تکنولوژی

راهنمای خرید مانیتور لمسی پرو استور

مانیتور تاچ اسکرین یا Interactive Touchscreen

امروزه مردم بیشتر به دنبال سهولت استفاده از این مفاهیم هستند تا بتوانند در زندگی روزمره خود بدون نیاز به دردسرهای رایج و تحمل آنها، از تکنولوژی استفاده کنند. اگر چنین ایده‌ای را در توسعه دستگاه‌های نمایشگر مد نظر داشته باشیم، به وضوح می‌توانیم ببینیم که آنها ابتدا تنها از بعد کیفیت تصویر ارتقا پیدا کردند و به مرور زمان و خصوصا در سال‌های اخیر بر روی بهبود روش‌های کاربری متمرکز شده‌اند.

استفاده از امکانات لمسی یکی از همین راهبردهای بسیار موثر در تسهیل کاربری است. حذف بسیاری از زواید و سخت‌افزارهای مرتبط با کاربری مانند ماوس و کیبورد سبب خواهد شد که دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی و خرابی این آیتم‌ها نباشد. بنابراین افزودن امکانات لمسی به مجموعه سیستم‌های نمایشی قدرت کاربری را بهبود خواهد داد و سرعت را به شدت بالا می‌برد. مانیتورهای لمسی با ایده‌ای برگرفته از گوشی‌های هوشمند رواج پیدا کردند. وجود چنین سیستم‌های نمایشگری در بازار به شدت محدود بود و با ایجاد نیاز در این زمینه که حاصل عادت کاربر با ابزارهای همراه هوشمند بود، تولیدات مانیتور لمسی نیز تیراژ بالاتری پیدا کرد.

مانیتور لمسی چیست؟

مانیتورها یا همان نمایشگرهای رایج موجود در بازار را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین دستگاه‌ها معرفی کرد. تمایل ذاتی کاربران به سمت مشاهده تصاویر با کیفیت بالا سبب می‌شود که مداوم به دنبال ارتقای نمایشگر خود باشند. با مراجعه به بازار می‌توان نمونه مدل‌های مختلف را با برندهای متنوع مشاهده کرد که هر یک از آنها در زمینه‌های مختلف مربوط به ویژگی‌های فنی، برتری خاص خود را دارند.

مانیتور‌های لمسی شکل جدید و نوینی از نمایشگر‌های توسعه یافته هستند، که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند کنترل عملکرد آن را با استفاده از لمس صفحه به دست گیرند. کاربران می‌توانند به سادگی و تنها با استفاده از انگشت دست خود و یا هر نوع قلم نوری دیگر این اقدامات را انجام دهند. تصاویری را رسم کرده و یا با دست خط خود اقدام به نوشتن متنی بکنند. آنها حتی این توانایی را خواهند داشت که بتوانند محتوای موجود بر روی مانیتور را دستکاری کرده و ویرایش کنند. به صورت کلی هر یک از این کاربران به تنهایی و حتی به صورت چند کاربره و همزمان امکان اجرای هر دستوری بر روی این نمایشگر تاچ اسکرین را خواهند داشت. هر یک از این ویژگی‌ها به صورت مجزا می‌توانند قدرت دستگاه را برای ارائه یک سرویس مشخص برای کاربردهای مختلف ایجاد کنند. به همین دلیل است که معمولا مانیتور‌های لمسی از کاربردهای بسیار متنوعی برخوردار هستند و میزان بهره‌برداری از آنها در برخی از زمینه‌ها خصوصا موارد آموزشی بسیار رواج پیدا کرده است.

کاربری نمایشگر تاچ

مانیتور‌های لمسی به شکلی طراحی شده‌اند که قادر هستند خدمات مختلفی را در شرایط متنوع به حاضرین و کاربران آن ارائه دهند. در زیر به برخی از این کاربردهای ذکر شده اشاره خواهیم کرد. با پرواستور همراه باشید.

  •  مانیتور لمسی کلاسی آموزشی

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد خرید مانیتور لمسی را می‌توان در فضاهای علمی و آموزشی ذکر کرد. با توجه به این که معمولا استفاده از تخته‌های سنتی سفید و سیاه در مدارس و دانشگاه‌ها همواره وجود داشته است، و همچنین با توجه به نوع استفاده دانش‌آموزان و معلمان از چنین سیستم ارائه محتوایی، تبدیل آن به برد‌های هوشمند که گونه خاصی از مانیتورهای لمسی هستند، رشد بی‌نظیر محسوب خواهد شد. البته این تنها یک ادعا نیست بلکه آمار و خروجی داده‌های مربوط به کاربرد چنین دستگاهی در محیط‌های آموزشی، نشان می‌دهد که راندمان آموزگاران و دانش‌آموزان با استفاده از نمایشگرها بسیار بهتر و بالاتر از روش‌های سنتی می‌باشد.

آن چه که سبب ایجاد این تمایز نسبت به تخته‌های رایج نصب شده به دیوار شده است، افزوده شدن مفهومی به نام تعامل به رابطه میان دو بعد آموزشی می‌باشد. هر معلمی قادر خواهد بود تمامی داده‌های لازم برای آموزش یک مفهوم را بر روی مانیتور لمسی کلاسی یا همان برد هوشمند آموزشی خود نمایش دهد و حتی از روند آموزش و یادگیری تصویربرداری کند. این جاده‌ها بر روی دستگاه‌های مانیتور هوشمند لمسی ذخیره شده و در دفعات بعدی به راحتی قابل بازیابی خواهد بود. البته شایان ذکر است که طراحی چنین دستگاه‌های نمایشگر لمسی نیازمند این خواهد بود که علاوه بر سخت‌افزارهای مربوط به بحث نمایش تصویر، پردازنده‌ها و سایر متعلقات مربوط به کامپیوترهای قدرتمند نیز همراه چنین سیستمی وجود داشته باشد. پسوند هوشمند در مورد مانیتور‌های کلاسی نیز مربوط به همین بخش سخت‌افزاری رایانه‌ای است.

مشخصات نمایشگر تاچ

  • نمایشگر لمسی اتاق جلسه

ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی، همواره میزبان کنفرانس‌ها و جلسات متعددی برای ارتقای سطح دانش در رده‌های مختلف خود بوده‌اند. قطعا استفاده از مانیتور‌های لمسی در چنین جلساتی یکی از بهترین راهکارها برای دسترسی آسان حاضرین به داده‌های مشترک خواهد بود. مدیران و اداره‌کنندگان چنین جلساتی، می‌توانند تمام مفاهیم مورد نظر خود را از طریق نرم‌افزارهای مختلف به نمایش گذاشته و حتی اشکال و نمودار‌های مختلفی را در رابطه با عملکرد و سایر حوزه‌های سازمانی ارائه کنند. همچنین باید به کنفرانس‌ها و سالن‌های ارائه بزرگ نیز اشاره کرد. در چنین حالتی معمولا از نمایشگر تاچ اسکرین اداری با سایز صفحه نمایش بسیار بزرگ استفاده می‌شود که در واقع ابزاری در جهت بهبود تعامل ارائه‌کننده با حاضرین در کنفرانس خواهد بود.

  • مانیتور تاچ نمایشگاهی تبلیغاتی

می‌توان به جرات ادعا کرد که دیگر دوره تبلیغات و معرفی مبتنی بر کاغذ کسب و کارها گذشته است. البته تعیین‌کننده این موضوع تنها سمت فروشنده و دارندگان کسب و کار نیستند. در واقع این یک ترجیح از سوی خریداران و کاربران نوین امروزی می‌باشد که علاقه دارند آن چه را که قرار است بخرند، در قالب‌های جدید و جذاب مشاهده نمایند. جذابیت‌های بصری سبب خواهد شد که ذهنیت فرد نسبت به آیتم برگزیده لیست خرید خود، بیشتر از قبل شده و البته آگاهی مضاعف نسبت به ویژگی‌های آن پیدا کند.

مانیتور‌های لمسی در زمینه‌های تجاری با همین ایده جای خود را باز کردند. استند‌های تاچ و مانیتور لمسی تبلیغاتی تبدیل به موقعیت منحصر به‌فردی برای اعلان عمومی محصولات شده‌اند. خریداران و دارندگان چنین دستگاه‌هایی به سادگی می‌توانند با تولید محتوایی متناسب با نمونه محصولات خود، آنها را در اختیار بینندگان و کاربران قرار دهند تا با ورق زدن کاتالوگ آنها تسلط بیشتری بر موضوع پیدا کنند. کاتالوگ‌های محصول برای استفاده در چنین دستگاه‌هایی ساخته می‌شوند و با بارگذاری بر روی آنها، در معرض دید عموم قرار داده می‌شوند. مراجعه‌کنندگان و مشتریان با مشاهده این کاتالوگ‌ها قادر خواهند بود تمامی جنبه‌های مربوط به محصول را مطالعه کنند و حتی بازخوردهای خود مربوط به استفاده از این محصولات را نیز در آن وارد کنند.

نکات خرید مانیتور لمسی

کاربردهای متنوع مانیتورهای لمسی ایجاب می‌کند که استفاده از این دستگاه‌ها همراه با ویژگی‌های فنی خاصی باشد که شاید در نمونه مانیتور‌های معمولی چندان نیاز به آن حس نشود. به طور مثال می‌توان به قابلیت‌های لمسی و تکنولوژی‌های مختلف پیاده‌سازی آن اشاره کرد. فناوری‌های مختلفی مانند اشعه فروسرخ و استفاده از صفحات مگنت از جمله نمونه‌های رایج آن در بازار امروز می‌باشد. با توجه به سطح تکنولوژی استفاده شده در راه‌اندازی چنین امکاناتی، قیمت مانیتور لمسی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. معمولا نمونه مدل‌های برتر بازار با استفاده از راهکار اشعه فروسرخ پیاده‌سازی می‌شوند که دقت بالایی داشته امکان چند لمسی با تعداد نقاط لمس بالا را نیز فراهم می‌کند.

قیمت مانیتور لمسی

موضوع مهم دیگر مربوط به کیفیت تصویر در مانیتور‌های لمسی است. به دلیل استفاده از صفحه نمایش به عنوان محل تعامل، استفاده از صفحات نمایش بادوام همراه با رویه‌های مستحکم سبب خواهد شد که عمر مفید دستگاه به شدت افزایش یابد. علاوه بر این باید از آیتم حیاتی کیفیت تصویر یا همان رزولوشن به سادگی عبور کرد. کیفیت خدمات ارائه شده از طریق یک دستگاه نمایشگر در هر سطحی که باشد، نهایتا در مقایسه با کیفیت تصاویر پخش شده از آن سنجیده خواهد شد. امکانات لمسی بر روی یک نمایشگر، زمانی معنای واقعی خود را پیدا خواهد کرد و برای کاربر جذاب خواهد بود که همراه با رزولوشن بالا باشد. معمولا دستگاه‌های Interactive Touch Screen امروزی، سطح پیکسلی بسیار بالاتری در مقایسه با دستگاه‌های قدیمی دارند و پایه کیفیت تصویر آنها از سطح فول اچ دی آغاز شده و به بالاتر می‌رود.

نمایش رنگ‌ها به عنوان موثرترین عوامل در جذاب کردن تصویر، کاملا وابسته به کنتراست یا همان عمق رنگ خواهد بود. هر چه این عمر بیشتر باشد تمایز میان پیکسل‌ها دقیق‌تر بوده و بیشتر به چشم خواهد آمد. از این طریق سایه تصویر به عنوان یک عامل مزاحم حذف شده و جزئیات به خوبی برای بیننده نمایش داده می‌شود. خصوصا در مورد صفحات نمایش به اندازه بزرگ، وجود کنتراست بالا یک موضوع بسیار کلیدی محسوب می‌شود و علت آن به تشخیص جزئیات توسط افراد زیاد با فواصل مختلف می‌باشد.

در مورد استفاده از امکانات اتصال بی‌سیم نیز باید اشاره دقیقی به دستگاه‌های نمایشگر لمسی شود که همگی از آن بهره‌مند هستند و از این طریق کاربران به سادگی قادر خواهند بود داده لازم خود را در اختیار ارائه‌دهنده و بالعکس قرار دهند. علاوه بر این تلاش شده است اغلب پورت‌های فیزیکی لازم برای انتقال با کیفیت صدا و تصویر برای کاربران در نظر گرفته شود تا هیچ محدودیتی را از این بابت به او تحمیل نکنند.

بهترین قیمت مانیتور لمسی در پرو استور

خرید یک دستگاه نمایشگر تاچ اسکرین، با توجه به تنوع و تعدد برندهای موجود در بازار، نیازمند مطالعه دقیق در مورد ویژگی‌های فنی و البته نیازهای کاربر خواهد بود. می‌توان برای یک خرید ساده و البته مفید از کارشناسان پرو استور به عنوان مشاورین دستگاه‌های الکترونیکی و ماشین‌های اداری بهره برد. آنها به دلیل تعامل گسترده و وسیع با علاقه‌مندان و خریداران مانیتور لمسی، آگاهی لازم و کافی را از جنبه‌های مختلف دارند و می‌توانند کمک بسیاری را در اختیار شما قرار دهند. برای دریافت مشاوره رایگان و بهره‌مندی از اطلاعات در خصوص مانیتور تاچ اسکرین می‌‎توانید با شماره 021-52472000 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا