را مرتب می‌کند. این کار علاوه بر زیبایی، باعث تقویت و همچنین حالت دادن و پرپشتی ابروها می‌گردد.

برای لیفت ابرو موقت میتوان از ابزارهایی مانند براش ابرو، صابون ابرو و ژل ابرو نیز کمک گرفت و برای لیفت ابرو نیمه دائم اغلب به مواد و ابزار خاصی احتیاج است که در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی اجرا می‌شود. این مدل لیفت، معمولا تا چند هفته (۶ تا ۸ هفته) ماندگاری دارد.

لیفت و لمینت ابرو مناسب چه افرادی است؟

لمینت ابرو بیشتر مناسب افرادی است که ابروهای کم رنگ و کم پشتی دارند و تار ابرویشان نازک است. در صورتی که تار ابروهایتان به سمت پایین است یا پلکتان افتاده است می‌توانید لیفت ابرو را انتخاب کنید.

البته همیشه افراد به دلیل مشکات ظاهری به سمت گزینه‌های لیفت و لمینت ابرو نمی‌روند. گاهی اوقات افراد به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند زمانی را برای مرتب کردن ابروهایشان اختصاص دهند یا دوست ندارند از لوازم آرایشی بر روی ابروهایشان استفاده کنند. در این گونه موارد لیفت و لمینت ابرو گزینه‌های مناسبی برای انتخاب هستند.

مراقبت های بعد از لیفت و لمینت ابرو

مراقبت های بعد از انجام لیفت و لمینت ابرو برای حفظ و بهبود نتایج به دست آمده بسیار مهم هستند. از جمله این مراقبت‌ها عبارتند است از:

  • از لمس کردن و دستکاری زیاد و همچنین آب ریختن بر روی ابروها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انجام لیفت و لمینت ابرو خودداری کنید. این عمل باعث می‌شود مواد شیمیایی کار شده بر روی ابروهایتان از بین نرفته و ماندگاری لمینت ابرو کاهش نیابد.
  • از استفاده از محصولات آرایشی حاوی الکل، چربی یا روغن بر روی ابروها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بپرهیزید.
  • ابروهای لمینت شده تا زمان فیکس شدن در برابر فشارهای فیزیکی حساس هستند. به همین دلیل بهتر است طرز خوابیدن خود را اصلاح کنید و به مدت ۴۸ ساعت اولیه به پشت بخوابید تا ابروهایتان هیچ گونه تماس فیزیکی با سطح بالش نداشته باشند.
  • از استفاده از محصولات ضد التهاب و ضد قرمزی پوست، مانند انواع کرم‌های آلوئه ورا یا کالاندولا، به منظور کاهش التهاب و قرمزی پس از فرآیند اجتناب کنید.
  • از استفاده آب گرم بر روی صورت تا حدود ۴۸ ساعت بعد از لیفت و لمینت برای شستشو صورت خود بپرهیزید زیرا حرارت می‌تواند باعث تغییر شکل و خم شدن تار موهای ابرو گردد.
  • موادی که برای لیفت ابرو استفاده می‌شوند، ماهیتی شیمیایی دارند و ممکن است پوست یا تار ابروهایتان را تحریک کنند.
  • بنابراین کاملا طبیعی است که تا چند روز اول پوستتان بیش از همیشه حساس شود. لذا حداقل تا ۳ روز استفاده از مواد لایه بردار را کنار بگذارید. هم‌چنین از استفاده از هرگونه کرم یا محصولات نرم کننده و روغن در اطراف ناحیه ابروهایتان پرهیز کنید.

 

منبع: فرتاک نیوز

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا