سبک زندگیسلامت

چگونه با همسر درونگرای خود برخورد کنیم؟ 9 نکته طلایی

بودن در یک رابطه عاطفی با یک شخص درونگرا (introvert) می تواند تجربه شگفت انگیزی باشد، اما اگر شما یک شخص برونگرا (extrovert) هستید احتمال نادیده گرفتن یا متوجه نشدن نیازها و یا خواسته های همراهتان از سمت شما وجود دارد، البته ناخواسته!

توجه داشته باشید که اولین مرحله درک همسر درونگرا پذیرفتن این ویژگی اخلاقی خاص و احترام گذاشتن به اوست. همچنین از قرار دادن او در شرایط هایی که باعث رنجش یا آزرده خاطر شدن همراهتان می شود، دوری کنید.

درونگرا ها افرادی از جامعه هستند که گاهی اوقات توسط اطرافیان درک نمی شوند. آنها به ندرت با دیگران، مخصوصا افراد غریبه به معاشرت می پردازند. خجالتی و ساکت هستند و حضور در محیط های شلوغ به خصوص در زمان طولانی مدت می تواند به راحتی تمام انرژی این افراد را تخلیه کند.

در این مقاله که توسط سایت کارمادیو تهیه شده، سعی داریم باید ها و نباید هایی را برای شما بازگو کنیم که به برخورد و تعامل بهتر شما، با افراد درونگرا کمک می کند.

1- سعی در پذیرش تفاوت ها:

introverts-in- public

مهم ترین قسمت در رابطه با همسر درونگرا فهمیدن و درک شخصیت اوست. همراه درونگرای خود را به همراه شخصیتی که دارد بپذیرید. احساسات و خواسته های او را محترم بشناسید و بدانید که شخص درونگرای همراه شما ممکن است مشتاق به جمع های شلوغ و پر جمعیت نباشد، کما اینکه او لزوما صحبت کننده ی فوق العاده ای در این محیط ها نیست!

2- حریم شخصی:

چگونه با همسر درونگرای خود برخورد کنیم؟ 9 نکته طلایی

هر انسانی فارق از هر گونه تیپ شخصیتی، نیازمند فضا و حریم شخصی ست. اما زمانی که نوبت به همسر درونگرای شما می رسد، بهتر است که در صورت درخواست آنهارا تنها بگذارید. یکی از توصیه های حیاتی به شما به عنوان همراه، پذیرش فرد درونگرا، همان گونه که هست، می باشد.

3- از اجبار پرهیز کنید:

introvert wife

آنها را مجبور به معاشرت فراتر از سطح راحتی شان نکنید. افراد درونگرا برای شارژ مجدد انرژی خود به زمان استراحت نیاز دارند. وادار کردن آنها به معاشرت فراتر از آنچه برای آنها احساس راحتی می کند، می تواند احساس خستگی و فرسودگی در آنها ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر شریک درونگرا خود را به شرکت در دو رویداد بزرگ در یک آخر هفته سوق دهید، ممکن است در نهایت احساس خستگی و استرس کند.

 

4- اوغات فراقت:

اوغات فراقت

تصور نکنید که آنها علاقه ای به صرف وقت با شما ندارند فقط به این دلیل که از فعالیت های مختلف لذت نمی برند. افراد درونگرا ترجیح می دهند که بیشتر زمان خود را تنهایی یا با گروه کوچکی از افراد بگذرانند، تا با گروه بزرگتر و جمعیت بیشتر. اما این به این معنی نیست که آنها از گذراندن وقت با شما لذت نمی برند، که اگر اینگونه بود شما را به عنوان شریک زندگی انتخاب نمی کردند.

5- سکوت افراد درونگرا به معنی خشم یا خستگی نیست:

سکوت افراد درونگرا

نشستن در سکوت در کنار افرادی که دوستشان دارید ممکن است برای دسته ای از افراد جامعه دلپذیر نباشد. با این حال این موقعیت می تواند برای افراد درونگرا احساسات متفاوت تری را برانگیزد.

 

قرار گرفتن در سکوت لزوما نشانه ای از خستگی یا احساس خشم در شریک درونگرای شما نیست. بلکه می تواند نشان دهنده احساس راحتی و امنیت او در کنار شما باشد. به همراه درونگرای خود اجازه دهید که در سکوت از همراهی با شما لذت ببرد.

این یک راه ارزشمند برای برقراری ارتباط با آنها و نشان دادن درک و پذیرش آنهاست.

6- دوستان و مواجهه افراد جدید:

چگونه با همسر درونگرای خود برخورد کنیم؟ 9 نکته طلایی

تصور نکنید که افراد، صرفا به علت درونگرا بودن، تمایلی به برقراری ارتباط دوستانه با نزدیکان یا افراد جدید ندارند. احتمالا آنها ترجیح می دهند که در بستر ساده تری، شرایط دوستی را فراهم کنند وعلایق خود را به اشتراک بگذارند نسبت به گروه های اجتماعی بزرگ تر و پر جمعیت تر. درونگرا ها بر عکس بسیاری از افراد برونگرا، ترجیح می دهند که با همه ارتباط دوستانه نداشته باشند، و این مساله عاری از هر گونه مشکلیست.

7- غیر طبیعی بودن:

not unusual

درونگرایی ویژگی عجیب یا غیر طبیعی نیست. به علاوه اینکه نزدیک به 30 الی 50 درصد افراد یک جامعه ممکن است دارای این ویژگی شخصیتی باشند. با در نظر گرفتن این مساله افراد با این خصلت کمیاب نیستند.

8- نقطه قوت:

introverts husbands
introverts husbands

به تمام نقاط قوت و کارایی هایی که افراد درونگرا در یک رابطه دارند، فکر کنید.

  • به عنوان مثال آنها می توانند بهترین شنونده برای شما باشند. هنگامی که شما مشغول به صحبت هستید تمام توجه آنها معطوف به شماست.
  • این افراد معمولا قبل از صحبت کردن عمیقا فکر می کندد و این می تواند به این معنی باشد که می توان از آنها به عنوان بهترین مشاور ها استفاده کرد.
  • تمایل درونگرا ها به مکالمه های دو نفره می تواند برای تقویت رابطه احساسی در رابطه بسیار کمک کننده باشد.
  • علاقه آنها به سکوت می تواند یک محیط امن و یک اتمسفر آرام برای خانه شما به ارمغان آورد.

9- عدم ارتباط پذیری:

این تصور غلط وجود دارد که افراد با ویژگی درونگرایی اغلب از ارتباط گرفتن کلامی و یا احساسی گریزان هستند. ممکن است که آنها نسبت به افراد برونگرا ارتباطات کمتری برقرار کنند، اما این به این معنی نیست که آنها سخنگو های خوبی نیستند یا در ارتباط گرفتن ضعیف هستند.

  • در واقع افراد درونگرا در یک سری از مهارت های برقراری ارتباط تبحر زیادی دارند.
  • به عنوان مثال آنها یکی از بهترین گزینه ها برای خواندن زبان بدن افراد هستند.
  • از قبیل تغییرات حالات صورت، نحوه ایستایی یا حتی تغییر در تن صدای شما!

جمع بندی

به عنوان کلام آخر باید به این مساله توجه داشته باشید که افراد درونگرا و برونگرا اغلب جذب شخصیت های یکدیگر می شوند، هر چند که گاهی درک کردن و پذیرش تفاوت ها در رابطه کاری به شدت انرژی گیر و زمان بر است.

برای خواندن جدید ترین مقالات در حیطه سلامت روان کارمادیو را دنبال کنید.

امتیاز بدهید

منبع
کارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا