سبک زندگی

هر آنچه که باید از استایل اولد مانی (Old Money) باید بدانید

به گزارش کارمادیو، استایل اولد مانی تنها یک سبک لباس پوشیدن نیست بلکه می‌توان آن را نوعی سبک زندگی دانست؛ سبکی که بر مبنای کیفیت، ظرافت و پیچیدگی و درعین‌حال سادگی شکل گرفته است. خاستگاه این ترند به ویژگی‌های مد افراد طبقه بالای جامعه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برمی‌گردد و استایل اولد مانی را سبکی الگو گرفته از خانواده‌های مطرح و ثروتمند و درعین‌حال اصیل آمریکایی می‌دانند.

جذابیت استایل اولد مانی آنجاست که در عین مجلل بودن، ساده و به دور از خودنمایی است. برای درک زیبایی‌شناسی استایل اولد مانی کافی است نگاهی بر زندگی و استایل ستاره‌هایی بی‌اندازید که به این سبک شیک و درعین‌حال ساده لباس می‌پوشیدند.

افرادی همچون پل نیومن، آدری هیپورن، رالف لورن و لیدی دیانا. در حال حاضر هم سلبریتی‌هایی وجود دارند که استایل اولد مانی را به‌عنوان استایل محبوبشان برگزیده‌اند و در رویدادهای مختلف لباس‌هایی به سبک اولد مانی بر تن می‌کنند؛ سلبریتی‌هایی همچون سوفیا ریچی، گوئینت پالترو، و بلیک لیولی.

استایل اولد مانی گوئینت پالترو

در استایل اولد مانی ترندهای مد و لوگوها اهمیتی ندارد؛ بلکه هماهنگی، ظرافت و لوکس بودن آیتم‌هایی که انتخاب می‌کنید حرف اول را می‌زند. این استایل از این نظر به استایل کلاسیک شباهت دارد با این تفاوت که انتخاب آیتم‌های شیک اهمیت بیشتری دارد؛ در استایل اولد مانی اغلب از آیتم‌هایی که استفاده می‌شود توسط خیاط‌های حرفه‌ای یا مزون‌های خاص لوکس دوخته شده‌اند و در تهیه‌ی آن‌ها از پارچه‌های لوکس و باکیفیت استفاده شده است.

اصالت، سادگی و آراستگی

به طور ساده استایل اولد مانی زنانه و مردانه، استایلی هستند که سادگی اصل اول و مهمترین اصل آن‌ها است.
لباس‌های اولد مانی طرح و نقش خاصی ندارد و شکل و ظاهر پیچیده‌ای ندارند، در عوض دوخت و برش بسیار دقیقی دارند که آنها را نسبت به دیگر لباس‌ها منحصر به فرد می‌کنند، اغلب بر روی لباس‌ها هیچ لوگو و یا مارکی مشاهده نمی‌کنید.

این سطح از سادگی را می‌توانید در تصاویر افراد مشهور و یا افراد ثروتمند قدیمی مشاهده کنید. در مقابل لباس های شلوغ و عجیب غریب، در زمان‌های گذشته از لباس‌های شیک و ساده به استایل اولد مانی استفاده می‌شد و با زیورآلات و اکسسوری‌های زیبا تزیین می‌شدند.

چه کسانی از استایل اولد مانی (Old Money Style) استفاده می‌کنند و دارای چه شخصیتی هستند ؟

جی جی حدید و بلا حدید در کنار مادر و برادرشان انوار حدید

 

اصطلاح اولد‌مانی به افراد یا خانواده‌هایی اطلاق می‌شود که در طول چندین نسل جزو اقشار ثروتمند و مرفه جامعه  بوده‌اند. کسانی که از این سبک پیروی می‌کنند، اغلب محافظه‌کار و سنتی بوده و سعی دارند در عین شیک بودن، ساده و کاریزماتیک به‌نظر برسند و معمولا پیرو ترندها نیستند و از لوگوها پیروی نمی‌کنند.

از جمله ویژگی‌های استایل اولد مانی می‌توان به کیفیت، ظرافت و خویشتن داری اشاره کرد. از افرادی که دنباله‌رو این سبک هستند می‌توانیم به خانواده‌ وال‌مارت‌ها، دیزنی و همچنین خانواده حدید اشاره کنیم.

لایف استایل اولد مانی چیست؟

پرنسس دایانا با استایل اولدمانی

افرادی که در سطح مالی بسیار بالایی قرار دارند، اغلب دارای شخصیتی با اعتماد‌به‌نفس و قدرتمند هستند. همچنین سعی دارند اصالت و سادگی را در عین لوکس بودن حفظ کنند. آن‌ها در مکان‌های مجلل و عمارت‌های لاکچری زندگی می‌کنند و از امکاناتی شامل استخر‌های بزرگ، زمین‌های بازی، گل‌های طبیعی در باغچه‌ها و یا تزیین خانه نیز بهره‌می‌برند و همچنین تفریحاتی مانند؛ تنیس، گلف و اسب‌سواری دارند.

استایل اولد‌مانی برای خانم‌ها

استایل اولد مانی در افراد مشهور

خانم‌هایی که دنباله‌رو این سبک هستند باید به آرایش، مدل‌مو و ناخن‌هایشان نیز توجه داشته باشند. رنگ‌های ‌پایه، رنگ‌های خنثی و همچنین رنگ‌های نچرال در این سبک محبوبیت بسیاری دارند و همچنین استفاده از پارچه‌های باکیفیت مانند؛ پنبه، لینن، پشمی و پارچه‌های ضخیم‌تری از جمله،کشمیر، موهر و فوتر در این سبک حائز ‌اهمیت است.

در تابستان، برای داشتن یک استایل کژوال پیشنهاد می‌کنیم شلوارهای‌ پارچه‌ای را با شومیز‌های ساده استایل کنید و با آیتم‌هایی مثل کت و بلیزر ظاهری رسمی‌تر داشته باشید. ست کردن این آیتم‌ها با کفش‌های کلاسیک پاشنه بلند مثل استیلاتو و آکسفورد جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز را به شما می‌بخشد.

برای انتخاب اکسسوری می‌توانید از جواهراتی مانند؛ طلا، نقره یا مروارید و همچنین ساعت، کمربندهای‌ چرمی و عینک‌های آفتابی کلاسیک استفاده کنید.

در زمستان از طرح‌های چهارخانه، راه‌راه‌ و شطرنجی غافل نشوید، انتخاب حداقل یک آیتم طرح‌دار جذابیت استایل شما را بیشتر می‌کند. از پارچه‌های با‌کیفیت و ارگانیک مثل کشمیر و هومر استفاده کنید. با ترکیب وست‌های بافت روی شومیز، شلوار پارچه‌ای به‌همراه پلیور، پالتو‌های بلند یا کت و ست کردن آن با کیف، نیم‌بوت و یا بوت‌های پاشنه بلند می‌تواند استایلی خاص و بی‌نقص برای شما فراهم کند.

استایل اولد‌مانی برای آقایان

استایل اولد‌مانی برای آقایان

کسانی که پیرو استایل اولد‌مانی هستند، اغلب از پارچه‌های با کیفیت و الیاف طبیعی در رنگ‌های خنثی و کلاسیک از قبیل سرمه‌ای، خاکستری، خاکی و سفید و همچنین پارچه‌هایی از جنس پنبه، پشمی و لینن به‌دلیل ماندگاری بالا استفاده می‌شود. اگر در یک موقعیت کژوال هستید،  پولوشرت و شلوارهای پارچه‌ای چینو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

همچنین برای موقعیت‌های رسمی‌تر، استفاده از آیتم‌هایی مانند؛ کت‌شلوار با برش‌های مناسب و دوخت‌های ظریف، پیراهن‌ مردانه به همراه کت تک و شلوار را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین ست کردن این آیتم‌ها با کفش‌های بروگ، لوفر و آکسفورد ظاهری شیک و آراسته را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در زمستان از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت مانند؛ پارچه‌های پشمی، کشمیر، چرم، فوتر و موهر مورد استفاده می‌شود. ترکیب پیراهن‌های‌مردانه ، بلوزها‌ی ‌یقه اسکی به همراه پلیور و بلیزر و همچنین ست کردن آن با نیم بوت‌ها‌ی‌کلاسیک و دستکش‌های چرمی می‌تواند اوت‌فیت جذابی برای شما در فصل سرما باشد. لازم به ذکر است از کت، ترنج‌کت و پالتو‌های بلند که محبوبیت بسیاری در این استایل دارند غافل نشوید.

در استایل اولد‌مانی به اکسسوری‌ها و جزییات نیز توجه می‌شود، اما دقت داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. ست کردن آیتم‌های کژوال با ساعت‌‌مردانه رسمی، عینک آفتابی و کمربند چرمی می‌تواند انتخابی هوشمندانه‌ای باشد و همچنین در موقعیت‌های رسمی‌تر، کروات و یا پاپیون‌های پشمی، دستمال جیبی، دکمه و سردست اوت‌فیت آراسته‌ای را برای شما رقم می‌زند.
در فصل‌های سرد سال با استفاده از دستکش‌های چرمی، کلاه‌ برت و شال‌گردن جلوه‌ای خاص را تجربه می‌کنید.

استایل اولدمانی پسرانه

استایل اولدمانی پسرانه برای کودکان

در استایل اولد‌مانی برای کودکان هم کیفیت پارچه‌ها، برش و دوخت نیز اهمیت بسیاری دارد. برای داشتن یک استایل راحت و روزانه می‌توانید با چیدمان آیتم‌هایی مانند شلوار و یا شلوارک‌های پارچه‌ای، پولوشرت، پیراهن‌ مردانه و  آیتم‌های رسمی‌تر از‌جمله؛ کت، بلیزر، پلیور و ژاکت به‌همراه لوفر و یا آکسفورد استایلی پسرانه و شیک را برای فرزند خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید کلاه، پاپیون و کروات‌های بچه‌گانه و شال گردن را به استایل کودک خود اضافه کنید.

استایل اولدمانی دخترانه

استایل اولدمانی دخترانه برای کودکان

در این استایل می‌توانید از انواع پیراهن‌های بچه‌گانه، شلوار و یا شلوار پارچه‌ای و دامن به‌همراه ژاکت، کت و پالتو استفاده کنید. ست کردن این آیتم‌ها با کفش‌های باله، کلاه‌های دخترانه، روبان یا هدبند‌های پاپیونی ظاهری زیبا و دخترانه را برای فرزندتان بوجود می‌آورد.

جمع بندی

استایل اولد مانی تنها یک شیوه لباس پوشیدن و یکی از انواع استایل نیست، بلکه می‌توان آن را نوعی سبک زندگی دانست که بر پایه کیفیت، ظرافت، پیچیدگی و در عین حال سادگی شکل گرفته است. این ترند ریشه در ویژگی‌های مد افراد طبقه بالای جامعه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد و به‌طور خاص الگوبرداری شده از خانواده‌های مطرح و ثروتمند و در عین حال اصیل آمریکایی است.
اکنون برای ما بنویسید؛ با توجه به مطالب گفته شده، نظر شما درباره‌ی استایل اولد‌مانی چیست؟ آیا از این استایل در روزمره خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با کارمادیو و مخاطبانن ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا