خواندنی

هرگز کفش زنانه با پاشنه بیش از 3 سانتیمتر نپوشید!

کفش‌های پاشنه‌بلند زنانه به‌عنوان یکی‌از رایج‌ترین مدل‌های تولیدشده شناخته می‌شوند و علاوه‌بر موارد خاصی مثل جشن و مهمانی، ممکن است حتی برای استفاده‌های روزمره نیز موردتوجه بانوان قرار گیرد. با وجود ظاهر زیبا و ویژگی‌های جذاب این مدل کفش‌ها، همه‌چیز در مورد آن‌ها مثبت نیست و به دلایل زیادی، پزشکان توصیه می‌کنند که کفش پاشنه دار چرم زنانه با پاشنه بیش‌از ۳ سانتی‌متر را استفاده نکنید. در این مطلب، به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین گزینه در بین کفش چرم زنانه را پیدا کنید.

چرا باید در انتخاب کفش چرم زنانه پاشنه‌دار احتیاط بیشتری داشت؟

خرید کفش پاشنه‌دار غالباً در اولویت بانوان است و به‌جز مواردی مثل پیاده‌روی و ورزش، برای دیگر مصارف همواره توجه زیادی روی این کفش‌ها وجود دارد. در ادامه، مهم‌ترین دلایلی که نباید کفش پاشنه‌دار با پاشنه بیش‌ از ۳ سانتی‌متر را استفاده کنید، بیان خواهد شد.

ایجاد مشکلات در سلامتی

اولین و مهم‌ترین دلیلی که به‌خاطر آن باید در انتخاب کفش‌های پاشنه‌دار احتیاط بیشتری به خرج داد، مسئله سلامتی پا است. استفاده موقتی و موردی از این مدل کفش‌ها با پاشنه کمتر از ۳ سانتی‌متر مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد، اما پوشیدن آن‌ها در بلندمدت می‌تواند مشکلات متعددی برای شما ایجاد کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کمردرد و پادرد: کفش چرم زنانه پاشنه‌دار، نسبت‌به دیگر کفش‌ها فشار بسیار بیشتری روی پاها ایجاد می‌کند و به‌دلیل قرارگیری وزن بدن روی ناحیه محدودی از پا (پنجه پا)، می‌تواند در بلندمدت منجر به کمردرد و پادرد شود.
  • درد ناحیه زانو: علاوه‌بر کمردرد و پادرد، یکی دیگر از عوارض زیان‌بار این کفش‌ها (با پاشنه بیش از ۳ سانتی‌متر) که می‌تواند منجر به دردهای طولانی‌مدت شود، مشکلات مفصلی و آرتروز زانو است.
  • انحراف شست و انگشتان پا: از عوارض مهم دیگری که در استفاده‌های طولانی‌مدت و مداوم ایجاد می‌شود، می‌توان به هالوکس والگوس (Hallux valgus)، شست کجی یا انحراف شست پا اشاره کرد که نوعی بدفرمی در ظاهر انگشت شست پا است.
  • مشکلات پوستی: یک مورد مهم دیگر نیز مربوط به مشکلات پوستی سطح پا است که مواردی مثل اصطکاک، زخم، تاول و کاهش گردش خون در سطح پا را شامل می‌شود.

عدم راحتی پا

از آنجایی‌که کفش چرم زنانه پاشنه‌بلند به‌خاطر ظاهر زیبای خود موردتوجه قرار می‌گیرد و مدهای رایج هرسال نیز صرفاً روی همین نکته توجه دارند، معیار مهمی مثل راحتی پا رفته‌رفته کمرنگ‌تر شده است؛ تا جایی که می‌توان دید مدل‌های ارائه‌شده سال‌های جدید راحتی کمتری نسبت‌به مدل‌های قدیمی‌تر دارند. اهمیت جوانب مد و فشن در بین بانوان نیز باعث شده است تا با راحت‌نبودن کفش‌های پاشنه‌دار (با پاشنه بیش‌از ۳ سانتی‌متر) کنار آیند و ساعاتی طولانی در روز را با آن صرف کنند.

ایجاد محدودیت حرکتی

راحت‌نبودن پا در کفش‌های پاشنه‌بلند تنها مشکلی نیست که به‌صورت دائمی پا را اذیت می‌کند، بلکه انتخاب نامناسب کفش چرم زنانه پاشنه‌بلند نیز می‌تواند محدودیت‌های زیادی در حرکت و جابه‌جایی، خصوصاً در محیط‌های کاری و اجتماعی، ایجاد کند. ازآنجایی‌که چنین فضاهایی نیازمند تحرک بالاتری هستند، استفاده از کفش‌هایی با پاشنه‌ای بیشتر از ۳ سانتی‌متر می‌تواند هم محدودیت حرکتی به‌دنبال داشته باشد و هم منجر به خستگی و ناراحتی پا شود. اگر همچنان تمایل به استفاده از کفش پاشنه دار چرم زنانه دارید، بهتر است پاشنه آن کفش کوتاه‌تر باشد.

تأثیرات روانی و اجتماعی

انتخاب کفش‌های پاشنه‌بلند توسط بانوان معمولاً برای ایجاد یک هماهنگی مناسب در ظاهرشان صورت می‌گیرد. بااین‌حال، پوشیدن مدل‌هایی با پاشنه بسیار بلندتر، ممکن است باعث ایجاد وجهه‌ای منفی در بین افراد جامعه شود و برخی افراد تصور کنند که این کفش‌ها برای جلب‌توجه پوشیده می‌شوند. به همین دلیل، انتخاب کفش چرم زنانه پاشنه‌دار باید متناسب با موقعیت و مکانی باشد که قصد استفاده از آن را دارید. برای استفاده‌های روزمره کفش‌های محکم‌تر با پاشنه کوتاه‌تر و ضخیم‌تر و برای مجالس و مهمانی‌ها، کفش‌هایی با پاشنه بلندتر و نازک‌تر می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

قیمت بالاتر و اولویت پایین‌تر

با وجود محبوبیت کفش‌های پاشنه‌بلند، نمی‌توان مسئله قیمت آن‌ها را کم‌اهمیت شمرد. با ایجاد تغییرات فرهنگی، حالا بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند نهایتاً یک یا دو جفت کفش پاشنه‌دار متنوع را در کنار دیگر کفش‌های اصلی خود داشته باشند. به بیانی بهتر، کفش پاشنه‌دار به‌دلایل ذکرشده و البته قیمت بالاتر، انتخاب اصلی بانوان نیست و آن‌ها ترجیح می‌دهند با همان قیمت، اولویت را به خرید یک کفش چرم زنانه راحت‌تر اختصاص دهند.

هرگز کفش زنانه با پاشنه بیش از 3 سانتیمتر نپوشید!

نکات مهم در انتخاب و استفاده کفش پاشنه‌دار

تا اینجا درباره برخی از مشکلات و چالش‌های استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند با پاشنه بیش از ۳ سانتی‌متر صحبت کردیم. حال، بد نیست به نکات مهمی که در انتخاب یک کفش پاشنه‌دار مناسب کمک می‌کنند نیز بپردازیم. این نکات عبارت‌اند از:

نسبت‌به راحتی کفش پاشنه‌بلند خود مطمئن شوید

هنگام خرید کفش‌های پاشنه‌دار بهتر است حتماً آن‌ها را بپوشید و از راحتی پا در آن اطمینان پیدا کنید. برخلاف ظاهر این کفش‌ها، باطن‌ آن‌ها تا زمانی که پوشیده نشوند قابل درک نیستند و بهتر است ظاهر زیباتر را تنها معیار خود قرار ندهید.

تمرینات کششی مخصوص پشت ساق پا را انجام دهید

اگر به‌صورت طولانی‌مدت از کفش چرم زنانه پاشنه‌بلند استفاده می‌کنید، احتمال جمع‌شدگی عضلات پشت پا افزایش می‌یابد و باید برای کاهش عوارض آن، تمرینات و نرمش‌های مخصوص این ناحیه از بدن را به‌صورت منظم انجام دهید.

در خرید و استفاده از کفش پاشنه‌دار تنوع به خرج دهید

پیش‌تر در این مطلب گفتیم که برای هر مکان خاص، کفش پاشنه‌دار مناسب آن موقعیت را استفاده کنید. همچنین، باید این نکته نیز بیان شود که رعایت تنوع در فرم و شکل کفش پاشنه‌دار می‌تواند عوارض استفاده آن را کاهش دهد.

هرگز کفش زنانه با پاشنه بیش از 3 سانتیمتر نپوشید!

خرید کفش پاشنه دار چرم زنانه از چرم هستیا

در این مطلب، به مهم‌ترین دلایل استفاده‌نکردن از کفش‌های پاشنه‌دار خیلی بلند (با پاشنه بیش از ۳ سانتی‌متر) پرداختیم و نکات مهمی در رابطه باخرید و استفاده از آن‌ها نیز بیان کردیم. انتخاب یک کفش چرم زنانه پاشنه‌دار مناسب می‌تواند موضوعی گیج‌کننده باشد؛ اما با کمک فروشگاه چرم هستیا می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

تمامی کفش‌های هستیا (حتی کفش‌های مجلسی پاشنه‌دار) دارای کفی طبی هستند و هیچگونه احساس ناراحتی در پا ایجاد نمی‌کنند و پاشنه آن‌ها نیز طبق استانداردهای رایج جهانی طراحی و تولید شده است. برای خرید محصولات چرم زنانه باکیفیت و شیک، کافی است چرم هستیا را در مرورگر خود جست‌وجو کنید و به استایل خود جلوه‌ای خاص ببخشید. هستیا بیش از یک پوشیدنی است!

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا