فیلم و سریال

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین + خلاصه داستان

ترش و شیرین یک سریال تلویزیونی است که به نویسندگی سروش صحت و محمدرضا آریان و همچنین کارگردانی رضا عطاران در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد.

در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا به معرفی بازیگران سریال ترش و شیرین بپردازیم، تا اتمام این نوشتار همراه ما باشید.

خلاصه داستان سریال ترش و شیرین

داستان این سریال در مورد زنی به نام نصرت خانم است که بعد از مرگ همسرش مجبور است با وجود تمام سختی ها بچه های قد و نیم قدش را خودش بزرگ کند.

اما با تمام شدن مهلت خانه اجاره ای آنها نصرت خانم مجبور به نقل مکان به خانه ای دیگر می شود که این اتفاق باعث بروز ماجراهایی می شود و در ادامه زندگی نصرت خانم و بچه هایش دستخوش تغییراتی می شود.

معرفی بازیگران سریال ترش و شیرین

در این قسمت از مقاله شما را با بازیگران سریال ترش و شیرین و همچنین بیوگرافی آنها آشنا می کنیم.

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

یکی از محبوب ترین و مشهورترین بازیگران کشور عزیزمان مریم امیرجلالی است که متولد ۲۹ آذر ماه سال ۱۳۲۶ در تهران است که در سال ۱۳۷۴ و در سن ۴۵ سالگی وارد عرصه بازیگری شد.

خانم جلالی در طنزهایی مانند متهم گریخت و سریال خانه به دوش در دهه ۸۰ به اوج شهرت رسید.

حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی زاده ۳ دی ماه سال ۱۳۳۴ در گیلان است که از بازیگران مطرح کشورمان است وی در سال ۱۳۵۸ و در سن ۲۴ سالگی فعالیت هنری خود را شروع کرد و با نقش آفرینی در فیلم ” چند میگیری گریه کنی ” در سال ۱۳۸۴ برنده سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از بهترین بازیگران نقش مکمل مرد شد.

رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران متولد ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۷ در مشهد و فیلمنامه نویس، بازیگر و کارگردان معروف و محبوب کشورمان است که فعالیت هنری خود را در دهه ۶۰ آغاز نمود و به سرعت به یکی از چهره های شناخته سینما، تئاتر و تلویزیون شد‌.

رضا عطاران با همکاری آقای مهران مدیری در مجموعه هایی نظیر ساعت خوش و پرواز ۵۷ به اوج شهرت رسید و بازی و همچنین کارگردانی در سریال هایی نظیر متهم گریخت و خانه به دوش محبوب شد.

رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم یکی از بازیگران محبوب و کمدین ایرانی، زاده ۱۰ تیر ماه سال ۱۳۵۰ در تهران است که فعالیت هنری خود را از تئاتر در سال ۱۳۷۰ و در سن ۲۰ سالگی از تئاتر شروع کرد و با نقش آفرینی در سریال کمدی ساعت خوش شهرت پیدا کرد.

رضا شفیعی جم در سریال های پرطرفداری مانند سریال شب های برره و همچنین ژانر کمدی فعالیت داشته است وی خوانندگی تیتراژ پایانی بعضی از سریال ها و فیلم را نیز عهده دار بود و در فیلم خانگی وفا نیز تجربه کارگردانی دارد.

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی متولد یکم مرداد ماه سال ۱۳۵۲ در تهران است که فعالیت هنری خود را در سن ۲۰ سالگی و در سال ۱۳۷۲ آغاز کرده است و در سریال های مانند خانه به دوش و ترش و شیرین که هردو به کارگردانی رضا عطاران هستند، شناخته شد.

مجید صالحی

مجید صالحی

مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در تاکستان و تهیه کننده، نویسنده، کارگردان و بازیگر کشورمان است که فعالیت هنری خود را از تئاتر شروع کرد و دانش آموخته مکتب حمید سمندریان کارگردان مشهور تئاتر است.

مجید صالحی با نمایش “سیاه زنگی و هفت کچلون” در سال ۱۳۷۳ و همچنین در سریال مجید دلبندم به شهرت رسید.

خشایار راد

خشایار راد زاده پنجم مهرماه سال ۱۳۳۰ در تهران است که در تلویزیون، تئاتر و سینما فعالیت می کند و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۳ و در سن ۲۳ سالگی شروع کرد‌.

آقای راد با سریال قطار ابدی در سال ۱۳۷۸ به تلویزیون وارد شد و با فیلم ” خوابگاه دختران ” در سال ۱۳۸۲ به سینما راه پیدا کرد وی همچنین در سریال هایی مانند ترش و شیرین، متهم گریخت و زندگی به شرط خنده به ایفای نقش پرداخته است.

شهره سلطانی

شهره سلطانی متولد ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در بجنورد، بازیگر و خواننده است که فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۰ شروع کرد و در زمینه های گوناگونی از جمله تلویزیون، تئاتر و سینما فعالیت می کند.

خانم سلطانی در کنار بازیگری به عنوان نوازنده پیانو و سنتور نیز فعالیت می کند و در سریال ترش و شیرین به شهرت رسید و به علت علاقه به محیط زیست و حیوانات، رژیم گیاهخواری دارد.

مختار سائقی

مختار سائقی زاده ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۳۵ در تهران، بازیگر و طراح صحنه و لباس است وی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۶۲ با نقش آفرینی در فیلم ” ریشه در خون ” با کارگردانی سیروس الوند شروع کرد.

پرستو مقدم

پرستو مقدم

پرستو مقدم زاده مهرماه سال ۱۳۵۵ در تهران، بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما است و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی است که با ایفای نقش در سریال ترش و شیرین و همچنین خوش نشین ها به شهرت رسید‌.

باقر صحراوردی

باقر صحراوردی متولد ۲۶ خرداد ماه سال ۱۳۲۱ در فسا است که هشتم تیرماه سال ۱۳۹۳ درگذشت، صحراوردی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۴ شروع کرد و به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر فعالیت داشت.

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر متولد چهاردهم شهریور ماه سال ۱۳۱۹ در تفرش و در ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۹ به علت آلزایمر در کرج درگذشت وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت هنری خود را شروع کرد و با ایفای نقش در سریال هایی مانند ترش و شیرین و سریال متهم گریخت به شهرت رسید.

دیگر هنرمندان سریال ترش و شیرین

از دیگر هنرمندان سریال ترش و شیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجید شهریاری
  • نگین عبدالهی
  • سیدرضا حسینی
  • پروین ملکی
  • بهشاد شریفیان
  • سیدجلال طباطبایی
  • فرشاد ارج
  • حسین زمانی
  • ابراهیم شجاعی
  • حسن بوستانی
  • اصغر نیکورز
  • حسین زمانی
  • فتح الله طاهری
  • آزاده خورشید دوست
  • سید جواد یحیوی
  • حسام صالحی

جمع بندی

سریال ترش و شیرین یکی از سریال های نوروزی در سال ۱۳۸۳ از شبکه سه سیما می باشد در این مقاله از کارمادیو به خلاصه داستان و معرفی بازیگران سریال ترش و شیرین که یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین سریال های تلویزیونی بود پرداختیم.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا