سلامت

حقایقی درباره فواید ویتامین دی برای سلامتی که باید بدانید

به گزارش کارمادیو، ویتامین دی برای بدن شما مهم است زیرا به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند. کلسیم یکی از اجزای اصلی ساختمان استخوان است. کمبود ویتامین D می تواند منجر به بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان یا راشیتیسم شود. همچنین در عصب، ماهیچه و سیستم ایمنی شما نقش دارد: عضلات شما برای حرکت به آن نیاز دارند.

ویتامین دی و افسردگی

کارشناسان مطمئن نیستند که آیا کمبود آن منجر به افسردگی می شود یا برعکس. اما مطالعات نشان می دهد که بین این دو ارتباط مستقیمی وجود دارد. تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود که آیا افزایش سطح ویتامین D می تواند به علائم کمک کند و خلق و خوی شما را تقویت کند.

مبارزه با آنفولانزا

ویتامین دیدانشمندان هنوز در حال کشف دقیق این موضوع هستند که ویتامین دی چقدر می تواند شما را از ابتلا به ویروس درمان کند یا حتی از ابتلا به آن جلوگیری کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف قطره ویتامین D در فصل زمستان به کاهش تعداد دانش آموزان ژاپنی مبتلا به آنفولانزا کمک می کند. واضح است که این بخش مهمی از یک سیستم ایمنی سالم است. اگر بدن شما به اندازه کافی نباشد، نمی تواند به خوبی با میکروب ها مبارزه کند.

ام اس

مطالعات نشان می دهد که ویتامین دی ممکن است شانس ابتلا به ام اس را کاهش دهد. این بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند. اگر قبلاً آن را دارید، برخی مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین D می‌تواند علائم شما را کاهش دهد یا حتی رشد بیماری را کاهش دهد.

سلامت قلب

هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که مکمل های ویتامین دی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهند. اما این امید وجود دارد که ممکن است از نارسایی قلبی جلوگیری کند. محققان در حال بررسی آن هستند.

ارتباط با سرطان

ویتامین دیویتامین دی ممکن است شانس ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند روده بزرگ، سینه و پروستات را کاهش دهد. این میزان زمانی که با کلسیم همراه شود بهتر است. در یک کارآزمایی بالینی، خطر ابتلای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار با مصرف مکمل‌های ویتامین D 23 درصد کاهش یافت.

استخوان سازی

سطوح سالم ویتامین D می تواند از دست دادن استخوان را کاهش دهد. همچنین به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند و احتمال شکستگی استخوان ها را کاهش می دهد. پزشکان از ویتامین D برای درمان پوکی استخوان استفاده می کنند. این وضعیتی است که باعث نرمی استخوان، تحلیل استخوان و درد استخوان می شود.

کمک به کاهش وزن

می خواهید وزن کم کنید؟ مکمل های ویتامین D را امتحان کنید. مصرف آن با کلسیم می تواند شما را از احساس گرسنگی به دفعات جلوگیری کند. این بدان معناست که شما کالری کمتری می خورید.

کمبود ویتامین D

ویتامین دیحدود 4 نفر از هر 10 نفر ویتامین دی کافی دریافت نمی کنند. اگر ویتامین دی شما کم است، ممکن است به اندازه کافی غذای همراه با آن نخورید. یا ممکن است یک وضعیت سلامتی داشته باشید که مانع از جذب آن شود. یا ممکن است فقط به نور خورشید بیشتری نیاز داشته باشید.

کمبودویتامین دی در کودکان می تواند باعث راشیتیسم شود. راشیتیسم یک بیماری نادر است که باعث نرمی و خمیدگی استخوان ها می شود. نوزادان و کودکان آفریقایی آمریکایی در معرض خطر ابتلا به راشیتیسم هستند. در بزرگسالان، کمبود شدید ویتامین D منجر به پوکی استخوان می شود.

جمع بندی

همانطور که در مقاله به طور کامل و با جزئیات شرح دادیم، ویتامین Dتاثیر مستقیم بر عوامل زیر دارد:

  • بهبود سلامت استخوان‌ها
  • کمک به رشد بیشتر
  • تقویت انرژی
  • سلامت پوست و مو
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به بهبود اختلالات گوارشی
  • پیشگیری از ام اس
  • تقویت عضلات

ویتامین D یک ماده‌ی مغذی منحصربه‌فرد است که متأسفانه بیشتر افراد آن را به اندازه‌ی کافی دریافت نمی‌کنند. نور خورشید یکی از بهترین منابعی است که می‌تواند ویتامین دی لازم بدن را تأمین کند. هنگامی که در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرید و اشعه‌ی خورشید به پوست شما می‌تابد، بدنتان شروع به تولید ویتامین D می‌کند. به همین دلیل است که به این ماده‌ی مغذی ویتامین آفتاب می‌گویند.

محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید بسیار مهم است. اما بدن شما برای ساختن ویتامین D به مقداری نور خورشید نیاز دارد. 15 تا 20 دقیقه در روز، سه بار در هفته، آفتاب بگیرید. امیدواریم این مقاله از کارمادیو، برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز بدهید

منبع
webmdکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا