آشپزی

ایده تزیین تخمه مرغ برای مدرسه / آب پز و نیمرو

تخم مرغ یکی از مقوی ترین مواد غذایی است که سرشار از پروتئین، آهن، کلسیم، مواد معدنی و از همه مهم‌تر ویتامین D است که یک غذای کامل برای کودکان است زیرا در سن رشد هستند. ولی احتمال دارد کودک شما به علت بوی خاص تخم مرغ حاضر نشود آن را بخورد.

ولی نگران نباشید، در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا روش های تزیین غذای کودک با استفاده از تخم مرغ آب‌پز و نیمرو را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این ترفندها ظاهر غذای کودک دلبندتان را جذاب کنید تا کودک تشویق شود و غذا را با اشتیاق و اشتها نوش جان کند.

تزیین غذای کودک با استفاده از تخم مرغ آب‌پز

تغذیه کودکان اهمیت ویژه ای دارد. کودکانی که غذاهای مناسب و مقوی استفاده می کنند رشد روحی و جسمی بهتری دارند مصرف تخم مرغ نیازهای زیادی از بدن کودکان را تامین می کند با کمی خلاقیت و سلیقه میتوانید اشتهای کودک را برای خوردن تخم مرغ زیاد کنید.

در اینجا چند ترفند را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با آن اشکال گوناگونی بوجود آورید. اما دقت کنید که تخم مرغ به صورت کامل مغز پخت شود تا در طول تزیین از هم باز نشود. سعی کنید تخم مرغ را با کمک مواد طبیعی و سبزیجات تازه تزیین کنید.

تزیین تخم مرغ کامل

در روش تزیین تخم مرغ به صورت کامل از تمام تخم مرغ به عنوان بدن یک پرنده یا حیوان استفاده می کنیم و به کمک صیفی جات و سبزیجات تازه اعضای بدنش را به دقت درسا می کنیم.

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل جوجه

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل جوجه

تخم مرغها را به شکل جوجه در می آوریم برای انجام این کار ابتدا قسمت بالایی تخم مرغ را بر می زنیم و زرده آن را در می آوریم و له می کنیم و آن را دوباره به قسمت بزرگتر سفیده منتقل می کنیم و سپس با دانه های کنجد صورت جوجه را تزیین می کنیم و از یک تکه سیب زمینی خلالی یا هویج با عنوان دماغ آن استفاده می کنیم و بر روی بالای تخم یک برش به کمک چاقو ایجاد می کنیم و چند تکه هویج را در درون این برش به عنوان تاج جوجه قرار می دهیم و از برش های زیتون یا حبه های انگور به عنوان چشم جوجه استفاده می کنیم و از یک تکه هویج با عنوان نوک جوجه استفاده می کنیم و از برگ های کاهو یا برش های خیار به عنوان بال های جوجه استفاده می کنیم.

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل حیوانات

تزیین تخم مرغ به شکل حیوانات یک ایده زیبا و جذاب است به عنوان مثال می توانیم تخم مرغ ها را به شکل موش در بیاوریم

برای انجام این ترفند تربچه و یا خیارشور و هویج را به شکل ورقه های نازک برش میزنیم سپس پشت تخم مرغ ها را برش میزنیم و ورقه های تربچه را به عنوان گوش موش استفاده می کنیم، از تکه های انگور سیاه یا زیتون به عنوان چشم موش استفاده می کنیم.

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمرو

یکی از پرطرفدارترین روش های پخت تخم مرغ، نیمرو کردن آن است. نیمرو کردن تخم مرغ یک روش آسان است و در عرض چند دقیقه می توانید غذای کودک دلبندتان را آماده کنید. بعضی‌ از افراد زرده و سفیده تخم مرغ را مخلوط می کنند و برخی هم ترجیح می دهند زرده به مرور سفت شود. برای تزیین هر دو مورد می توانید ایده های زیر را به کار ببرید:

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی هم زده

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی هم زده

در این حالت ابتدا زرده و سفیده را با استفاده از یک چنگال یا همزن خوب هم بزنید و درون تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود سپس مخلوط زرده و سفیده را درون روغن بریزید و پس از پخت به صورت کامل از تابه خارج کنید و با کمک برش های خلاقانه، شکل های گوناگونی درست کنید.

به عنوان مثال تخم مرغ را به صورت نیم دایره برش بزنید و سپس با استفاده از برش هایی از گوجه‌فرنگی، سبزیجات و فلفل آن را به شکل یک دایناسور در بیاورید.

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی هم نزده

در این ترفند زرده تخم مرغ یک عنصر بسیار مهم در تزیین غذای کودک شما است‌. چرا که با رنگ زرد طلایی و برآمدگی خاصی که دارد بسیار به چشم می آید. حال چند نمونه از تزیین تخم مرغ نیمروی هم‌ نزده را با هم بررسی می کنیم.

استفاده از قالب برای درست کردن و تزیین نیمرو

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی هم نزده

می توانید قالب های موجود در بازار که به شکل ستاره، قلب و … تهیه کنید و از همان ابتدای پخت نیمرو ها را در قالب ها بریزید تا شکل هایی مثل قلب و ستاره درست شود. در یک روش جالب دیگر می توانید قالب را در نان تست فرو ببرید و تخم مرغ را در جای خالی نان تست بشکنید.

درست کردن چهره با تخم مرغ نیمرو

درست کردن چهره با تخم مرغ نیمرو

با کمک برش های کوچکی از گوجه‌فرنگی و انواع صیفی جات و سبزیجات می توانید چهره های با مزه ای درست کنید. در این روش تزیین تخم مرغ برای کودکان جنبه سرگرمی دارد می توانید از خود کودک هم کمک بگیرید تا خودش چهره غذایش را درست کند.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو روش های گوناگون تزیین غذای کودک با تخم مرغ را با هم بررسی کردیم. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که تا حد امکان برای تزیین تخم مرغ از سبزیجات تازه و محصولات ارگانیک کمک بگیرید.

برای تزیین غذای دختر بچه ها از تزئینات طبیعت و گل استفاده کنید زیرا روحیات احساسی دارند‌ ولی پسربچه ها معمولا به شخصیت‌های انیمیشنی مهیج علاقه مند هستند. اکنون می توانید مقاله مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه را هم مطالعه کنید و اطلاعات بیشتر و مفیدتری در ارتباط با تغذیه بچه ها بدست بیاورید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا