سلامت

فوق العاده ترین غذاها برای سلامت زنان

به گزارش کارمادیو، بدن زنان نیازهای متفاوتی دارد. تغذیه سالم برای همه مهم است، اما برخی از غذاها به ویژه برای مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند مفیدتر هستند؛ مانند استخوان‌های شکننده، بارداری و سرطان سینه. این “غذاهای فوق العاده” سرشار از مواد مغذی هستند که به محافظت از بدن و حفظ عملکرد خوب آن حتی با افزایش سن کمک می کند.

مارچوبه

فوق العاده ترین غذاها برای زنانآیا راه دیگری برای دریافت ویتامین K استخوان ساز خود می خواهید؟ مارچوبه شما برطرف کننده نیاز شماست. این خوراکی سرشار از اسید فولیک است که به جلوگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا (مهره‌شکاف) کمک می کند.

لوبیا

فوق العاده ترین غذاها برای سلامت زنانلوبیا، علاوه بر پروتئین زیادی که دارد، دارای درصد چربیِ صفر و همچنین فیبر بالاست. لوبیا می تواند فشار خون، قند خون و ضربان قلب شما و همه چیزهایی که می توانند منجر به بیماری قلبی شود را کاهش دهد.

گریپ فروت

فوق العاده ترین غذاها برای زنانگریپ فروت سرشار از فلاونوئید است. فلاونوئیدها ترکیبات گیاهی هستند و در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. فلاونوئیدها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود بسیار مورد توجه هستند. استفاده از مواد غذایی حاوی فلاونوئیدها می تواند نقش مهمی در تقویت سلامتی و کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی داشته باشد. گریپ فروت ممکن است ترکیب خوبی با داروهای شما نباشد، بنابراین قبل از قرار دادن آن در منوی غذایی خود، با پزشک خود مشورت کنید.

توت و گیلاس

فوق العاده ترین غذاها برای زنان این میوه ها دارای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از سلول های سالم در برابر آسیب محافظت کنند. توت ها به ساخت کلاژن یعنی همان پروتئینی که باعث سفت و صاف شدن پوست شما می‌شود، کمک می‌کند.

پاپایا

فوق العاده ترین غذاها برای زنانرنگ قرمز نارنجی آن از بتا کاروتن (مواد موجود در هویج) و لیکوپن (همچنین در گوجه فرنگی و هندوانه) می آید. لیکوپن شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می دهد. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه می دارد تا از بیماری قلبی جلوگیری کند.

ماست ساده و کم چرب

فوق العاده ترین غذاها برای زنانوقتی بالای 50 سال دارید به کلسیم بیشتری نیاز دارید. ماست مقدار زیادی از آن را دارد. فقط 8 اونس بیش از یک سوم کلسیم روزانه را به شما می دهد. به دنبال ماست غنی شده با ویتامین D باشید تا به بدن شما در استفاده بهتر از این ماده معدنی کمک کند.

ساردین

فوق العاده ترین غذاها برای زناندر این ماهی های کوچک، اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم شنا می کنند. چربی های امگا 3 موجود در آنها می تواند کیفیت شیر ​​مادر را بهبود بخشد و ساردین برای نوزادانی که مادران آنها در دوران بارداری آنها را خورده اند مفید است. آنها همچنین جیوه کمتری نسبت به سایر ماهی ها دارند.

بذر کتان

فوق العاده ترین غذاها برای زناندانه کتان آسیاب شده سرشار از فیبر و همچنین لیگنان است.به عبارت دیگر دانه کتان، ترکیب گیاهی است که مانند استروژن عمل می کند و می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه کمک کند. روغن بذر کتان یک راه عالی برای دریافت امگا 3 است، اما مزایای اضافی برای مبارزه با سرطان را به همراه ندارد. قبل از اینکه بذر کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

گردو

فوق العاده ترین غذاها برای زنانگردو ها همچنین مملو از اسیدهای چرب سالم هستند و ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از سرطان جلوگیری کنند. از آنها (یا دانه کتان آسیاب شده) به عنوان رویه ماست استفاده کنید.

آووکادو

فوق العاده ترین غذاها برای زنانبله، آووکادو ها پر از چربی هستند، اما این چربی خوب است . در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی غنی از آووکادو می‌توانند به خلاص شدن از شر چربی‌های شکم و محافظت از چشم و پوست کمک کنند. آنها حتی ممکن است به کاهش سطح کلسترول “بد” و افزایش کلسترول “خوب” کمک کنند.

سیب زمینی شیرین

فوق العاده ترین غذاها برای زنانسیب زمینی شیرین سرشار از مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم و آهن است. باید بدانید که آنها مملو از بتا کاروتن هستند، منبع A+ ویتامین A. در دوران بارداری و شیردهی، اطمینان حاصل می کند که ریه های کوچک کودک شما سالم و قوی هستند.

اسفناج

فوق العاده ترین غذاها برای زناناسفناج، علاوه بر مزایای دوران بارداری، احتمال ابتلا به زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. اسفناج لوتئین نیز دارد. این آنتی اکسیدان از عدسی و شبکیه چشم محافظت می کند و حتی ممکن است چند چین و چروک را از بین ببرد.

جگر گاو

فوق العاده ترین غذاها برای زنانممکن است در بالای لیست غذاهایی که میل می کنید نباشد، اما جگر گاو منبع عالی فولات و اسید فولیک است که با اختلاف زیادی از رقبای گیاهخواران برتر مانند اسفناج و نخود سیاه چشم پیشی می گیرد.

گوشت گاو بدون چربی

فوق العاده ترین غذاها برای زنانوقتی صحبت از گوشت گاو شد، گوشت قرمز در مورد آهن بسیار تاثیرگذار است. و بعد از 18 سالگی، شما به مقدار زیادی از آن نیاز دارید حتی بیشتر از مردان! گوشت گاو غنی از آهن است و همچنین روی و ویتامین B را برای شما تقویت می کند. اما زیاده روی نکنید. این احتمال وجود دارد که مصرف زیاد گوشت قرمز منجر به فیبروم رحم شود.

امیدواریم این مقاله از کارمادیو در رابطه برای خوراکی های مغذی، برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز بدهید

منبع
webmdکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا