سلامت

ایمپلنت یک روزه چیست ؟ + مزایا و معایب

ایمپلنت دندان امروزه دارای انواع مختلفی است که هر کدام کاربرد، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشد. یکی از انواع آن، ایمپلنت یک روزه است که در این مقاله به بررسی صفر تا صد آن می پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان که امروزه بسیار شهرت یافته است و بسیار در میان دندانپزشکان و بیماران محبوبیت یافته است این روش درمانی که در سرتاسر جهان به عنوان بهترین و موثرترین روش جایگزینی دندان های خراب یا ازدست رفته شناخته می شود، دارای مزایا و معایب فراوانی است.

ایمپلنت دندان از سه بخش اصلی تشکیل شده است قسمت اول ایمپلنت دندان که مهم ترین بخش ایمپلنت دندان نیز می باشد فیکسچر ایمپلنت یا همان پایه ایمپلنت دندان می باشد که وظیفه نگهداری ایمپلنت دندان را بر عهده دارد به طور دقیق تر فیکسچر دندان همان کار ریشه دندان را انجام می دهد.

فیکسچر ایمپلنت در یک جلسه جراحی در به جای ریشه دندان از دست رفته در استخوان فک کاشته می شود و با استخوان فک پیوند می خورد، بعد از جوش خوردن فکسچر یا استخوان فک روکش ایمپلنت روی آن بسته می شود تا ایمپلنت کامل شود برای این کار از یک رابط به نام اباتمنت استفاده می شود.

ایمپلنت فوری چیست؟

پروسه ایمپلنت دندان یک پروسه طولانی است که ممکن است در حدود 1 الی 6 ماه زمانبر باشد و این امر مشکلاتی را برای یک سری از افراد که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند به وجود می آورد. یک سری از افراد به دلیل موقیعت شغلی خود یا موقعیت زمانی که در آن است و… نیاز داشته باشد که خیلی سریع دندان خود را ایمپلنت نمایند.

ایمپلنت فوری

محدودیت زمانی شدیدی برای انجام و اتمام این پروسه داشته باشند، با پیشرفت هر روز علم و به وجودن اومدن روش های جدید انجام ایمپلنت دندان دیگر این افراد می توانند با استفاده از روش ایمپلنت یک روزه یا همان ایمپلنت فوری به سادگی و صرف زمان بسیار کمتری این مشکل را برطرف نمایند. فیکسچر ایمپنت فوری با فیکسچر ایمپلنت معمولی تفاوتی ندارد، تفاوت این روش ها در نوع و پروسه انجام این دو روش است. البته شما قبل از انجام ایمپلنت فوری یا یک روزه حتما باید توسط متخصص معاینه شوید تا او مشخص نمایید که شما شرایط انجام ایمپلنت فوری یا یک روزه را دارید یا خیر ؟

مزایا ایمپلنت یک روزه

انجام ایمپلنت به روش فوری یا یک روزه دارای مزایای فراوانی است که در ادامه آن ها را بیان می کنیم :

  • بزرگ ترین مزیت انجام ایمپلنت به روش یک روزه بسیار کوتاه شدن زمان کلی انجام ایمپلنت می باشد.
  • کم شدن تعداد جلسات جراحی لازم جهت انجام ایمپلنت و…
  • کم تر بودن مقدار درد و تورم به دلیلی جراحی های  کمتر.
  • برگشتن بسیار سریع تر برگشتن زیبایی لبخند شما.
  • کم نشدن و بالا رفتن اعتماد به نفس شما.

معایب ایمپلنت دندان یک روزه

ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه در اصل دارای معایب خاص نیست و یک روش عالی برای کسانی است که می خواهند به سریع ترین روش ممکن دندان ها خراب یا از دست رفته خود را با ایمپلنت دندان جایگزین نمایند تنها گزینه های که می توانیم بیان کنیم یکی قیمت بالاتر ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت های عادی میباشد و دیگری ممکن است شانس شکست درمان ایمپلنت در ایمپلنت های فوری مقدار کمی افزایش دهد و انجام این روش ایمپلنت برای همه ی افراد مناسب نمی باشد و کسانی که قصد انجام این روش را دارند باید شرایط لازم را دارا باشند.

معایب ایمپلنت دندان یک روزه

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم ایمپلنت فوری و یک روزه بریا انجام به شرایطی نیاز دارد که شخصی که قصد انجام ایمپلنت را دارد باید این شرایط را داشته باشند. یکی از عوامل تاثیر گذار در انجام ایمپلنت فوری شرایط سلامتی شماست و همینطور استخوان فک شما شما برای انجام ایمپلنت فوری باید از سلامت و تراکم استخوان کافی برخوردار باشید، قبل از انجام ایمپلنت فوری در هنگام معاینه حتما دندانپزشک خود را از تمامی شرایط خود و بیماری های ضمیمه ای مطلع کنید و همینطور در صورت استفاده دارو حتما این مسئله را با دندانپزشک در میان بگذارید، وجود بعضی از بیماری های و یا مصرف بعضی از داروه ها می تواند باعث شکست درمان ایمپلنت دندان شود پس حتما این مطالب را با پزشک خود در میان بگذارید.

قیمت ایمپلنت فوری

در حقیقت فیکسچر مورد استفاده در درمان ایمپلنت فوری با فیکسچر مورد استفاده در ایمپلنت معمولی هیچ تفاوتی نداره و یکی هستند فقط به دلیل این که درمان ایمپلنت فوری یا یک روزه به دلیل این که نیاز به تجهیرات پیشرفته تر و متخصص با تجربه تری دارد و جراحی پیچیده تری است هزینه انجام آن نسبت به ایمپلنت معمولی بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت دندان به همراه شرایط اقساط می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

ایمپلنت یک روزه برای چه کسانی مناسب نیست؟

  1. برای افرادی که از تراکم استخوان کافی برخوردار نیستند.
  2. برای افرادی که به سلامت دهان و دندان خود توجه ندارند.
  3. افرادی که دخانیات و نوشیدنی های الکلی زیاد استفاده می کنند.
  4. افرادی که داری یک سری از بیماری های ضمیمه ای خاص هستند.
  5. افرادی که دندان قروچه دارند.

منبع : ایمپلنت یک روزه

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا