آشپزی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی در سریعترین زمان

یکی از غذاهای ساده و راحت که می توانید در عرض کمتر از یک ساعت و ۳۰ دقیقه آن را آماده کنید شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی است. ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را با ذکر مواد مورد نیاز و طرز تهیه مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی

یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی که طرفداران زیادی دارد شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی است. در اینجا مواد مورد نیاز این غذای لذیذ را ذکر می کنیم.

  • برنج سه پیمانه
  • سیب زمینی متوسط دو عدد
  • کنسرو تن ماهی یک عدد
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق سوپ‌خوری
  • پیاز یک عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • شوید یک دوم پیمانه
  • گشنیز دو قاشق سوپ‌خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی
  • زنجبیل و پودر سیر به میزان کافی
  • زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی

در این قسمت طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مرحله اول

در مرحله اول سه پیمانه برنج را بشویید و با دو قاشق مرباخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید به صورتی که تا دو بند انگشت روی برنج را بگیرد و اجازه دهید برنج یک ساعت و نیم خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را بگیرید و سپس به صورت نگینی برش بزنید و آنها را با استفاده از آب سرد بشویید تا نشاسته سیب زمینی ها از بین برود و آنها را آبکش کنید تا کاملا آب اضافی آنها گرفته شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم به سراغ یک تابه نچسب بروید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا روغن گرم شود. اکنون سیب زمینی ها را درون روغن بریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها به صورت طلایی سرخ شوند‌.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند، آنها را از درون روغن به یک ظرف مناسب منتقل کنید و سپس پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و به درون همان تابه حاوی روغن مایع اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا پیازهای شما شیشه ای و سبک شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و پودر سیر را به همراه مقداری نمک به پیازها اضافه می کنید و یک بار با قاشق مواد را هم می‌زنید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به تفت دادن مواد ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه کاملا گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله ششم

در مرحله ششم سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مزه مواد به خورد هم برود. سپس تابه را از روی شعله بردارید. حال کنسرو تن ماهی را با آب داخل یک قابلمه مناسب می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه کار، قابلمه را روی شعله زیاد بگذارید و اجازه دهید کنسرو تن ماهی به مدت نیم ساعت داخل آب بجوشد. پس از گذشت نیم ساعت کنسرو تن ماهی را از درون قابلمه بیرون بیاورید و در کنسرو تن ماهی را باز کنید و روغن اضافه آن آن را بگیرید و به مخلوط سیب زمینی ها بیفزایید.

مرحله هشتم

اکنون گشنیز و شوید را با دست به صورت ریز خرد کنید و برنج و زعفران دم کرده را به همراه گشنیز و شوید به قابلمه اضافه کنید و سپس مخلوط تن ماهی و سیب زمینی را به قابلمه اضافه کنید و خیلی آرام مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله نهم

دقت کنید که مواد داخل قابلمه را بیش از اندازه ترکیب نکنید چرا که ممکن است گوشت تن ماهی از هم باز شود. اکنون کافی است مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب اضافی داخل قابلمه بخار شود.

مرحله دهم

پس از تبخیر شدن آب اضافی قابلمه، شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را به صورت کته و به مدت ۵۰ دقیقه دم کنید. بعد از گذشت ۵۰ دقیقه قابلمه را از روی شعله بردارید و مقداری روغن داغ روی کته بریزید و به ظرف مناسب سرو منتقل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از کارمادیو طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم. این غذا را می توانید به همراه انواع ترشیجات، سبزی و یا سالاد شیرازی به دلخواه خود سرو کنید. اکنون می توانید مقاله طرز تهیه ۵ نوع غذای ساده و سریع با کمترین مواد و ده ها مقاله دیگر در مورد آشپزی را از سایت کارمادیو مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا