تکنولوژی

مقایسه کامل اپل واچ ۱۰ و ۹ (ویژگی ها و تفاوت ها)

به گزارش کارمادیو، اپل واچ سری 10 باریک ترین و سریع ترین ساعت هوشمند کمپانی اپل است و از جنس تیتانیوم تولید می‌شود. اما آیا این یک ارتقاء قابل توجه نسبت به سری 9 است؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ سری 10 در مقایسه با سری 9

سری 10 از نظر حجم کلی کمی بزرگتر است اما به وضوح نازکتر است. این در نسخه های 42 و 46 میلی متری به جای گزینه های 41 میلی متری و 45 میلی متری سری 9 در دسترس است، با یک میلی متر طول اضافی برای افزایش عرض (35 میلی متر به 36 میلی متر و 38 میلی متر به 39 میلی متر).

این افزایش جزئی سطح با کاهش عمق همراه است: با ضخامت 9.7 میلی متر برای هر دو اندازه، سری 10 اولین اپل واچ است که به باریکی زیر سانتی متری می رسد. با توجه به اینکه اپل واچ از زمان سری 6 تاکنون 10.7 میلی متر ضخامت داشته است، که یک تغییر چشمگیر است.

اپل فولاد ضد زنگ را به عنوان گزینه ای برای سری 10 حذف می کند و آن را با تیتانیوم جایگزین می کند. تیتانیوم فوق العاده قوی تر است، اما مهمتر از آن، بسیار سبک تر است. وزن نسخه های تیتانیومی سری 10 1.21 و 1.47 اونس است که حدود 80 درصد وزن فولاد ضد زنگ سری 9 (1.49 و 1.82 اونس) است. ساعت های آلومینیومی سری 10 تنها کسری از یک اونس سبک تر از نمونه های سری 9 خود هستند، بنابراین تفاوت واقعی در آن وجود ندارد.

تیتانیوم یک ماده جدید شگفت انگیز برای اپل واچ غیر اولترا است، اما یکی از مدل های آلومینیومی است که از نظر بصری بسیار چشمگیر است. این ساعت در رنگ Jet Black موجود است که اولین رنگ کاملا مشکی اپل برای اپل واچ است. آنودایز شده، صیقلی و فوق العاده براق است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش اپل واچ سری 10 در مقایسه با سری 9اپل همیشه در مورد ابعاد دقیق صفحه نمایش ساعت های هوشمند خود مبهم است، اما واضح است که نمایشگرهای سری 10 بزرگتر از نمایشگرهای سری 9 هستند. نه تنها خود مدل‌های ساعت یک میلی‌متر پهن‌تر از نسل‌های قبلی هستند، بلکه صفحه‌های OLED دارای نمایشگرهای لبه به لبه هستند که بیشتر از شیشه جلو را اشغال می‌کنند.

اپل می گوید این بدان معناست که صفحه نمایش های سری 10 تا 9 درصد بزرگتر از مدل های سری 7، 8 یا 9 هستند. این تا حدودی مبهم است، اما برای مشخص کردن آن کمی بیشتر، اپل همچنین می گوید که برنامه های مبتنی بر متن می توانند یک خط متن اضافی را نشان دهند یا اندازه فونت را در مقایسه با ساعت های قدیمی افزایش دهند.

ساعت های جدید قطعا پیکسل های بیشتری برای نمایش محتوا دارند. مدل 42 میلی متری 336 پیکسل بیشتر (446 در 374) نسبت به سری 9 41 میلی متری و مدل 46 میلی متری 288 پیکسل بیشتر (496 در 416) نسبت به سری 9 45 میلی متری دارد.

OLED سری 10 روشن‌تر از نمونه سری 9 نیست، اما در حداکثر 2000 نیت، واقعاً لازم نیست که روشن‌تر باشد. اگر از زاویه به آن نگاه کنید، می تواند روشن تر به نظر برسد . طبق گفته اپل، صفحه نمایش با زاویه باز ساعت جدید در صورت مشاهده از زاویه تا 40 درصد روشن تر به نظر می رسد.

قدرت

اپل واچ سری 10نسل جدید اپل واچ به طور کلی به معنای پردازنده جدید است و سری 10 S10 SiP را معرفی می کند. این گوشی جایگزین S9 SiP سری 9 می شود، اما به نظر نمی رسد که جهش بزرگی در قابلیت ها داشته باشد. هر دو تراشه پردازنده‌های ۶۴ بیتی دو هسته‌ای با موتورهای عصبی چهار هسته‌ای هستند و از ویژگی‌هایی مانند سیری در ساعت و حرکت دوبار ضربه پشتیبانی می‌کنند.

اپل تاکنون هیچ ویژگی واچ‌OS را برای سری 10 اعلام نکرده است که سری 9 و S9 SiP نیز قادر به انجام آن نباشند، اما اپل واچ جدیدتر ممکن است همچنان بتواند این کارها را کمی سریع‌تر انجام دهد. در هر صورت، سری 10 ممکن است در وظایف Apple Intelligence سریعتر عمل کند.

هوش مصنوعی

اپل واچ سری 10اینجاست که همه چیز به ویژه مبهم می شود. اپل از ابتدای سال، مجموعه ویژگی‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی Apple Intelligence خود را تبلیغ کرده است. این یک پلتفرم کامل است که اواخر پاییز امسال روی آیفون، آیپد و مک در دسترس خواهد بود. با این حال، مستقیماً در ساعت های اپل در دسترس نخواهد بود.

شما می توانید از عملکردهای هوش اپل از طریق اپل واچ سری 9 و سری 10 از طریق آیفون خود استفاده کنید، اما به نظر می رسد موتور عصبی چهار هسته ای در پردازنده های مربوطه آنها در درجه اول سیری و تجزیه و تحلیل داده های سلامت روی دستگاه را فعال می کند. از ویژگی های Apple Intelligence. احتمالاً زمانی که اپل Apple Intelligence را راه اندازی کرد، تفاوت ها آشکارتر خواهد شد.

سلامت و تناسب اندام

اپل واچ سری 10: ویژگی های سلامتشناگران می خواهند به سری 10 توجه کنند، زیرا چند ارتقای آن در رده تمرینات بر روی شنا متمرکز شده است. سری 10 دارای یک عمق سنج جدید و سنسورهای دمای آب است که می تواند میزان فاصله شما را تا 6 متر زیر آب و همچنین گرم بودن آب را اندازه گیری کند. در واقع، سری 10 از کل برنامه Oceanic+ استفاده می کند که قبلاً در انحصار سری Apple Watch Ultra بود.

این یک موهبت برای غواصی است. موج سواران و شناگرانی که بالای آب می مانند احتمالاً می توانند سری 9 را حفظ کنند زیرا برنامه جدید Tides در watchOS 11 می تواند وضعیت جزر و مد و پیش بینی هایی را برای همه ساعت های اپل سازگار با به روز رسانی ارائه دهد.

فراتر از این ویژگی‌های متمرکز بر آب، سری 10 چیز جدیدی اضافه نمی‌کند که سری 9 از قبل نتواند انجام دهد. پایش ضربان قلب، ECG، و ردیابی دمای شبانه برای هر دو سری ساعت در دسترس است. در به‌روزرسانی آینده، هر دو به اعلان‌های آپنه خواب نیز دسترسی خواهند داشت، ویژگی‌های گسترش یافته ردیابی خواب که می‌تواند به شما اطلاع دهد که آیا آپنه خواب دارید و آیا باید به دنبال تشخیص پزشکی باشید یا خیر.

عمر باتری سری 10 در مقایسه با سری 9

عمر باتری اعلام شده برای سری 9 و سری 10 یکسان است. هر کدام می توانند تا 18 ساعت با استفاده معمولی یا تا 36 ساعت در حالت کم مصرف دوام بیاورند. این محدودیت 18 ساعته در مقایسه با آزمایش‌های واقعی ما در سری 9، که با استفاده معمولی تا 32.5 ساعت دوام آورد، تخمینی کاملا محافظه‌کارانه است. ما باید سری 10 را خودمان آزمایش کنیم تا ببینیم که آیا این نتیجه را حفظ می کند یا خیر.

سری 10 می‌تواند سریع‌تر شارژ شود، اما در نیم ساعت با آداپتور برق مناسب به 80 درصد ظرفیت باتری می‌رسد. سری 9 می‌تواند در عرض 45 دقیقه به همان حالت برسد، بنابراین حتی این پیشرفت بزرگی نیست.

اتصال و شبکه

اپل واچ سری 10اینجا هیچ تغییری بین این دو محصول وجود نداشته و هر دو سری 9 و سری 10 از تراشه بی سیم W3 و تراشه نسل دوم Ultra Wideband استفاده می کنند. این به معنای اتصال Wi-Fi 802.11n و بلوتوث 5.3، L1 GPS، ردیابی دقیق با دستگاه‌های سازگار مانندآیفون 15و16و 4G LTE اختیاری تنها با تفاوت 100 دلار بیشتر.

قیمت

اپل واچ جدید، همان قیمت اپل. سری 10 آلومینیومی از 399 دلار برای نسخه 42 میلی متری فقط GPS شروع می شود و تا 529 دلار برای نسخه 46 میلی متری GPS و نسخه سلولی متغیر است. تیتانیوم سری 10 از 699 دلار برای مدل 42 میلی‌متری GPS شروع می‌شود و تا 1049 دلار برای مدل GPS 46 میلی‌متری و سلولی (با بند اختیاری Titanium Link Bracelet) قیمت دارد.

این با هزینه سری 9 در زمان عرضه مطابقت دارد، و از آنجایی که سری 10 جایگزین کامل نسل قبلی است، سری 9 اپل را با قیمتی با تخفیف پیدا نخواهید کرد مگر اینکه بازسازی شود.

جمع بندی

بر روی کاغذ، اپل واچ سری 10 مانند یک ارتقاء جزئی به سری 9 به نظر می رسد، که هنوز یک ساعت قدرتمند است که به تنهایی ویژگی های جدیدی را با watchOS 11 به دست می آورد. با این حال، سری 10 وسوسه انگیز به نظر می رسد و صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده سریعتر بهبودهایی (در صورت انتظار) قابل قدردانی هستند. اگر باریکی براق برای شما جذابیتی ندارد، به نظر می رسد که احتمالاً می توانید حداقل روی کاغذ سری 9 خود را حفظ کنید.

البته، زمانی که سری 10 را برای آزمایش استفاده کنیم، تصویر کاملی از تفاوت‌های سری 10 خواهیم داشت. برای اطلاع از بررسی های بیشتر محصولات اپل، کارمادیو را دنبال کنید.

امتیاز بدهید

منبع
uk.pcmagکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا