آشپزی

در خانه بستنی زمستانی درست کنید (طرز تهیه + نکات مهم)

یکی از نوستالژیک ترین دسر ها، بستنی زمستانی ست که هم بزرگسالان و هم کودکان عاشق آن هستند. این بستنی همان طور که نامش پیداست مخصوص روز های سرد است و می توانید با ساده ترین روش ها و بسیار سالم و خوشمزه آن را در خانه تهیه کنید. در این مقاله از سایت کارمادیو تمام نکات آماده کردن این دسر خوشمزه و پر طرفدار را به شما خواهیم گفت. همراه ما باشید.

بستنی زمستانی

تاریخچه این دسر خوشمزه در واقع به کشور مجارستان باز می گردد. البته این بستنی نه تنها در فصول سرد بلکه در بهار و تابستان نیز خواهان دارد که این به خاطر طعم و بافت بی نظیر و متفاوت آن است. بستنی زمستانی علاوه بر طعم لذیذ، خواص زیادی هم دارد. در ادامه علاوه بر روش تهیه، به خواص آن نیز خواهیم پرداخت.

مواد مورد نیاز بستنی زمستانی

  • سفیده 2 عدد تخم مرغ
  • 100 گرم پودر قند
  • یک چهارم قاشق چای خوری وانیل
  • 2 ورق نان میکادو
  • یک و نیم قاشق چای خوری پودر ژلاتین
  • شکلات تخته ای (به مقدار لازم )
  • شکلات شیری (به مقدار لازم )

طرز تهیه بستنی زمستانی

مرحله اول

سفیده های تخم مرغ ها را جدا کرده و در یک ظرف متوسط یا بزرگ بریزید. با همزن برقی سفیده ها را بزنید تا وقتی که پف کند.

مرحله دوم

پودر قند و وانیل را هم اضافه کنید. سپس هم زدن را تا جایی ادامه دهید که وقتی ظرف را بر می گردانید سفیده تکان نخورد.

مرحله سوم

آب را درون ظرفی ریخته و به جوش بیاورید. سفیده فرم گرفته را روی ظرف قرار دهید و مدام هم بزنید. هم زدن را حدودا 10 الی 15 دقیقه ادامه دهید تا به خوبی پخته و سفت شود.

مرحله چهارم

پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کرده و به روش بن ماری حل کنید تا زمانی که تمام دانه های ژلاتین حل شود.

مرحله پنجم

اجازه دهید ژلاتین به دمای محیط برسد. سپس آن را به سفیده بیافزایید. با قاشق به آرامی مخلوط کنید. در هم زدن افراط به خرج ندهید چون ممکن است سفیده از فرم بیفتد و شل شود.

مرحله ششم

نان میکادو را با قالب یا کاتر به صورت دایره ای برش دهید. اگر نان ها نازک بودند و ضخامتشان کم بود، شکلات شیری را به روش بن ماری آب کرده و با استفاده از آن یک لایه دیگر روی آن بچسبانید تا نشکنند.

مرحله هفتم

مخلوط سفیده و ژلاتین را در قیف بریزید. ( اگر ماسوره ساده دارید از آن استفاده کنید و در غیر این صورت تنها از قیف استفاده کنید ).

مرحله هشتم

مواد را روی نان ها به شکل بستنی قیفی تا ارتفاع 5 الی 7 سانتی بریزید و حدودا سه ساعت در فریزر قرار دهید تا سفت شوند.

مرحله نهم

شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. هنگامی که کمی خنک شد روی بستنی ها بریزید تا آن ها را کاملا بپوشاند.

مرحله آخر

بستنی را در یخچال قرار دهید تا شکلات آن سفت شود و خود را بگیرد. در نهایت با پودر نارگیل، ترافل، شکلات چیپسی و… تزیین کرده و نوش جان کنید. این مقدار مواد، تقریبا 15 الی 16 بستنی به شما می دهد.

نکات طلایی و مهم در تهیه بستنی زمستانی

نکات طلایی و مهم در تهیه بستنی زمستانی

1- میزان شیرینی این دسر به میل و ذائقه خودتان بستگی دارد و می توانید با کم یا زیاد کردن مقدار پودر قند آن را تنظیم کنید. به جای پودر قند از شکر دانه ریز هم می توانید استفاده کنید.

2- در مرحله آخر، هنگام ریختن شکلات آب شده حواستان باشد که وقتی روی بستنی میریزید نه آنقدر داغ باشد که بستنی را آب کند و نه آنقدر سرد شود که سفت شده باشد. هنگامی که به دمای محیط رسید و هنوز شل بود آن را روی بستنی ها بریزید.

3- در مرحله ای که می خواهید مواد بستنی را با قیف روی نان بریزید، باید سرعت عمل داشته باشید تا مواد شل نشود. اگر شل شد آن را برای مدت کوتاهی در یخچال بگذارید و سپس روی نان بریزید.

4- اگر نتوانستید نان میکادو تهیه کنید، می توانید از نان ویفر یا نان بستنی قیفی به جای آن استفاده کنید. حتی می توانید بیسکوییت یا کیک های دایره ای شکل را جایگزین کنید.

5- طعم شکلاتی که روی بستنی میریزید دست خودتان است و برای تغییر رنگ آن می توانید پس از بن ماری کردن کمی رنگ خوراکی به شکلات اضافه کنید.

6- شکلات ها و پودر ژلاتین را حتما به روش بن ماری روی یک کتری یا سماور با حرارت غیر مستقیم آب کنید. از حرارت مستقیم به هیچ عنوان استفاده نکنید.

7- این بستنی ها را برای سه یا چهار روز در یخچال نگه داری کنید.

8- موقع هم زدن سفیده ها دقت کنید بخار زیاد نباشد و شعله نیز کم باشد. بهتر است برای این کار از کتری یا سماور استفاده کنید چون نباید کف ظرف سفیده ها با آب در حال جوش در تماس باشد.

9- حواستان باشد به هیچ عنوان زرده تخم مرغ با سفیده ها قاطی نباشد وگرنه خوب فرم نمیگیرد.

10- هم زدن سفیده حتما باید در یک جهت باشد. سفیده ها را تا زمانی که به خوبی فرم بگیرند در یک جهت هم بزنید و از تغییر زیاد جهت همزن خود داری کنید.

11- برای طعم بهتر بستنی ها می توانید قبل از افزودن ژلاتین به سفیده، کمی خامه و یا چند عد مارشمالوی آب شده به آن اضافه کرده و سپس پودر ژلاتین بن ماری شده را به آن بیافزایید. توجه داشته باشید مارشمالو های آب شده باید خنک شده باشند .

12- پس از کاور کردن بستنی ها با شکلات، یک سینی را با نایلون یا کاغذ روغنی بپوشانید سپس بستنی ها را روی آن بگذارید و در یخچال قرار دهید.

کلام آخر

این دسر فقط 30 دقیقه از وقت شما را می گیرد و با توجه به پر طرفدار بودن و طعم دلچسبش ارزش وقت گذاشتن دارد. ما در مطلب بالا هر نکته ای راجع به تهیه بستنی زمستانی لازم بود بدانید را عنوان کردیم. از اینکه همراه ما بودید سپاسگزاریم. پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه حلوا عربی کشدار (حلوای عراقی) را بخوانید تا این حلوای خوشمزه را نیز به راحتی برای خود و عزیزانتان آماده کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا