آشپزی

طرز تهیه مک اند چیز خوشمزه در منزل

در این مقاله از کارمادیو، روش تهیه مک اند چیز ترد، لطیف، خامه‌ای، نتیجه‌ای باشکوه از ترکیب عناصر خوشمزه از چند دستور پخت پنیر و ماکارونی پخته با رتبه برتر در آرشیو ما است. این ترکیب یک لایه نازک قهوه‌ای طلایی و رویه پارمزان را با ماکارونی لطیف که در یک سس پنیر بسیار طعم‌دار و کمی تند پوشیده شده است به شما تحویل می‌دهد. در اینجا نحوه رسیدن شما به این غذای خوشمزه را با هم می‌خوانیم.

بهترین دستور العمل های مک اند چیز، از ترکیبی از پنیرها استفاده می کردند. ما از چدار زرد یا سفید و پارمزان به عنوان دو انتخاب نهایی خود، استفاده می‌کنیم. اما شما می توانید برای طعمی قوی تر، مقداری یا تمام پنیر چدار را با گودا یا پنیر گرویر عوض کنید. یا اگر غذای راحتی خود را با احتیاط بیشتر ترجیح می دهید، از پنیرهای ملایم تر (مانند موزارلا یا فونتینا) استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که پنیرهای از قبل رنده شده اغلب حاوی مواد ضد انباشتگی هستند که از ذوب شدن آنها جلوگیری می کند. جلوگیری از انباشته شدن و ذوب شدن یکنواخت، پنیر را کم کم (تقریباً یک مشت در هر بار) به آن اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن، هم بزنید.

برای کاهش بی‌نیازی، به خردل خشک و فلفل سفید نیاز دارید. اگر لکه ها برایتان مهم نیست از فلفل سیاه تازه آسیاب شده استفاده کنید. اگر هوس گرمای بیشتری دارید، چند قطره سس تند به آن اضافه کنید.

آرد سوخاری تازه خانگی یک انتخاب عالی است، اما پانکو انتخاب ساده‌تری است که به همان اندازه توانایی ترد شدن دارند. تفت دادن آن ها ابتدا در سیر، روغن زیتون و کره ذوب شده به آن ها کمک می کند تا بافت آن را حفظ کنند و در عین حال طعم زیادی به آن ها اضافه می کنند و از سوختن آن ها در فر جلوگیری می کند.

مواد تشکیل دهنده مک اند چیز

مواد تشکیل دهنده مک اند چیز

  • 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 فنجان آرد پانکو
  • 2 حبه سیر بزرگ، ریز خرد شده
  • پارمزان ریز رنده شده حدود ½ فنجان
  •  نمک به مقدار لازم
  • 3 پیمانه پاستای فرمی خام به شکل دلخواه
  • 4 فنجان شیر کامل
  • ¾ فنجان خامه غلیظ
  • ½ قاشق چای خوری فلفل سفید آسیاب شده
  • ½ قاشق غذاخوری پودر خردل
  • پنیر چدار بسیار تیز رنده شده درشت حدود 6 فنجان
  • پارمزان رنده شده حدود ½ فنجان

مراحل پخت مک اند چیز

در ادامه مراحل پخت مک اند چیز را مرحله به مرحله و با جزئیات کامل برای شما آماده کرده‌ایم.

مرحله اول پخت تاپینگ مک اند چیز

کره بدون نمک در یک تابه بزرگ روی اجاق گاز روی حرارت متوسط به اندازه 2 قاشق غذاخوری ذوب کنید. روغن زیتون فوق بکر ، هم بزنید تا کف کره فروکش کند. 2 فنجان پانکو و 2 حبه سیر بزرگ را که ریز خرد شده اضافه کنید . بپزید، هم بزنید، تا زمانی که خرده ها قهوه ای طلایی شوند، حدودا 4 تا 6 دقیقه کافی است. خرده ها را به یک کاسه متوسط ​​منتقل کنید، 2 پارمزان ریز رنده شده را هم زده و نمک و فلفل خود را اضافه کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه بزرگ با آب نمک را با سرپوش گذاشته و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. ماکارونی  را اضافه کنید و بدون درپوش بپزید تا به هم نچسبد و همچنین از پختن بیش از حد خودداری کنید. ماکارونی نیم پز را آبکش کنید و کنار بگذارید (آب نکشید).

مرحله سوم مک اند چیز

توری را در وسط فر قرار دهید؛ فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر 9*13 اینچی را با کره بدون نمک چرب کنید .

مرحله چهارم

مک اند چیزکره بدون نمک را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به پایین ذوب کنید . 6 قاشق غذاخوری کافی است. آرد همه منظوره را روی کره بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا زمانی که روکس طلایی ظاهر شود، حدود 4 دقیقه بپزید. به تدریج در 4 فنجان شیر کامل و ¾ فنجان خامه غلیظ بریزید و مدام هم بزنید تا سس بشامل آماده شود. حرارت را روی متوسط ​​رو به بالا افزایش دهید و سس را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. کمی بجوشانید، هر از گاهی هم بزنید و بپزید تا سس بشامل غلیظ شود و پشت قاشق را بپوشاند، حدود 3 دقیقه دیگر مناسب است.

مرحله پنجم

ادویه های خود را اضافه کرده و به سراغ پنیر ها بروید. پنیر چدار بسیار تیز رنده شده درشت و پارمزان رنده شده را در تابه روی حرارت هم بزنید تا هر افزودنی ذوب شود و سپس مقدار بیشتری اضافه کنید. بعد از اتمام ذوب شدن، ترکیب پنیری از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم پخت مک اند چیز

ماکارونی آبکش شده را با سس پنیر به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پوشیده شود. مخلوط ماکارونی را به ظرف پخت آماده شده منتقل کنید و روی یک ورقه فر لبه دار قرار دهید. آرد پانکو را به طور یکنواخت روی ماکارونی بپاشید و 18 تا 22 دقیقه بپزید تا طلایی و کریسپی شود. اجازه دهید مک اند چیز پخته شده 15 دقیقه قبل از سرو خنک شود. امیدواریم از این رسپی لذت برده باشید. نوش جان!

 

امتیاز بدهید

منبع
epicuriousکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا