سفر و گردشگری

همه چیز درباره آکواریوم کیش + آدرس و ساعت بازدید

به گزارش کارمادیو، جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌های متمادی، یکی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحاتی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و سفری به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم می‌زند.

تجربه بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسل سواری، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری را در این جزیره نباید از دست داد. در کنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیرآبی، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش آکواریوم آن است که از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش به شمار می‌آید.

معرفی آکواریوم کیش

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای بازدید از آن به جزیره کیش سفر می‌کنند.

برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و افرادی که امکان غواصی ندارند، این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.

در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه‌فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

آدرس آکواریوم کیش کجاست؟

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو

آکواریوم کیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین های کیش قرار گرفته است. این آکواریوم زیبا فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد.

برای دسترسی به این آکواریوم می‌توانید با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودروی شخصی و حتی دوچرخه به آسانی خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید. بهتر است بدانید این آکواریوم جزئی از مجموعه دلفین کیش نیست؛ اما دقیقا در کنار آن قرار دارد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر 

بخش های مختلف آکواریوم کیش

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که شامل آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی‌های عظیم است و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر علاوه بر کوسه‌ها و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می‌شوند.

از قسمت‌های مهم آکواریوم کیش، بخش دیرینه‌شناسی به‌منظور نمایش آبزیان تاکسیدرمی است. همچنین بخشی به‌عنوان دیرینه‌شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی‌شده در نظر گرفته شده است.

در این آکواریوم علاوه بر ماهی انواع خزنده‌ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و… نیز نگهداری می‌شود. لاک‌پشت عظیم دو متری که در این آکواریوم نگهداری می‌شود از جمله قسمت‌های عجیب و دیدنی است.

ساعت بازدید و بلیت آکواریوم کیش 1403

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو

ساعت بازدید از مجموعه آکواریوم کشتی از ۸ صبح الی ۸ شب می‌باشد. این مجموعه تفریحی در روزهای تعطیل مانند جمعه فعالیت نمی‌کند. شما می‌توانید بلیت آکواریوم را جداگانه تهیه نمایید و یا با خرید بلیت مجموعه دلفیناریوم علاوه بر آکواریوم از بخش‌های دیگر مانند باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها نیز بازدید نمایید.

برای اطلاع از قیمت بلیت آکواریوم کیش ۱۴۰۳ می‌توانید با تلفن این مجموعه به شماره ۰۷۶۴۴۲۴۶۳ تماس بگیرید.

کشتی آکواریومی کیش

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو-کشتی آکواریومی کیش

در سفر به جزیره کیش اگر علاقه‌مند به تماشای زیبایی‌های زیر آب خلیج فارس هستید علاوه بر آکواریوم راه‌های دیگری مانند غواضی و کشتی آکواریوم پیش روی شما است. کشتی آکواریوم از گزینه‌های محبوب گردشگران این جزیره است. مزیتی که این کشتی‌ها نسبت به آکواریوم دارند، تماشای آبزیان زیبا در دریای بی‌کران و زیستگاه اصلی‌شان است که لذت آن را چندین برابر می‌کند.

همچنین تماشای زندگی دسته‌ جمعی ماهی‌ها هیجانی وصف ناپذیر دارد. در طول یک ساعت گشت این کشتی‌ها، علاوه بر آبزیان رنگارنگ، شاهد پوشش گیاهی و مرجان‌های زیبای خلیج فارس نیز خواهید بود.

کشتی‌های آکواریوم انواع مختلفی دارند که می‌توان از میان آن‌ها کشتی‌های گردشگر، تیکا، نهنگ سفید، سیمرغ، توتیا و ستاره را نام برد. این کشتی‌ها بر اساس نوع بدنه و کف شیشه‌ای دارند و تقریبا تا عمق پنج متری پایین می‌روند. همچنین پذیرایی و موسیقی زنده در این کشتی‌ها لذت بازدید را چندین برابر می‌کند. با پرداخت ۹۵ هزار تومان می‌توانید از گشت با این کشتی‌ها در زیر آب لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم کیش

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو-جاهای-دیدنی

در کنار بازدید از آکواریوم کیش می‌توانید سری به جاهای دیدنی اطراف آن نیز بزنید. از مهم‌ترین جاهای دیدنی می‌توان به پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان اشاره کرد که در فاصله ۱٫۴ کیلومتری از آکواریوم قرار دارند.

از دیگر جاهای دیدنی پارک ساحلی سیمرغ است که فاصله دو کیلومتری با آکواریوم دارد. پارک آبی اوشن، پارک آهوان، پارک هنگام، ساحل مرجان و اسکله تفریحی از دیگر جاذبه‌های نزدیک به آکواریوم کیش هستند.

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو-مذاکز-خرید-کیش

علاوه بر دیدنی‌ها و تفریحات کیش، مراکز خرید یکی از دلایل جذب گردشگر به این جزیره است. اگر به‌دنبال مرکز خرید در نزدیکی آکواریوم کیش هستید مراکز خرید کوروش، مرجان، سارینا ۱، پانیذ، زیتون و میسا می‌توانند از گزینه‌های مناسب برای شما باشند.

همچنین از رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک به آن نیز می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ هتل سیمرغ، کافه توین کیش، رستوران لوتوس، فودکورت فودلند، چاپس گریل و رستوران پارس اشاره کرد.

نزدیکی آکواریوم کیش در کجا اقامت کنیم؟

معرفی آکواریوم کیش 1403-کارمادیو

جزیره کیش به‌دلیل توریستی بودن، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی را در خود جای داده است. اگر علاقه به نزدیکی محل اقامت خود به آکواریوم کیش دارید، هتل‌های مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر فاصله‌های کوتاه‌تری به نسبت سایر هتل‌ها تا آکواریوم دارند و از گزینه‌های مناسبی به شمار می‌آیند.

 پرسش‌های متداول

آکواریوم کیش کجاست؟

آکواریوم کیش در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین‌ها قرار گرفته است.
کدام هتل‌های کیش در نزدیکی آکواریوم قرار دارند؟

هتل‌های مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر

ساعت کار آکواریوم کیش چگونه است؟

هرروز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا هشت شب

هزینه بلیط بازدید از آکواریوم کیش چقدر است؟

هزینه بلیط بازدید آکواریوم حدود  250 هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته در صورت تمایل به بازدید از این آبزیان زیبا از نزدیک می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر و به‌وسیله تجهیزات غواصی این لذت را تجربه کنید.

اگر تاکنون به جزیره کیش سفر کرده‌اید و تجربه بازدید از آکواریوم کیش را داشته‌اید، تجربه‌های و نظرهای خود را در بخش دیدگاه‌ها با کاربران کارمادیو به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

منبع
کجارو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا