تکنولوژی

هر آنچه که درباره آیفون 16 می دانیم + عکس های جدید لو رفته

به گزارش کارمادیو، همانطورکه ماه سپتامبر (شهریور 1403) نزدیک می شود، به تاریخ مورد انتظار از رونمایی آیفون 16 نزدیک می شویم.

همانطور که از آمدن شب پس از روز اطمینان داریم، می دانیم نسل بعدی آیفون به طور حتمی در نیمه دوم سال 2024 به بازار می رسد.

با آیفون 16 می توانم انتظار تغییرات و آپدیت های ظاهری قابل توجهی داشته باشیم، در نهایت با توجه به شایعات و آخرین گوشی های اپل، قطعا در بهترین قسمت از دهه کنونی در محصولات اپل قرار داریم.

آیفون 16

به عنوان هسته داخلی، آیفون 16 به عنوان موتور برای iOS 18 و همچنین به عنوان هوش مصنوعی یا همان سیری شناخته می شود.

تغییرات عمده ای مانند طراحی کاملاً متفاوت، دوربین های سوپرشارژ یا حتی صفحه نمایش 120 هرتزی در کارت های نسل بعدی آیفون استاندارد یا آیفون 16 پلاس وجود داشته باشد. طبق معمول، شما می توانید انتظار انتشار تیتر به‌روزرسانی‌های جذاب برای ویژگی‌های آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را داشته باشید.

آیفون 16: آنچه لازم است بدانید

  • گوشی آیفون 16 به احتمال قوی در اوایل ماه سپتامبر رونمایی می شود.
  • انتظار داریم که قیمت آیفون 16 از 799 دلار آمریکا شروع شود.
  • انتظار می رود چهار مدل وارد بازار شود: آیفون16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس.
  • انتظار طراحی ساده تری نسبت به آیفون 15 داریم اما با یک دکمه Action در همه مدل ها و به طور بالقوه یک دکمه اختصاصی ضبط دوربین.
  • خانواده آیفون 16 احتمالا تراشه A17 پرو یا A18 پرو را شامل است.
  • احتمالا رم این محصول 8GB باشد و حافظه داخلی آن از 256GB شروع شده تا 1TB گوشی های پرو.
  • سخت‌افزار دوربین می‌تواند برای مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۶ یکسان باشد، اما گفته می‌شود که آیفون ۱۶ پرو مکس به‌روزرسانی‌های بزرگی دارد.
  • با تغییرات سخت افزاری، ارتقای باتری پیش‌بینی می‌شود، اما برخی بهینه‌سازی نرم‌افزار را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.
  • همه ی گوشی های نسل 16 آیفون با سیستم عامل iOS 18 به بازار می آیند.
  • همه مدل‌های آیفون 16 با سیری هوشمند جدید و احتمالاً برخی از ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی هوشمند اپل عرضه شوند.
  • به نظر می‌رسد که گزینه‌های رنگی از ترکیب رنگ‌های سبز، صورتی، زرد، آبی، مشکی و سفید را خواهیم داشت.

عکس های سری جدید آیفون 16

iPhone 16 آخرین شایعات افشا شده:

افزایش احتمالی قیمت:

  • اطلاعاتی درباره قیمت آیفون 16 اختلاف نظر دارند.
  • اما انتظار داشته باشید که آیفون 16 از حدود 799 دلار آمریکا / 799 پوند انگلیس / 1499 دلار استرالیا شروع شود.
  • احتمالاً در نیمه اول سپتامبر 2024 راه اندازی می شود.
  • تاریخ ارسال در کشور هایی که تحریم نیستند، احتمالا یک هفته یا بیشتر بعد خواهد بود.

برخی از کارشناسان اشاره کرده اند که قیمت آیفون 16 ممکن است نسبت به مدل قبلی خود افزایش یابد، اما هنوز مشخص نیست که چقدر قیمت دارد. منطق چنین افزایش قیمتی می تواند به دلیل افزایش هزینه های تولید برای اپل باشد.

درحال حاضر قیمت آیفون 15 از 799 دلار آمریکا شروع می شود.بنابراین اگر اپل قیمت را 100 دلار در کل افزایش دهد، فراتر از انتظار نخواهد بود. برای بررسی کامل جزئیات، راهنمای ما در مورد قیمت آیفون 16 را بررسی کنید.

ما احتمالاً در ماه سپتامبر به این موضوع پی خواهیم برد، زیرا این زمانی است که اپل تمایل دارد آیفون های جدید خود را عرضه کند.پیش‌بینی کلی این است که شاهد برگزاری یک رویداد اپل در هفته دوم سپتامبر خواهیم بود، با عرضه نسل بعدی آیفون‌ها!

سری جدید آیفون 16 در رنگ مشکی و قرمز

دکمه های Action برای همه

  • هر مدلی می‌تواند دارای یک دکمه جدید «عکسبرداری» باشد.
  • مشکی، سبز، صورتی، آبی و سفید احتمالاً برای مدل های استاندارد به نظر می رسد.

دکمه Action در گوشی های اپل اولین بار با آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس شروع شد و در حالی که دامنه آن تا حدودی محدود است، در واقع یک دکمه مفید برای داشتن است. من شخصاً از آن برای فعال کردن ویژگی «مشعل» در آیفون 15 پرو مکس بدون نگاه کردن به تلفن استفاده می‌کنم.

به این ترتیب، دکمه Action برای همه مدل‌های آیفون 16 ارائه شده است که ارتقای مفیدی برای تلفن‌های استاندارد و پلاس نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهد بود. با این حال، دکمه‌ای به نام “the capture button” یا «گرفتن» نیز در نظر گرفته شده است که ظاهراً به عنوان یک ماشه سریع برای شاتر برنامه دوربین طراحی شده است. با توجه به شایعات تا کنون، من حدس و گمانه زنی ها بر این اساس است که اینها بزرگترین ارتقاء طراحی آیفون 16 در کنار رنگ های جدید پیش بینی شده آیفون 16 خواهند بود. همانطور که در مورد آیفون‌های اخیر اتفاق افتاده است، انتظار می‌رود که در طراحی گوشی‌های اپل تحول ایجاد شود، نه انقلاب!

سری جدید آیفون

ساختار طراحی شده برای دوربین ها:

  • دوربین های مشابه برای مدل های استاندارد
  • انتظار ارتقای نرم افزار و ویژگی های هوشمند را داشته باشید.

وقتی صحبت راجب دوربین های آیفون 16 می شود، شایعات انتظار ارتقای نرم افزار و ویژگی های هوشمند را داشته باشید آیفون 16 استاندارد را برای استفاده از همان تنظیمات سنسور دوگانه اصلی 48 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض مانند آیفون 15 داشته باشید. حالا این کار باعث افزایش ضربان نمی شود، اما دوربین های آیفون فعلی نسبتاً خوب هستند و دوربین اپل فقط دو سنسور داشت. نسل‌هایی از دوربین‌های اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، بنابراین فرصتی برای استفاده بیشتر از آن در بخش نرم‌افزاری وجود دارد.

انتظار می‌رود که ارتقاء سمت دوربین به شکل بهبود پردازش سیگنال تصویر و برخی از ویژگی‌های ویرایش هوشمند، بسیار شبیه به آنچه در گوشی‌های Samsung Galaxy S24 و Google Pixel 8 دیده می‌شود، انجام شود.

انتظار A17 PRO یا A18 CHIP داشته باشید:

  • احتمال می رود که آیفون 16 از A17 PRO یا A18 CHIP استفاده کند.

اپل برای ارائه به‌روزرسانی‌های عکس ذکر شده و همچنین قدرت و کارایی بیشتر آیفون 16 نسبت به نسل قبلی خود، می‌تواند از تراشه A18 استفاده کند.

در حال حاضر یک چنگال در تراشه‌هایی که آیفون استفاده می‌کند وجود دارد: تلفن‌های استاندارد از تراشه‌های A16 Bionic استفاده می‌کنند، در حالی که تلفن‌های Pro دارای A17 Pro هستند که بازی‌های با کیفیت کنسول را روی گوشی‌هایی ارائه می‌کنند که آیفون 15 پرو می‌تواند Death Stranding را اجرا کند. در حالی که استاندارد و پلاس نمی توانند.

با توجه به نیازهای پردازشی مورد انتظار ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل، شایعات حاکی از آن است که آیفون 16 به ارث بردن A17 Pro یا دریافت چیپست A18 اشاره دارد. مشکلی که در اینجا وجود دارد که تلفن‌های Pro می‌توانند بهینه‌سازی تراشه‌ها و رم بیشتری را برای توجیه قدم برداشتن از آنها دریافت کنند.

دوربین سری جدید آیفون

استفاده ی قابل توجه از AI:

  • iOS 18 چندین ارتقاء را برای برنامه های اصلی آیفون به ارمغان خواهد آورد.
  • Apple Intelligence ویژگی های مشابه گوگل جمینی را به خط آیفون 16 خواهد آورد.

با iOS 18، اپل قرار است مجموعه ای از ویژگی ها را برای آیفون های نسل فعلی و نسل بعدی ارائه کند. اما جنبه هیجان‌انگیزتر نرم‌افزار می‌تواند استفاده از ویژگی‌های Apple Intelligence، به ویژه Siri هوشمندتر باشد.

تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که آیا ویژگی‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به موقع ساخته می‌شوند تا روی آیفون 16 کار کنند و اگر تراشه‌ای که گوشی با آن عرضه می‌شود، قدرت اجرای بارهای کاری بالقوه سخت را در دستگاه خواهد داشت یا خیر. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، من انتظار دارم همه مدل‌های آیفون 16 از سیری ارتقا یافته استفاده کنند که زبان طبیعی و سؤالات ترکیبی را بهتر درک کند.

iOS 18 آیفون

 

باتری بهتر:

  • باتری های بزرگتر برای همه مدل ها به جز پلاس

باتری‌های بزرگ‌تر برای همه مدل‌های آیفون 16 به غیر از پلاس در نظر گرفته شده‌اند، که طبق گزارش‌ها، مدل استاندارد 6 درصد باتری بزرگ‌تری خواهد داشت. این به معنای افزایش به 3561 میلی آمپر ساعت از 3349 میلی آمپر ساعت آیفون 15 است.

این جهش کوچک ممکن است باعث افزایش قابل توجهی در طول عمر باتری در استفاده روزمره نشود، اما انتظار می رود که آیفون 16 در طول روز ارزش استفاده را داشته باشد، از جمله دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی و مقداری آب از آن صرف نظر کند.

شایعه دیگری حاکی از آن است که خط تولید آیفون 16 شامل سینک های حرارتی گرافن می شود که به خنک تر شدن گوشی ها برای مدت طولانی تری کمک می کند و خنک کننده بهتر می تواند به مدیریت بهتر عمر باتری کمک کند.

انتظار می رود شارژدهی به همان شکلی که در آیفون 15 وجود دارد، انجام شود.

گوشی آیفون 16

یک صفحه نمایش ناامید کننده:

  • انتظار یک صفحه نمایش 1 اینچی با نرخ تازه سازی 60 هرتز را داشته باشید.

هیچ شایعه ای حاکی از ارتقای نمایشگر آیفون 16 نیست. به نظر می رسد که به صفحه نمایش 6.1 اینچی بچسبد و مهمتر از آن، صفحه نمایش احتمالاً با فرکانس 60 هرتز به روز می شود.

این قضیه تا حدودی ناامید کننده خواهد بود زیرا در سال 2024 احساس می کنم، نرخ به روز رسانی 60 هرتز قابل قبول نیست، زمانی که حتی بهترین تلفن های ارزان قیمت می توانند از نرخ رفرش 90 هرتز استفاده کنند. امیدواریم با نزدیک شدن به ماه سپتامبر، شایعاتی مبنی بر نرخ تازه سازی بالاتر برای آیفون های استاندارد و نسل بعدی پلاس بشنویم، برای خواندن تازه ترین اخبار آیفون، کارمادیو را دنبال کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا