تکنولوژی

معرفی کامل پیکسل 9 پرو فولد؛ یک ارتقا فضایی

به گزارش کارمادیو، هدف گوشی جدید گوگل بهبود کاستی های فولد اصلی و در عین حال رقابت با گوشی های تاشو جدید سامسونگ، وان پلاس، آنر و شیائومی است.
Pixel 9 Pro Fold، نسخه بعدی اولین گوشی تاشو گوگل، از راه رسید و همانطور که انتظار می‌رفت، این یکی می‌تواند یکی از موارد مهم باشد. این تاشو جدید به سبک کتاب که در رویداد Made by Google در کنار Pixel 9 ،9 Pro و 9 Pro XL رونمایی شد، تقریباً از هر نظر، از جمله نامش، بازنگری شده است.
معرفی پیکسل 9 پرو فولد
با اعلام گوگل، “فصل گوشی های تاشو” به دنبال عرضه Razr و Razr Plus موتورولا و Galaxy Z Flip 6 و Z Fold 6 سامسونگ، همچنان ادامه دارد. در همین حال، Honor در خارج از کشور یکی از باریک ترین و سبک ترین گوشی های تاشو به سبک کتاب را معرفی کرد. ، Magic V3، فقط برای شیائومی که آن موارد برتر را با Mix Fold 4 مطابقت دهد.

حالا نوبت گوگل است

از بین تمام شرکت‌هایی که تاشوها را عرضه می‌کنند، گوگل پیچیده‌ترین مسیر را برای پیمایش دارد. 9 پرو فولد باید کاستی‌های بی‌شمار فولد اصلی را برطرف کرده و بهبود ببخشد و در عین حال با سامسونگ، وان پلاس، آنر و شیائومی رقابت کند. و با توجه به آنچه که گوگل به ما نشان داد، شانس خوبی برای انجام هر دوی اینها دارد.

نام جدید محصول گوگل

این Pixel Fold 2 نیست. نه، اشتباه نکنید. Pixel 9 Pro Fold است. این نام جذاب ترین انتخاب نیست، اما به نوعی به عنوان یک بیانیه ماموریت دو چندان می شود. همانطور که گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ مانند یک نسخه تاشوی تاشوی گلکسی اس 24 بود، به نظر می‌رسد گوگل این فولد جدید را به عنوان پیکسل 9 پرو قرار می‌دهد که از وسط تا می‌شود.

و از برخی جهات، این درست به نظر می رسد. این گوشی دارای پردازنده جدید Tensor G4 گوگل، 16 گیگابایت رم و همان ویژگی های هوش مصنوعی جدید پیکسل 9 و 9 پرو است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). در مقایسه با Fold اصلی، که دارای تراشه Tensor G2 و 12 گیگابایت رم بود، این باید یک ارتقاء عملکرد عالی باشد.

اما از جهات دیگر، 9 Pro Fold کاملاً مطابق با “pro” در نام خود نیست: به نظر می رسد مشخصات دوربین یک پله پایین تر از Pixel 9 Pro است و باتری آن کوچکتر از Fold اول است.

طراحی ظریف تر

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

وزن 9 پرو فولد تقریباً یک اونس کمتر از فولد سال گذشته است و این از لحظه برداشتن آن قابل توجه است. اگرچه هنوز از Z Fold 6 و OnePlus Open سنگین‌تر است. و وقتی 9 Pro Fold را باز می‌کنید، واقعاً می‌توانید متوجه شوید که گوگل چقدر شیک ساخته است.

فقط 5.1 میلی متر ضخامت دارد که در مقایسه با پیکسل فولد اصلی، مانند یک گوشی کاملا متفاوت به نظر می رسد.

در حالی که 9 Pro Fold باریک‌ترین تاشو نیست، شیائومی Mix Fold 4 یا Honor Magic V3 خواهد بود باریک‌ترین تاشو به سبک کتابی است که می‌توانید در ایالات متحده تهیه کنید.

از نظر صفحه نمایش، صفحه نمایش پوششی نیم اینچ رشد کرد و اکنون 6.3 اینچ است، اندازه ای که با صفحه نمایش پیکسل 9 پرو دارد. صفحه نمایش پوششی 9 Pro Fold دارای نرخ نوسازی متغیر 60-120 هرتز است و اکنون دارای حداکثر روشنایی بالاتر از 2700 نیت است که نسبت به 1550 نیت سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

همه اینها، همراه با نسبت کنتراست بالاتر، نمایشگر بیرونی جدید را در روزهای روشن راحت‌تر می‌کند.

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

صفحه نمایش داخلی نیز درخشان است. این صفحه نمایش 8 اینچی در مقایسه با نمایشگر 7.6 اینچی Pixel Fold است و از پنل LTPO استفاده می کند که نرخ تجدید متغیر 1-120 هرتز را به آن می دهد.

روشنایی صفحه نمایش داخلی نیز 2700 نیت است و نسبت کنتراست نیز مانند صفحه نمایش پوششی دو برابر شده و به 2000000 رسیده است. این مساله باید به خواندن، نوشتن، پیمایش در رسانه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو کمک کند.

شیشه روکش و شیشه پشتی از Gorilla Glass Victus 2 ساخته شده است و قسمت پشتی دارای روکش مات دوست داشتنی است. 9 Pro Fold در رنگ های Obsidian یا Porcelain عرضه می شود.

دوربین

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

تلفن‌های پیکسل به‌خاطر فناوری دوربین فوق‌العاده‌شان شناخته می‌شوند، و دوربین‌های Fold جدید بهبودهایی پیدا کرده‌اند. در پشت، همان دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10.8 مگاپیکسلی مدل سال گذشته وجود دارد.

اما Ultrawide دارای یک سنسور 10.5 مگاپیکسلی جدید است، اما این یکی از حوزه‌هایی است که در آن از Pixel 9 Pro که دارای 48 مگاپیکسل فوق عریض است، عقب‌تر است.

دوربین سلفی و دوربین های صفحه نمایش داخلی نیز ارتقا یافته اند. ما مشتاق به آزمایش هستیم زیرا Pixel Fold اصلی دارای بهترین سیستم دوربین همه جانبه است که در هر تاشوی که در سال 2023 آزمایش کردیم، یافت شد.

تلفن های پیکسل پرو گوگل به عنوان یک تلفن تاشو، برخی حالت‌های دوربین اضافی را نیز اضافه کرده است که فقط برای Pixel 9 Pro Fold هستند، مانند Made You Look.

همانند موتورولا، این به شما امکان می دهد در حین عکس گرفتن، یک انیمیشن سرگرم کننده بر روی صفحه نمایش نمایش دهید تا بتوانید عکس کاملی از نگاه کودک خود به دوربین بگیرید. زمانی که سوژه عکس لبخند می زند، انیمیشن ها نیز واکنش نشان می دهند.

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

دوربین‌ها یک ویژگی جدید مبتنی بر واقعیت افزوده به نام «افزودن من» دارند که برای عکس‌های گروهی طراحی شده است، جایی که فردی که عکس می‌گیرد می‌تواند خودش را به آن اضافه کند.

اساساً شما یک عکس از گروه می‌گیرید و واقعیت افزوده بر روی صفحه به شما کمک می‌کند تا عکاس را در همان منطقه قرار دهید. برای عکس دیگری که تلفن با عکس اول ادغام می شود.

استفاده از AI

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

Magic Editor ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری دریافت می‌کند و اکنون می‌تواند کادر عکسی را که گرفته‌اید گسترش دهد و یک پرکننده ایجاد کند تا با لبه‌ها مطابقت داشته باشد. Magic Editor همچنین می‌تواند برش‌ها و راه‌هایی را برای قالب‌بندی مجدد عکس‌هایی که گرفته‌اید پیشنهاد کند.

همچنین یک ویژگی جدید Reimagine وجود دارد که به شما امکان می دهد عکس خود را با وارد کردن یک درخواست تغییر دهید. برای مثال، ممکن است بخواهید که چمن موجود در تصویر را سبزتر کند. یا می توانید آنچه در عکس است را به طور کامل تغییر دهید.

Pixel 9 Pro Fold می‌تواند از هوش مصنوعی برای بهبود ویدیوهای گرفته شده در شب یا در نور کم استفاده کند و این فقط دوربین‌ها هستند!

Google Gemini در همه جای این گوشی وجود دارد. نکته جالب این است که با خرید 9 Pro Fold، یک سال از برنامه Google One AI Premium بهره می‌برید.

گوگل همچنین هوش مصنوعی را به روش‌های عملی‌تر در سراسر رابط کاربری پاشیده است. برای مثال، خلاصه‌های آب و هوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در برنامه Weather و یک برنامه Pixel Screenshots وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اطلاعات ذخیره شده در تصاویر را جستجو کنید.

عمر باطری و ماهواره SOS

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

یکی از مشخصاتی که می‌تواند کمی نگران کننده باشد، باتری این محصول است. پیکسل فولد سال گذشته یک باتری 4821 میلی آمپر ساعتی داشت و اکثراً با یک بار شارژ یک روز را پشت سر می گذاشت.

9 پرو فولد دارای باتری کوچکتر 4650 میلی آمپر ساعتی است که باعث می شود فکر کنیم چقدر دوام خواهد آورد؟

شاید تراشه جدید Tensor G4 کارآمدتر باشد و باتری کوچکتر را جبران کند؟ یک بار که بتوانیم آن را تست کنیم، خواهیم دید.

 Google اکنون Satellite SOS برای کمک به شما در ارتباط با خدمات اضطراری حتی زمانی که سیگنال تلفن همراه ندارید، دارد.

گوگل همچنین هفت سال سیستم عامل، ارتقاء امنیتی و کاهش ویژگی پیکسل را تضمین می کند. این بدان معناست که 9 Pro Fold باید در سال 2031 به همان اندازه ایمن و ایمن کار کند که امروز انجام می شود.

معرفی پیکسل 9 پرو فولد

گوگل همه این تغییرات را در حالی انجام داد که قیمت آن را ثابت نگه داشت: Pixel 9 Pro Fold 1799 دلار است. اگر این واقعاً یک Pixel 9 Pro است که از وسط تا می‌شود، فقط برای قسمت تاشو 800 دلار می‌پردازید. برای اطلاع از جدیدترین اخبار تکنولوژی با کارمادیو همراه باشید.

 

امتیاز بدهید

منبع
CNETکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا