آشپزی

تهیه آسان سوشی ساده در خانه (با ساده ترین مواد مثل ماهی، مرغ و کاهو)

به گزارش کارمادیو، تهیه آسان سوشی ساده در خانه هدیه‌ای خوشمزه برای طرفداران دو آتیشه سوشی است. در این مقاله طرز تهیه آسان سوشی ساده خانگی را یاد بگیرید. مواد پرکننده و دورچین و افزودنی ها در اینجا 100٪ به شما بستگی دارد، بنابراین هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید!

تهیه آسان سوشی ساده در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. و البته، بهترین بخش درست کردن سوشی رول‌های خود این است که دقیقاً تصمیم می‌گیرید چه چیزی را در آنها استفاده کنید.

از آنجایی که همه رستوران‌های سوشی هزینه های سرسام آوری دارند ما تصمیم گرفتیم تا طرز تهیه آسان سوشی ساده در خانه را آموزش دهیم تا به محض هوس سوشی، رستوران آسیایی خود را به را بیاندازید.

اما فراموش نکنید که این تکنیک برای تهیه رول ماکی 100% اصیل یا سنتی نیست. ما فقط از تجهیزاتی استفاده می کنیم که از قبل در اختیار داریم و لیست مواد تشکیل دهنده خود را بسیار کم نگه می داریم، و این دستور غذا واقعاً برای آشپزان تازه کار خوب عمل می کند! و از همه مهمتر، سوشی بسیار خوشمزه به شما می دهد.

How-To-Make-Sushi-Maki-Rolls-

این دستور به خودی خود سخت نیست، اما برای آماده کردن همه این مواد و درست کردن رول های ماکی به کمی زمان اضافی نیاز دارد. اگر یک دوست یا همراه در آشپزخانه دارید که به شما کمک کند، این روند می تواند بسیار سریعتر پیش رود.

اما هر طور که آنها را درست کنید، از اینکه چقدر سریع، آسان و مقرون به صرفه می توانید مراحل تهیه آسان سوشی ساده خود را به راحتی طی کنید، شگفت زده خواهید شد. به علاوه، مراحل تهیه آسان سوشی ساده یک عمل به شدت سرگرم کننده است.

مواد لازم برای تهیه آسان سوشی ساده:

مواد لازم برای تهیه آسان سوشی سادهبه غیر از محصولات و ماهی، بیشتر موادی که برای تهیه آسان سوشی ساده اولیه نیاز دارید، در بازار جنت آباد، فروشگاه مواد غذایی آسیایی یافت می شود. یا اگر نه، می توانید به طور کامل آنها را آنلاین سفارش دهید.

اگر قصد دارید یک دسته بزرگ سوشی درست کنید یا معمولاً سوشی درست کنید، می توانید با خرید برنج، نوری، سس سویا، ترشی زنجبیل و خمیر واسابی به صورت عمده در هزینه ها صرفه جویی کنید. در اینجا لیست مواد مورد نیاز برای تهیه آسان سوشی ساده را برای شما فراهم کرده‌ایم.

برنج سوشی

تهیه برنج به روش ژاپنی روی اجاق گازاجازه دهید برنج حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در آب خیس بخورد. معمولا، یک ساعت بهترین حالت برای خیس خوردن برنج است. درب قابلمه را ببندید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. سپس، حرارت اجاق گاز را کم کنید و حدود ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که تقریبا آب برنج تمام شود، اجازه دهید که بپزد.

جلبک (Nori)

لفاف های سنتی جلبک دریایی برای چرخاندن سوشی استفاده می شود.

ماهی

معمولاً در خانه خود به مواد پرکننده بسیار ساده پایبند باشید. شما می‌توانید ماهی سالمون، ماهی تن درجه یک برای سوشی یا ماهی آزاد دودی استفاده کنید.

آووکادو و خیار

در این نوع سوشی، خیارهای تازه و خرد شده و آووکادوهای رنده شده به عنوان محتوای اصلی درون برگه‌ای از نوری (Nori) قرار می‌گیرند. سپس بر روی آنها می‌توان مواد دیگری مانند ماهی تازه، میگو، کرم خامه، تخم مرغ و سس‌های مختلف اضافه کرد؛ که این گزینه کاملا اختیاری است.

سس مایونز تند

این گزینه نیز کاملا اختیاری است که می‌توانید روی سوشی ریخته شود یا با مواد پرکننده مخلوط کنید، که می تواند به سادگی با سس مایونز و سریراچا درست شود .

مخلفات برای سرو

سس سویا ، ترشی زنجبیل و خمیر واسابی :  سه ترکیب کلاسیک برای سرو.

تجهیزات تهیه آسان سوشی

تجهیزات تهیه آسان سوشی تجهیزات مورد نیاز شما شامل یک تخته برش ساده، چاقو، حصیر بامبو سوشی و چند ظرف است.رول‌های سوشی شما به اندازه کافی سفت نیستند. بنابراین اگر این اولین باری است که سوشی درست می کنید، لطفاً برای خرید تجهیزات اضافی زیاد حساسیت به خرج ندهید.

یک تخته برش معمولی، یک چاقوی تیز و یک کاسه آب (برای فرو بردن انگشتان به طوری که برنج نچسبد) به خوبی کار خواهد کرد. اگر متوجه شدید که تولید سوشی چیزی است که از آن لذت می برید و می خواهید دوباره انجام دهید، آن وقت می توانید روی وسایل بیشتری سرمایه گذاری کنید.

با این حال، هر زمان که احساس نیاز به وسایل حرفه‌ای تهیه آسان سوشی ساده افتادید، اولین قطعه از تجهیزات سوشی که خرید آن را به شما توصیه می کنیم، یک تشک سوشی بامبو است.

این تشک به شما کمک می کند تا سوشی را بسیار سفت تر بغلتانید و استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین، اگر متوجه شدید که واقعا عاشق درست کردن سوشی و ساشیمی هستید و دوست دارید چاقویی برای برش های بلند و تمیز طراحی شده باشد، ممکن است بخواهید روی یک چاقوی سوشی (چه از جنس استیل ضد زنگ یا نچسب ) سرمایه گذاری کنید.

طرز تهیه سوشی

Easy preparation of simple sushi at home (with the simplest ingredients such as chicken and lettuce)همانطور که در بالا ذکر کردیم، مراحل طرز تهیه سوشی در واقع بسیار ساده است و فقط کمی زمان می برد. اگر اتفاقاً یکی از اعضای خانواده یا دوستی با خود دارید، برخی کار گروهی می تواند به این روند کمک کند تا خیلی سریعتر پیش برود.

اما در غیر این صورت، توصیه می‌کنم فقط چند آهنگ خوب اجرا کنید، شاید برای خودتان یک نوشیدنی سرد بریزید و یک ساعت یا بیشتر در زمان آماده‌سازی خود بنشینید تا برای خودتان یک دسته فوق‌العاده از سوشی خانگی درست کنید. دستورالعمل های کامل در دستور العمل زیر گنجانده شده است، اما در اینجا یک مرور کلی از مراحل وجود دارد.

آماده سازی مواد قبل از دست به کار شدن

اول از همه، برنج سوشی خود را حداقل از یک یا دو ساعت قبل درست کنید تا قبل از جمع کردن رول ها، زمان خنک شدن در دمای اتاق داشته باشد. سپس برای ادامه مراحل تهیه آسان سوشی ساده، تمام مواد دیگر خود را آماده کنید تا بتوانید خط مونتاژ خوبی برای تهیه رول های خود داشته باشید.

فشار دادن برنج

حالا مونتاژ خود را شروع کنید! اولین قدم این است که برنج را روی ورقه نوری یا جلبک خود در یک لایه یکنواخت فشار دهید و یک حاشیه خالی 1 اینچی از نوری در بالا باقی بگذارید.

اضافه کردن مواد داخل سوشی

در مرحله بعد، روی برنج آووکادو، خیار و ماهی را به صورت افقی و در کنار هم، تا جایی که ممکن است یکنواخت و منظم بچینید.

گرد کردن سوشی

سوشی های بریده شده و آمادهلبه پایینی حصیر سوشی را بلند کرده و آن را با دقت روی مواد پر کنید تا زمانی که در یک رول محصور شوند، با این حال هنوز 1 اینچ بالای نوری خالی را در معرض دید قرار دهید.

از تشک سوشی استفاده کنید تا رول را تا حد ممکن محکم فشار دهید. اگرچه خیلی سفت نیست، چون نمی‌خواهید همه مواد پر شود. یک بار دیگر انگشتان خود را در کاسه آب فرو کنید و از آنها برای خیس کردن 1 اینچ نوری باقی مانده استفاده کنید.

سپس از تشک سوشی برای تکمیل رول کردن رول استفاده کنید تا زمانی که کاملا محصور شود، یک یا دو فشار نهایی به محض پیچاندن آن را فشار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز در آنجا محکم بسته شده است.

برش سوشی

با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز، هر رول سوشی را به 8 تکه به اندازه مساوی روی یک تخته برش دهید. آنها را به بشقاب سرو خود منتقل کرده و تزیین کنید. سوشی را با سس مایونز تند بریزید؛ همچنین می‌توانید با دانه های کنجد برشته شده سوشی خود را زیبا تر کنید.

سرو سوشی

بلافاصله همراه با ترشی زنجبیل، خمیر واسابی و سس سویا برای غوطه وری سرو کنید. و لذت ببرید!

تغییرات دل به خواهی در تهیه آسان سوشی ساده

بهترین بخش در مورد تهیه آسان سوشی ساده خانگی این است که می توانید سوشی خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید سفارشی درست کنید، بنابراین از آزمایش کردن نترسید و از مواد و تکنیک هایی که دوست دارید استفاده کنید.

شما می‌توانید مواد پر کننده سوشی خود را تغییر دهید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، ما اغلب به مخلوط ماهی قزل آلا (یا ماهی تن)، آووکادو و خیار می چسبیم. اما مطمئناً، می توانید سوشی خود را تقریباً با هر چیزی پر کنید!

پروتئین های جایگزین برای سوشی

  • ماهی
  • میگو
  • خرچنگ
  • گوش ماهی
  • توفو
  • مرغ

سبزیجات جایگزین

سوشی خوشمزه خانگی

  • هویج
  • فلفل دلمه ای
  • مارچوبه
  • سیب زمینی شیرین
  • کلم
  • لوبیا سبز
  • سبزی
  • انواع جوانه‌ها
  • کاهو

میوه

  • انبه
  • آناناس
  • کیوی

لبنیات

  • پنیر خامه ای
  • مایونز تند

سبزی و ادویه ها

  • گشنیز تازه
  • پیازچه
  • نعناع
  • ​​ریحان
  • پودر توگاریشی
  • فلفل چیلی تند

سس های جایگزین

  • سس چیلی شیرین
  • سس مارماهی
  • سس پونزو

نکات کارآمد و موردنیاز

سوشی 8 تکه

  1. درست کردن رول های برعکس: اگر می خواهید رول هایی از داخل به بیرون درست کنید (با برنج بیرونی)، تشک سوشی خود را با پلاستیک بپوشانید. ورق نوری را از وسط نصف کنید.
  2. برنج را روی نوری فشار دهید تا کاملا پوشانده شود. سپس نوری را وارونه برگردانید، مواد پر شده را داخل آن قرار دهید و تا زمانی که ببندید.
  3. سس مایونز تند را با رول‌ها مخلوط کنید به جای اینکه مایونز تند را روی رول‌ها بریزید، می‌توانید قبل از پیچیدن رول‌ها، آن را با مواد پرکننده مخلوط کنید.
  4. درست کردن سوشی بدون حصیر: همانطور که در بالا اشاره کردم، ما بارها و فقط با چرخاندن با دست سوشی بدون حصیر درست کرده ایم. اما اگر حصیر ندارید می توانید به جای آن از حوله آشپزخانه خشک یا کاغذ روغنی نیز استفاده کنید.
  5. سوشی بدون گلوتن:  فقط مطمئن شوید که از تاماری بدون گلوتن (به جای سس سویا) استفاده کنید و دوباره بررسی کنید که همه مواد دیگر شما فاقد گلوتن باشند.
  6. سوشی وگان: فقط مطمئن شوید که از تمام پرکننده های گیاهی استفاده کنید.

جمع بندی

sushi rollsبه طور کلی و خلاصه مراحل تهیه آسان سوشی ساده را برای شما بازگو می‌کنیم.

برنج سوشی را طبق دستورالعمل بسته بپزید. پس از پخت، برنج را با سرکه برنج، شکر و نمک مخلوط کنید و بگذارید خنک شود. مواد پرکننده را آماده کرده و آنها را به دلخواه خود را به صورت نازک برش دهید.

رول کردن سوشی مرحله‌ی سخت تهیه آسان سوشی ساده است. در این مرحله یک ورق جلبک دریایی نوری را روی یک حصیر بامبو قرار و بپیچانید. حالا با یرش دادن سوشی، وعده‌ی شما آماده‌ی سرو است. امیدواریم این مقاله از کارمادیو برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز بدهید

منبع
gimmesomeovenkarmadio

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا