سفر و گردشگری

از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟

حتماً شما هم درباره تورهای لحظه آخری زیاد شنیده‌اید. طبق گفته‌های اطرافیان، تورهای لحظه آخری از تورهای معمولی ارزان‌تر هستند. اما چند سوال ذهن را درگیر خواهد کرد. اول اینکه چرا به این تورها، تور لحظه آخری می‌گویند؟ دوم آنکه باید از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟ گاه اعتماد کردن به این نوع از تورها کمی سخت خواهد بود. شما باید سعی کنید از سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی معتبری تورهای لحظه آخری را تهیه کنید.

 

حتماً شما هم درباره تورهای لحظه آخری زیاد شنیده‌اید. طبق گفته‌های اطرافیان، تورهای لحظه آخری از تورهای معمولی ارزان‌تر هستند. اما چند سوال ذهن را درگیر خواهد کرد. اول اینکه چرا به این تورها، تور لحظه آخری می‌گویند؟ دوم آنکه باید از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟ گاه اعتماد کردن به این نوع از تورها کمی سخت خواهد بود. شما باید سعی کنید از سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی معتبری تورهای لحظه آخری را تهیه کنید.

آشنایی با تور لحظه آخری

در برخی از تورهای داخلی و خارجی در بین همسفران شما، برخی افراد هستند که همان تور را با قیمت پایین‌تری نسبت به شما خریداری کرده‌اند. این دسته از افراد دقیقاً همانند شما از تمامی امکانات موجود در تور بهره می‌برند. به طور کلی توری که شما با قیمت بیشتری خریداری کرده‌اید را از طریق تور لحظه آخری به قیمت کمتری تهیه می‌کنند.آن دسته از تورهایی که زمان رفتن به مقصد در آن‌ها نزدیک شده اما ظرفیت آن‌ها تکمیل نیست، برگزار کننده به اجبار باید تعداد صندلی و بلیط‌های باقی‌مانده را به قیمتی کمتر از حد معمول به فروش برساند تا ظرفیت تور تکمیل شود. در این صورت ضرر و زیان کمتری را خواهد دید.

نحوه قیمت گذاری تورهای لحظه آخری

اگر ظرفیت یک تور در آژانس‌های مسافربری تکمیل نشود، دچار ضررهای زیادی خواهند شد. بنابراین به طور معمول 48 ساعت پیش از شروع برگزاری و حرکت تور، اقدام به فروش ظرفیت‌های باقی‌مانده با 10% تا 50% تخفیف می‌نمایند. اگر اوضاع تور و ظرفیت‌های آن بسیار وخیم باشد، گاه آژانس مسافربری مجبور به تخفیف‌های 60% نیز خواهد شد. ممکن است در این تخفیفات اجباری، شما با کسی همسفر باشید که به جای 1.000.000 تومان، تور خود را با پرداخت 500.000 تومان خریداری کرده باشد. با وجود این تخفیفات نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که یک تور خوب و ارزان قیمت را از کجا تهیه کنید.

تفاوت های تور لحظه آخری با تورهای عادی و ارزان قیمت

بسیاری از توریستان گمان می‌کنند اگر تورهای لحظه آخری خریداری کنند به علت پایین بودن قیمت تور، خدمات و امکانات کمتری نسبت به سایر همسفران خود دریافت خواهند کرد. اما باید گفت تنها پایین بودن قیمت در تورهای لحظه آخری سبب تمایز آن‌ها با تورهای استاندارد شده است. در تور لحظه آخری، فرد خریدار از تمامی امکانات موجود در تور بهره خواهد برد. براساس قانون تورهای گردشگری، خدمات و امکانات، تورهای لحظه آخری نباید برای فرد خریدار محدود شوند و باید همه امکانات موجود همانند دیگران در اختیار این افراد قرار بگیرد.

تورهای لحظه آخری جزو آن دسته از تورهای لوکس و باکلاسی هستند که فقط به علت تکمیل نشدن ظرفیت، بلیط آن‌ها با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد. تورهای ارزان جزو تورهایی هستند که در سطح پایین برگزار خواهند شد و اقامت شما در هتل‌های سطح پایینی مانند 2 و یا 3 ستاره خواهد بود. اغلب هتل‌های رزرو شده در تورهای لحظه آخری، جزو هتل‌های لوکس و با امکانات بسیار مناسب هستند.

مراقب کلاهبردارن تور لحظه آخری باشید

بعضی از افراد و آژانس‌های مسافربری تورهای به اصطلاح لحظه آخری را به مسافرین خود قالب می‌کنند. این تورها در واقع، جزو تورهای ارزان و بی‌کیفیت هستند اما با نام تور لحظه آخری به افراد فروخته می‌شوند. در زمان خرید تورهای لحظه آخری حتماً به سایت‌های مسافربری مورد اطمینان مراجعه کنید. در پاسخ به سوال از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟ باید گفت، همه سایت‌ها و آژانس‌های مسافربری مورد اعتماد نیستند و شما باید مراقب کلاهبردارن باشید و با آگاهی کامل اقدام به خرید و رزرو تورهای لحظه آخری نمایید.

از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟

پیدا کردن تورهای لحظه آخری

برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری قابل اعتماد باید کلمه تور لحظه آخری را در موتور جست‌وجوی گوگل سرچ کنید. وقتی این کار را انجام دهید چندین سایت و تبلیغ به شما نشان داده خواهد شد. حال قسمت سخت ماجرا، اعتماد کردن به عناوین و تیترهای مختلف برای خرید تور لحظه آخری مناسب و مورد نظر خواهد بود. در زمان انتخاب تور مدنظر حتماً با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد. به عنوان مثال ممکن است تور لحظه اخری برای تایلند در یک سایت حدود 1.500.000 باشد و در یک سایت دیگر همین تور با قیمتی دو تا سه برابری منتشر شده باشد. تفاوت قیمتی موجود در این تورها حتماً یک علت مشخص دارد، علتی مانند نوع هتل، نوع هواپیما و… خواهد داشت. برای داشتن یک سفر خوب و خاطره‌انگیز حتما به موارد مهم در تفاوت‌های موجود در تورها دقت کافی را داشته باشید.

کدام مقاصد بیشترین تورهای لحظه آخری را دارند؟

تورهای لحظه آخری مختلفی برای سفرهای داخلی و خارجی در سایت‌ها وجود دارند. بیشترین تورهایی که در داخل کشور طرفدار دارند تورهای لحظه آخری به مشهد، کیش و قشم هستند. در مقابل تورهای لحظه آخری خارجی بیشتر برای آن دسته از کشورهای گردشگر پذیری وجود دارند که از افراد ایرانی ویزا نخواهند. معمولاً کشورهای ترکیه، مالزی، سریلانکا، گرجستان و… در صدر جدول تورهای لحظه آخری قرار دارند.

معمولاً تورهای لحظه آخری بیشتر در کدام ماه های سال بیشتر هستند؟

تورهای لحظه آخری با این امید که کاملاً پر خواهند شد، برگزار می‌شوند. برگزار کننده به خیال استقبال بالای افراد اقدام به رزرو تعداد زیادی صندلی هواپیما و اتاق هتل می‌کند. گاه در یک اتفاق غیرمنتظره، همه این ظرفیت پر نخواهد شد و آژانس برگزار کننده تور به اجبار اقدام به فروش تور لحظه آخری خواهد کرد. معمولاً این اتفاق در تعطیلات عید و تابستان و یا آن دسته از تعطیلات طولانی مدت، بیشتر رخ می‌دهد. به علت استقبال بالای گردشگران و مردم در این زمان‌ها، تمامی آژانس‌های مسافربری اقدام به چارتر کردن پروازها و رزرو کردن هتل‌ها می‌کنند. در این بین برخی از آژانس‌های مسافرتی از استقبال خوبی برخوردارند و برخی دیگر به علت عدم استقبال گردشگران مجبور به فروش لحظه آخری می‌شوند.

از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم؟

برخی از مزایا و معایب تورهای لحظه آخری

اصلی‌ترین و تنهاترین خوبی و مزیت در تورهای لحظه آخری، پایین بودن قیمت آن‌هاست. قیمت پایین این تورها در مقابل هتل محل اقامت و دیگر امکانات و خدمات موجود، در اصل هیچ است. برای مثال، یک تور بسیار تجملی ترکیه در روزهای شلوغ سال بسیار گران است. همین تور زمانی که به یک تور لحظه آخری تبدیل شود، با تورهای ارزان ترکیه، از نظر قیمت یکسان است. اگر با فکر و درست تصمیم بگیرید و گزینه مناسب را انتخاب کنید، می‌توانید از خدمات بسیار عالی یک تور لوکس، با قیمتی بسیار پایین بهره ببرید و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

در مقابل مزایای خوب تورهای لحظه آخری بهتر است به معایب آن هم توجه کنیم. یکی از بزرگ‌ترین معایب این تورها، دقیقه 90 بودن است. شما برای رفتن به مسافرت‌های خارجی باید از پیش آماده شده باشید. همچنین اگر قصد نرفتن به سفر را داشته باشید دیگر، هزینه‌های شما مسترد نمی‌شوند. یکی دیگر از معایب تور لحظه آخری، ساعت بد پرواز آن‌ است. این تورها معمولاً در ساعات نامناسبی پرواز می‌کنند که شاید رفتن به فرودگاه برای شما کمی سخت باشد.

کلام پایانی

انتخاب اینکه ما از کجا تور لحظه آخری پیدا کنیم شاید کمی سخت باشد؛ اما بهتر است بدانید شما با یک سرچ کوچک می‌توانید تورهای لحظه آخری مدنظر خود را به راحتی پیدا کنید. البته در این بین مراقب کلاهبرداران و افراد سودجو باشید. حتما پیش از خرید تور لحظه آخری به تمامی موارد موجود در تور دقت کنید. با یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید سفری دلپذیر داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا