معنای لوگو تردز Threads چیست؟
دیروز در طی اقدامی جالب توجه متا از اپلیکیشن جدیدشکه بستری بسیار شبیه به توئیتر دارد، رونمایی کرد. Threads تردز، اپلیکیشن جدید اینستاگرام، با استقبال کاربران مواجه شد. زاکربرگ در تریدز نوشت که 70 میلیون نفردر این اپلیکیشن ثبت نام کردهاند. این تعداد هر لحظه درحال افزایش است. این برنامه با اینستاگرام یکپارچگی دارد.
لوگوی تریدز Threads
در نگاه اول لوگو تردز خیلی عجیب و مرموز بنظر میرسد؛ افراد مختلف درحال کشف معانی مختلف آن هستند. اما زمانی که با دقت لوگو را بررسی میکنیم، متوجه شباهتهای آن با لوگو اینستاگرام و علامت اَت ساین (@) میشویم. طراحان لوگو ظاهرا مسیر درستی را انتخاب کردهاند و دست روی نماد مشخص و آشنایی گذاشتهاند، این انتخاب مانند بسیاری از آثار حرفهای نتیجهای ساده و قابل فهم اما مسیری پیچیده و عمیق را پیموده است. مهمترین اتفاق و ایده لوگو استفاده از شکل دیگری از حرف a است و البته در اجرا و ارائه هم تناسبات لوگوی اینستاگرام مورد توجه بوده است.
نماد @ چه معنایی دارد؟
نماد @ یکی از نمادهایی است که در اینترنت و رایانه مورد استفاده قرار میگیرد. این نماد ابتدا در آدرسهای ایمیل مورد استفاده قرار میگرفت. به مرور زمان این نشان در جاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که @ را در پیام و توئیت خود به همراه اسم و نام کاربری مخاطبتان استفاده کنید، می توانید آن را همزمان برای آن کاربر خاص ارسال کنید. این نماد برای برنامه تلگرام و اسکایپ نیز همین کاربری را دارد.
نظرات کاربران در مورد لوگوی تردز
در این میان برخی کاربران توئیتر نظرشان این است که این لوگو بسیار شبیه گوش است. نظراتی هم در مورد اینکه شبیه حرف G هست، وجود دارد. برخی نیز گفته اند که این لوگو شبیه جنین است. این روزها صحبت درمورد لوگوی این برنامه نقل محافل شده است. افراد مختلف معانی زیادی را از دل آن بیرون کشیدهاند. برخی معتقد هستند که تردز به زودی توییتر را محو میکند.
باوجود اینکه متا و مارک زاکربرگ هنوز هیچ صحبتی در مورد معنی و مفهوم لوگو نکرده اند، بنظر میرسد در طراحی آن از سبک هنری squiggle استفاده شده است. مسئولین توئیتر نیز نظر خود را در این باره به اشتراک گذاشتهاند. برخی اشاره کردهاند که لوگو با الهام از زبان تامیلی (یکی از زبان های هندی) کشیده شده است.
لوگویی متفاوت برای شبکه اجتماعی تردز
عدهای معتقد هستند که این لوگو شبیه به یکی از شیرینی های هندی به نام جلبی (Jalebi) است. باوجود تمامی این اختلاف نظر ها، بیشتر کاربران مجذوب دیزاین متفاوت و جذاب این لوگو شده اند.
با بهودجود آمدن ماجراهای جنجالی اخیر بین ایلان ماسک و توئیتر، بنظر میرسد تریدز قصد داشته از این فرصت به خوبی استفاده کند و پلتفرم خود را توسعه دهد. هرچند که تردز هنوز راه طولانی برای رسیدن به جایگاه توئیتر در پیش دارد.
اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی شده است و عددی نزدیک به ۱.۳۵ بیلیون کاربر فعال دارد. از آنجایی که تردز یکی از زیر مجموعه های اینستاگرام است و تعدادی از امکانات محبوب آن را دارد, به راحتی میتواند از پتانسیلهای آن استفاده کند.
برخی از ویژگیهای برجسته تریدز Threads:
- بخش مربوط به پروفایل آن شبیه به پروفایل اینستاگرام طراحی شده و قسمت خانه آن مانند توئیتر طراحی شده است.
- هر پست تنها میتواند متنی با ۵۰۰ کلمه داشته باشد، هم چنین کاربران میتوانند لینک، تصویر و ویدئوهای خود، که کمتر از ۵ دقیقه هستند، را نیز آپلود کنند. کاربران همچنین میتوانند کامنتهای هر پست را کنترل کنند.
- هم چنین آنها میتوانند اکانتهای مزاحم را ریپورت، بلاک و یا دسترسی آنها را محدود کنند.
- اگر اکانتی در اینستاگرام از قبل بلاک شده باشد، در این برنامه نیز بلاک خواهد بود.
- هرچند که برنامه تریدز این روزها مراحل ابتدایی را میگذراند، به زودی متا آپدیتهای جدید آنرا نیز در دسترس کاربران میگذارد.