فیلم و سریال

سریال تب و تاب، داستان فیلم و معرفی بازیگران + زمان پخش

زندگی انسان‌ها هر لحظه و هر روز، بیشتر و بیشتر به سمت مدرن شدن پیش می‌رود و همین موضوع می‌تواند روی اخلاق و رفتار و هم چنین روابط بین اعضای خانواده و اطرافیان و در نهایت اعضای جامعه نیز تاثیر بگذارد. دوران همه گیری کرونا نیز موجب شد تا این مسئله شدت بیشتری بگیرد.

بر همین اساس تلویزیون، به عنوان یک رسانه عمومی و فراگیر، نکات مهم انسانی و اخلاقی را در قالب برنامه، فیلم و سریال‌های نمایشی به مخاطبان خود یادآور می‌شود.

سریال تب و تاب نیز یکی از همین سریال‌ها با تمرکز روی موضوع مسائل خانوادگی است که داریوش مختاری نویسنده و کارگردان و مهدی شفیعی تهیه کننده آن می‌باشد. داریوش مختاری هم چنین نویسنده سریال “اغما” و کارگردان فیلم تلویزیونی “دل‌شوره” نیز می‌باشد.

داستان سریال تب و تاب در کارمادیو

داستان سریال تب و تاب

به گفته تهیه‌کننده آقای مهدی شفیعی، داستان سریال تب و تاب روی روابط خانوادگی و مسائلی که اعضای خانواده با آن رو به رو هستند در بستر یک ملودرام اجتماعی تمرکز دارد.

خلاصه داستان نیز این چنین است: “مه لقا به عنوان مادر خانواده از یک سفری باز می‌گردد، اما به دلایلی نامعلوم پسر بزرگش “معین” به استقبال او نمی رود…..”

از جایی که محوریت این داستان بیشتر روی خانم‌ها معطوف شده است، پس جدای از مخاطب عام، خانم‌های خانه دار می‌توانند مخاطب درجه یک این سریال باشند.

درست است که مسائل و موضوعات مربوط به خانواده بارها در سریال‌های  مختلف تکرار می‌شود، اما همیشه با نوع و نسخه جدیدی از مسائل خانوادگی در ابعاد مختلف رو‌به‌رو هستیم و همین موضوع موجب می‌شود تا این دست از سریال‌ها هرگز تکراری نشوند و همیشه برای مخاطب جذابیت داشته باشند.

این داستان فضای ایرانی و شرقی دارد که هر 30 شخصیتی که ایفای نقش می‌کنند، در طول سریال تب و تاب به روند داستان و انتقال پیام به بیننده مشارکت دارند.

به این ترتیب در این سریال خیلی چیزی به نام شخصیت و نقش اول وجود ندارد. شاید همین موضوع این گفته را اثبات کند که “هر کسی قهرمان زندگی خودش است”.

انتخاب نام این سریال نیز به دلیل روابط دلهره آور و تنش زای بین تمام شخصیت‌های این داستان به عنوان اعضای یک خانواده و اطرافیان آن‌ها انتخاب شده است.

 

سریال تب و تاب کی پخش میشود؟

سریال تب و تاب در شبکه دو سیما تولید شده است و در ۲۵ تا ۲۷ قسمت آماده پخش می‌باشد. پخش این سریال قرار است از شنبه 9 اردیبهشت 1402 در شبکه دو شروع شود. شما می‌توانید این سریال را از شنبه تا چهارشنبه راس ساعت 21:15 دقیقه در شبکه دو مشاهده کنید. هم چنین این سریال در 21 شهریور ماه 1401 با ضبط و فیلمبرداری صحنه‌های خارجی آغاز شد.

 

 تکرار سریال تب و تاب

این سریال ساعت 21:15 دقیقه شنبه تا چهارشنبه در شبکه دو پخش می‌شود. تکرار سریال تب و تاب در روز بعد در سه ساعت مختلف پخش می‌گردد: 00:40 بامداد، 9:45 صبح و 16:15 بعد از ظهر.

 

بازیگران سریال تب و تاب

در ادامه شما را با بازیگران سریال تب و تاب و نقش آن‌ها در فیلم آشنا می‌کنیم.

نسرین مرادی در نقش ژاله

نسرین مرادی در نقش ژاله

نسرین مرادی، بازیگر سینما و تلویزیون و متولد 1355 است. آخرین تجربه بازیگری ایشان در سریال “نون خ” بود.

نقش نسرین مرادی در این سریال، ژاله است. ژاله دختر بزرگ خانواده و دارای دو فرزند است و مسائل مختلفی را در روند داستان پشت سر می‌گذارد.

 

محمود پاک نیت بازیگر نقش حاج اقبال

محمود پاک نیت بازیگر نقش حاج اقبال

محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون است که در 1331 متولد شده است.

نقش آقای پاک نیت در این سریال جزو نقش‌های  اصلی محسوب می‌شود. حاج اقبال پدر این خانواده است که هم دارای عروس و هم دارای نوه است. این شخصیت در تمام طول و روند داستان در تلاش است تا آرامش خانواده را حفظ کند، این در حالی است که سعی در کنترل تمام امور و حل مسائل خانواده را دارد.

 

مهری آل آقا در نقش احترام

مهری آل آقا در نقش احترام - کارمادیو

خانم آل آقا بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1344 است که در این فیلم نقش احترام، خواهر مه لقا را بازی می‌کند.

 

فرشته سرابندی در نقش مه لقا

فرشته سرابندی در سال 1349 به دنیا آمد و بازیگر سینما و تلویزیون می‌باشد. خانم سرابندی در سریال تب و تاپ، شخصیت مه لقا، مادر خانواده، را ایفای نقش می‌کند.

 

عطا عمرانی در نقش پسر خانواده

عطا عمرانی، زاده 1365 و بازیگر تئاتر تلویزیون می‌باشد. ایشان نقش پسر خانواده را در این سریال بازی می‌کنند.

 

از دیگر بازیگران سریال تب و تاب

حدیث نیکرو، خیام وقار، ریحانه رضی، افسانه ناصری و غیره سایر بازیگران سریال تب و تاب می‌باشند. دیگر عوامل سریال تب و تاب نیز عبارتند از:

  • مدیر تولید: میلاد لکی
  • مدیر صدابرداری: علیرضا نوین نژاد
  • مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی
  • طراح چهره‌پردازی: علیرضا خورشیدی
  • طراح صحنه و لباس: پیام حسین سوری
  • دستیار اول کارگردان: حمید وطن پرست
  • برنامه‌ریز: چاوش هنرآموز

 

سریال تب و تاب چند قسمت است؟

سریال تلویزیونی «تب و تاب» به کارگردانی داریوش مختاری و تهیه کنندگی مهدی شفیعی در 27 قسمت در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید شده است.

3.5/5 - (38 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا