سبک زندگی

رانر چیست؟ انواع رانر رومیزی و کاربرد آن

رانر رومیزی پارچه ای باریک است که روی سفره ها یا روی میز برای افزایش زیبایی و برای بهتر شدن تزئین آن کشیده می شود. رانر میز به روشهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد: برای تزئین وسط میز، برای تعیین محل نشستن روی میز، یا برای تزئین به سبک خاصی استفاده می شود. با کارمادیو همراه باشید.

نحوه استفاده از رانر رومیزی؟

رانر رومیزی راهی آسان و موثر برای چیدمان یک میز معمولی است. و در اندازه ها ، جنس و رنگ های متنوعی وجود دارد. در حالی که هنگام استفاده از رانر میز می توانید نکاتی را در نظر بگیرید. ممکن است تصمیم بگیرید که خلاقیت به خرج بدهید و از آنها به روش های مختلف استفاده کنید.

دستورالعمل های سنتی برای رانر رومیزی

به طور معمول ، یک رانر رومیزی باید در هر طرف میز از انتهای طولی آن آویزان شود. این امر از نظر زیبایی بسیار بهتر از رانری است. که هم اندازه میز است و تقریبا کل طول میز را در بر میگیرد یا کمی کوتاهتر از میز است. مقدار آویز باید از هر دو طرف برابر باشد و یا حتی می تواند متفاوت باشد ، درست مانند طول یک سفره. عرض استاندارد رومیزی می تواند از ۶ تا ۱۲ اینچ ( ۱۵ سانتی متر تا ۳۰ سانتی متر)باشد. اگر از رانر با رومیزی استفاده می کنید ، طول باید برای هر دو یکسان باشد.

رانر رومیزی سنتی

رانر سنتی

عرض رانر باید تقریباً ۱/۳ عرض میز باشد که هنگام رانر طولی از آن استفاده می شود. برای رانر های میز که در عرض میز ناهار خوری قرار گرفته اند، رانرها ها باید باریک تر یا حدود ۱/۴ عرض میز باشند.

سایز رانر

اگر از رانری استفاده می کنید که طول آن کوتاهتر از میز است ، باید این رانر خیلی کوچکتر باشد. تا از آن بتوان در وسط یا بخشی از میز و زیر اشیاء زینتی استفاده کرد. البته شما میتوانید از رانرهایی استفاده کنید که سایز آینها بزرگتر است و از میز شما آویزان می شوند.

بهترین اندازه برای رانر رومیزی چیست؟

ابتدا باید عرض و طول میز خود را اندازه گیری کنید. سپس حداقل ۱۲ اینچ و حداکثر ۲۴ اینچ (۳۰ سانتی متر تا ۶۰ سانتی متر )را به اندازه گیری طول اضافه کنید تا مشخص شود که چه اندازه رانر برای میز شما مورد استفاده قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که اندازه گیری عرض میز خود را در نظر بگیرید. و رانری با اندازه عرض حدود یک سوم آن اندازه انتخاب کنید.

انواع رانر رومیزی

اندازه های استاندارد رانر رومیزی

اکثر رانر های رومیزی در عرض های استاندارد مانند ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ یا ۱۵ اینچ(۲۵ ، ۳۰ ، ۳۳ ، ۳۷ ، ۴۰ سانتی متر) و طول های استاندارد مانند ۵۴ ، ۷۲ ، ۹۰ و ۱۰۸ اینچ (۱۴۰ ، ۱۸۰ ، ۲۳۰ ، ۲۷۵ سانتی متر) عرضه می شوند. اگر میز ناهار خوری دارید به طول ۸۴ اینچ و عرض ۴۲ اینچ (۲۱۵ سانتی متر در ۱۰۵ سانتی متر) ، به میز با ابعاد ۱۴ اینچ در ۱۰۸ اینچ (۳۷ سانتی متر در ۲۷۵ سانتی متر)نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که هیچ قانون حتمی برای استفاده از رانر رومیزی وجود ندارد. اگر عرض رانری که دوست دارید دقیقاً یک سوم عرض میز شما نباشد نگران نباشید. اگر هنوز ظاهر آن را دوست دارید ، طول آن می تواند کمی کوتاهتر یا طولانی تر از دستورالعمل های پیشنهادی باشد. سعی کنید هنگام تزئین برای مراسم های رسمی تر مانند عروسی ، از دستورالعمل در مورد اندازه پیروی کنید.
اگر این اندازه های استاندارد با اندازه میز شما مطابقت ندارد. ممکن است لازم باشد رانر رومیزی سفارشی، سفارش دهید یا خودتان آن را تهیه کنید.

روشهای استفاده از رانر رومیزی

از مدلهای رانر رومیزی می توان به روشهای مختلف و روی انواع مختلف مبلمان استفاده کرد. علاوه بر میزهای ناهار خوری، می توانید آنها را به موارد زیر اضافه کنید:

  • میزهای فضای باز
  • میز های راحتی
  • میز های عسلی مبل
  • میزهای کنار تخت
  • میزهای مبل
  • میزهای سالن

آنها را می توانند روی هر شکلی از میز کار کنند، از جمله:

  • میزهای گرد
  • میزهای بیضی شکل
  • میزهای مستطیلی
  • میزهای مربع شکل

رانر را به صورت طولی قرار دهید

متداول ترین روش استفاده از رانر رومیزی قرار دادن رانر در وسط میز است که به صورت طولی استفاده شود. این یک راهنما یا مسیر عالی برای نگه داشتن چندین ظروف تزئینی یا سرو ظروف در یک خط است. شما میتوانید وسایل تزئینی خود را روی رانر و وسط میز بچینید. این رانر همچنین می تواند برای محافظت از سطح میز در برابر قطرات موم شمع، رطوبت، گرما، ذرات غذا و سایر بقایای ناشی از ظروف تزئینی، ظروف سرو یا دکور استفاده شود.

همچنین می توانید از رانر های رومیزی باریک تر و کوتاه تری استفاده کنید. که روی میز جلوی هر صندلی قرار گرفته اند. این رانرها می توانند به عنوان جدا کننده استفاده شوند و می توانند علاوه بر رانر طولی یا بدون آن استفاده شوند. از رانر هایی که روی میزهای بلند اضافی قرار گرفته اند می توان برای جدا کردن هر میزی استفاده کرد.

رانر رومیزی

استفاده از رانر با سایر رومیزی ها

می توان رومیزی ها را با رانر ها، با پارچه دقیقاً یکسان یا در رنگ ها ، بافت ها و الگوهایی که مکمل یکدیگر هستند استفاده کرد. انتخاب اینکه آیا از رومیزی استفاده شود یا نه بستگی به میزان رسمی بودن آن دارد. همچنین ممکن است به نوع میز بستگی داشته باشد. مانند اینکه آیا میز رومیزی دارای عناصر تزئینی مانند منبت کاری است یا خیر. رانر نباید شبیه سفره باشد یا با آن یک رنگ باشد. باید رنگ و طرح برجسته داشته باشد.

استفاده از رانرها در وسایل دیگر

رانر رومیزی های کوتاهتر را می توان روی یک میز کنار تخت خواب یا میز عسلی کشید تا رنگ و بافت آن بهتر دیده شود. شما همچنین می توانید از رانر های میز برای تزئین کردن انواع دیگر مبلمان مانند بوفه، کمد لباس، صندلی، کمد یا میز دراور استفاده کنید.

برای محافظت از مبلمان ساخته شده با شیشه از رانر استفاده کنید. هنگامی که می خواهید از اشیائی که ممکن است سطح را خراش دهند برای تزئین استفاده کنید. روی ویترین شیشه ای، کنسول یا میز پیش دستی استفاده کنید.

انتخاب پارچه و بافت در رانر

در رانر رومیزی ها پارچه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ای که انتخاب می کنید باید با بقیه دکوراسیون اتاق و نوع میز که روی آن استفاده خواهد شد دقت شود. هنگام خرید رانر های مختلف، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • رنگ
  • الگو
  • بافت

رنگ، الگو و بافت رانر باید با سطح زیرین ، وسایل قرار داده شده در بالا و سبک اتاق مطابقت، مکمل یا تضاد خوبی داشته باشد. به عنوان مثال، منطقی نیست که یک رانر ابریشم با طرح خوشنویسی را روی میز ناهار خوری در یک خانه چوبی بگذارید. با این حال، این نوع رانر ها روی میز ناهار خوری چوبی گل رز لاکی رنگ آسیایی دوست داشتنی به نظر می رسند.

انتخاب پارچه و بافت رانر

پارچه هایی با بافت صاف و براق مانند ابریشم ، ساتن ، ارگانزا و پلی استر روی میزهایی با بافت مشابه مانند شیشه و چوب منبت کاری شده یا با سفره های کتان رسمی بهترین ترکیب را تشکیل می دهند. این پارچه ها برای مناسبت های رسمی مانند عروسی ، مراسم اهدای جوایز ، رویدادهای خاص و غیره به خوبی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
پارچه هایی با بافت طبیعی ، درشت یا متراکم مانند بامبو ، پارچه چمن ، روکش پنبه و پنبه بهترین ترکیب را روی میزهای کاشی چوبی ، فلزی ، سنگی و سرامیکی دارند. این پارچه ها برای استفاده غیررسمی و گاه به گاه مناسب هستند.

برای انتخاب جنس رانر، به جنس میز توجه کنید. اگر میزتان از جنس شیشه یا چوب لاکی است، رانرهایی از جنس ساتن، تور ارگانزا و پلی‌استر برای شما مناسب هستند اما اگر چوب، فلز یا سرامیک سطح میز شما را پوشیانده بهتر است به سراغ تور یا پارچه‌های کرباسی بروید. بعضی رانرها اما برای هرجنس میزی مناسب هستند: مثل آن‌هایی که جنسی پولکی دارند.

کاربرد رانر رومیزی

اما رانرها فقط برای میز غذاخوری نیستند. بقیه وسایل خانه مثل بوفه، میز جلومبلی، کنسول و استندهای مختلف هم می‌توانند با حضور یک رانر رنگ و لعاب دیگری پیدا کنند. مثلا اگر پرده‌هایتان رنگ یا طرح خاصی دارند یک رانر، ست روی بوفه فضا را عوض می‌کند. یا اگر از سادگی و بی‌رنگی صندلی‌هایتان خسته شده‌اید، یک رانر با طرح شاد می‌تواند راه حل شما باشد. اگر دیوارهایتان لخت و بی‌استفاده مانده‌اند می‌توانید خلاق باشید و به جای تابلو (که همیشه هست) یک رانر به آن نصب کنید و حتی یکی را به صورت افقی روی سقف نصب کنید تا همیشه چیزی برای نگاه کردن داشته باشید!

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا