فیلم و سریال

سریال عشق کوفی، تصاویر بازیگران، زمان پخش و خلاصه داستان

عشق کوفی سریال محرمی امسال شبکه سوم سیما است. این سریال قرار است عاشقانه‌ای زیبا از دل تاریخ  به رنگ عاشورا را روایت کند. در این سریال بازیگران جدید در کنار بازیگران باتجربه و کارکشته سینما و تلویزیون به ایفای نقش می‌پردازند.

در ادامه مطلب از کارمادیو بیشتر در مورد سریال عشق کوفی، بازیگران، زمان پخش آن صحبت می‌کنیم.

تعداد قسمت های سریال عشق کوفی

سریال عشق کوفی جدید‌ترین اثر تولیدشده توسط مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این فیلم به کارگردانی حسن آخوند پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته شده است.

تعداد قسمت های سریال عشق کوفی

آیا سریال عشق کوفی در جذب مخاطب موفق خواهد بود؟

رسانه ملی بعد از 13 سال، اثر جدید عاشورایی برای پخش آماده کرده است. سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری اثری فاخر و قابل‌توجه تلویزیون محسوب می‌شود. به‌غیراز کیفیت عالی و بالای این اثر هنری، عدم تولید سریال تاریخی – عاشورایی دلیل پخش مداوم آن، در این چند سال بوده است. حال باید دید سریال عشق کوفی چقدر می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد؟

تهیه‌کننده این فیلم به موفق‌بودن سریال در جذب و جلب رضایت مخاطب بسیار امیدوار و خوش‌بین است. وی فضای احساسی سریال، فیلمنامه، کارگردانی، ترکیب بازیگران، زاویه نگاه قصه و خود سوژه فیلم را از عوامل درخور توجه سریال می‌داند که می‌تواند “عشق کوفی” را در کانون توجه قرار دهد.

درعین‌حال از دو بازیگر غیر چهره در نقش اصلی فیلم استفاده شده است. سعدی تهیه‌کننده این سریال علت این انتخاب را معرفی چهره‌های جدید به مخاطب اعلام می‌کند. ایشان در ادامه بیان می‌کند: “به دلیل حساسیتی که روی کار وجود داشت، به این نتیجه رسیدیم که در کنار بازیگران مطرح، از دو نقش غیرمطرح در نقش اصلی استفاده کنیم تا مخاطب ذهنیت و تصویر نوستالژیک از این بازیگران نداشته باشد.”

سریال عشق کوفی

زمان پخش سریال عشق کوفی

به گزارش کارمادیو، سریال عشق کوفی از روز پنج‌شنبه 29 تیرماه 1402 به روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود. این سریال قرار است به‌صورت هفتگی و روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت 20:30 و تکرار آن در ساعت 1 بامداد، 10 صبح و 14 عصر روز بعد پخش شود.

خلاصه داستان فیلم عشق کوفی

سریال روایتگر داستان عاشقانه‌ای در سال 61 هجری قمری است. نائله با بازی شبنم قربانی و سعید شریف در نقش هلال بازیگران اصلی این سریال تاریخی – عاشورایی هستند که داستان عاشقانه آنها تا واقعه عاشورا ادامه پیدا می‌کند. جزئیات بیشتری از سریال و داستان آن رسانه‌ای نشده است.

لوکیشن اصلی فیلم در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران و بخشی از آن در شهرک سینمایی نور فیلم‌برداری شده است. حدود 15 درصد این مجموعه در آبادان فیلم‌برداری و به تصویر کشیده شده است.

معرفی بازیگران سریال عشق کوفی

در اینجا به معرفی بازیگران و نقش برخی از آنها در سریال عشق کوفی می‌پردازیم:

سعید شریف

سعید شریف در سریال عشق کوفی

بازیگر اصلی در نقش هلال، جوان عاشق‌پیشه سریال عشق کوفی است. فیلم ناکوک، سریال ششمین نفر، آخرین بازی و مجموعه نمایش خانگی یاغی از جمله فیلم­هایی هستند که وی در آنها نقش ­آفرینی کرده است.

سعید شریف متولد دهه ۶۰ در تهران است. او فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده و پس از آن برای بازی در چند فیلم و سریال موفق جلوی دوربین رفته است. وی در مجموعه «یاغی» به کارگردانی محمد کارت در نقش دایی «ابرا» ایفای نقش کرده است.

 

شبنم قربانی

شبنم قربانی در سریال عشق کوفی

شبنم قربانی متولد 19 تیرماه 1368 در تهران و فوق‌دیپلم کامپیوتر است. وی زمانی که ۲۷ساله بود، در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد. وی از بازیگران اصلی سریال عشق کوفی و در نقش نائله است.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی

لعیا زنگنه بازیگر معروف و شناخته شده سینما و تلویزیون، متولد 14 مرداد 1344 در تهران است. ایشان برای اولین‌بار است که  در یک سریال تاریخی – مذهبی به ایفای نقش می‌پردازد. وی در این سریال با گریمی متفاوت و در نقش‌زن عرب ظاهر شده است.

زنده‌یاد امین تارخ استعداد هنری لعیا زنگنه را کشف کرد و سپس زنگنه با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد دنیای بازیگری تلویزیون و سینما شد. ایفای نقش در نمایش یادگار سال‌های شن به کارگردانی علی رفیعی در ۱۳۷۱ نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود. ایشان بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با فیلم راز مینا ساخته‌ی عباس رافعی آغاز کرد.

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی در سریال عشق کوفی

نادر سلیمانی متولد 14 آبان 1345 در آبادان، بازیگر فیلم‌های طنز سینما و تلویزیون که عشق کوفی اولین فیلم تاریخی – مذهبی اوست.

سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی در سریال عشق کوفی

سوگل طهماسبی متولد 25 بهمن 1365 در اهواز، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است.

حسین سلیمانی

حسین سلیمانی متولد سال 1363 در تهران که اولین اثر سینمایی وی به ابتدای دوره نوجوانی و بازی در مهر مادری مربوط است. سریال عشق کوفی اولین کار تاریخی – مذهبی حسین سلیمانی است.

نادر فلاح

نادر فلاح بازیگر سریال عشق کوفی

نادر فلاح بازیگر و کارگردان متولد 14 شهریور 1352 در کرمان است. وی هم اکنون مدرس دانشگاه و کلاس‌های بازیگری است.

مریم کاویانی

مریم کاویانی متولد سال 1349 در اهواز، فارغ‌التحصیل رشته پرستاری هستند. مریم کاویانی فارغ التحصیل لیسانس پرستاری از دانشگاه بابل می باشد که اولین بار در سال 1381 با فیلم «رویای جوانی» جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1384 با سریال «او یک فرشته بود» به شهرت رسید.

مهسا مهجور

مهسا مهجور متولد 18 اسفند 1353 در تهران ، بازیگر است. وی فارغ التحصیل دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و فوق لیسانس رشته جامعه شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی می باشد که از تئاتر شروع کرد. سال 1374 با اجرای مسابقه دیدنی راز سیب جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1377 وقتی 24 ساله بود در سریال بهار آسمانی وارد عرصه بازیگری شد. چند سالیست با همسرش بنام ایرج ازدواج کرده که ثمره این زندکی دختری بنام لنیا متولد تیر 1395 می باشد.

 

مژگان اخلاقی

مژگان اخلاقی متولد 21 اردیبهشت 1369 در ایران بازیگر است، او فعالیت خود را با سریال کیمیا در سال 1394 شروع کرد و سال 1400 با سریال نوارد زرد 2 درخشید.

 

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به ثریا قاسمی، عمار تفتی، سید جواد هاشمی، محمد اشکان فر، جمال‌الدین بیات، معصومه زینتی صافی و احسان محسنی کیاسری اشاره کرد.

عوامل سریال عشق کوفی

نویسندگی فیلمنامه سریال عشق کوفی توسط فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی انجام شده است. این دو، نویسندگان جوان فیلم “مستوران” هستند که بعد از پخش این سریال از شبکه اول موردتوجه خیلی‌ها قرار گرفتند. عشق کوفی دومین اثر تاریخی این دو نویسنده است.

  • نویسندگان: فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی
  • مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری
  • مدیر صدابرداری: محمد شیوندی
  • طراح صحنه: حبیب کریم زاده
  • طراح لباس: آزاده قوام
  • طراح گریم: سیدجلال موسوی
  • تدوین: مهدی سعدی
  • مدیر هنری: عباس بلوندی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • مدیر تولید: جواد سلیمانی
  • جلوه‌ های بصری: محمد برادران
  • دستیار اول کارگردان: محسن کریمیان
  • صداگذار: عرفان یزدی
  • برنامه‌ ریز: سحر جزایری
  • منشی صحنه: سمانه دالوند
  • عکاس: امین مرادی راد
  • فیلم پشت صحنه: محمد امین سعدی

همچنین شما می توانید لیست بهترین سریال های جدید ایرانی ۱۴۰۲ را در سایت کارمادیو مشاهده نمایید.

4.2/5 - (18 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
7 ماه قبل

روی هم رفته خوب بود.

علی
7 ماه قبل

با این طرز سریال ساختن اش با این طرز صحنه های دلخراش.فقط تو این سریال سر بریدن رو نمایش داد.
اعصاب ملت ایران کم داغونه….اینم از طرز سریال ساختن تون.همون مختار نامه رو پخش میکردید آبرومند تر بود.

زینب
7 ماه قبل

ای کاش ادامه ی عشق کوفی ساخته بشه خیلی قشنگه حیفه که ادامه نداشته باشه .
خانم یار محمدی ، آقای کاظمی لطفا عشق کوفی رو ادامه بدین.

دکمه بازگشت به بالا