تکنولوژی

چگونه یوتیوبر شویم؟

یوتیوب به عنوان دومین سوشال مدیا پرطرف‌دار در دنیا که ماهانه بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال دارد؛ شرایطی را فراهم کرده است که در آن کاربران می‌توانند در کنار پرداختن به علاقه خود، ‌از این شبکه محبوب درآمد هم داشته باشند. اما وجود تعداد زیادی از یوتیوبرها در این شبکه، رقابت در این حوزه را بالا برده و هم اکنون تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب باید از روش‌های مختلفی برای پیدا کردن سابسکرایبرهای جدید و مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

تبلیغات در یوتیوب که به عنوان یکی از متدهای مارکتینگ تبلیغ در گوگل شناخته می‌شود؛ این امکان را در اختیار یوتیوبرهای تازه کار قرار می‌دهد تا با هدف گرفتن تعداد زیادی از کاربران این شبکه، به خوبی تعداد سابسکرایبرهای کانال خود را افزایش داده و درآمد بیشتری از این شبکه داشته باشند.

همان‌طور که عنوان شد؛ تبلیغات یوتیوب به عنوان یکی از زیرشاخه‌های تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز شناخته می‌شود که در آن کاربران مبلغ مشخصی را در ازای نمایش ویدئوهای خود به گوگل پرداخت می‌کنند. جالب است بدانید که با توجه با پایین بودن رقابت در این مدل از تبلیغات در کشور ما،‌ تعرفه گوگل ادز برای کاربران ایرانی مقدار به‌صرفه‌ای دارد. این موضوع بدان معناست که کاربران با پرداخت هزینه‌ای مناسب می‌توانند آمار سابسکرایبرها و بازدیدهای ویدئوهای خود را افزایش داده و بدین ترتیب درآمد بیشتری از این پلتفرم داشته باشند.

چرا یوتیوب؟

اما چرا امروزه یوتیوب به عنوان یکی از گزینه‌های عالی برای کسب درآمد شناخته می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد؛ یوتیوب به عنوان پلتفرمی شناخته می‌شود که طیف گسترده‌ای از کاربران را در خود جای داده است. جالب است بدانید که یوتیوب در میان کاربران ایرانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هر روزه تعداد زیادی از کاربران فارسی زبان ساعت‌ها از زمان خود را صرف گشت‌وگذار در این شبکه می‌کنند. این موضوع بدان معنی است که شما می‌توانید با ساخت کانال در یوتیوب و تولید محتوا خلاقانه در این شبکه، از طریق روش‌های مختلفی همچون تبلیغات از این شبکه درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

برخی از مزیت‌های کسب درآمد از یوتیوب به شرح زیر می‌باشند:

داشتن درآمد دلاری

همان‌طور که شما نیز احتمالاً می‌دانید؛ درآمدی که یوتیوب از نمایش تبلیغات به تولیدکنندگان محتوا در این شبکه می‌دهد به دلار محاسبه می‌شود. تنها کافی است تا نسبت قیمتی دلار به ریال را در نظر بگیریم تا متوجه شویم که حداقلی‌ترین درآمدها در یوتیوب، مبلغ قابل توجهی برای کاربران ایرانی در نظر گرفته می‌شود.

آزادی شغلی

فرقی نمی‌کند در سفر باشید یا اینکه یک روز سرد زمستانی را در خانه بگذرانید. مهم نیست که بخواهید ساعت 12 ظهر کار خود را شروع کنید یا اینکه اصلا یک روز را کار نکنید؛ یوتیوب این امکان را برای شما فراهم کرده است تا فارغ از زمان و مکان مشخص،‌ در هر زمانی که دوست داشتید شروع به کار کنید. البته در این مورد پیشنهاد می‌شود یک چارچوب کاری مشخص برای خود داشته باشید.

پرداختن به علاقه

یوتیوب یکی از آن پلتفرم‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا در کنار پرداختن به علاقه خود، درآمد مناسبی هم برای خودتان داشته باشید. فرقی نمی‌کند که بخواهید در حوزه آشپزی، گیمینگ، سرگرمی، زیبایی و یا هر شاخه دیگری فعالیت کنید؛ یوتیوب در تمام حوزه‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کاربران هدف خود را پیدا کرده و از خلاقیت خود برای کسب درآمد در این شبکه استفاده کنید.

توسعه شغلی

اما یکی از مزیت‌های بزرگی که یوتیوب برای کاربران فعال خود دارد این است که در این شبکه شما می‌توانید به واسطه شهرتی که به دست آورده‌اید؛ با افراد بانفوذ بسیاری آشنا شده و فرصت‌های شغلی دیگری خارج از یوتیوب به دست آورید. مستر بیست (Mr beast) یکی از یوتیوبرهای معروف و ثروتمند در جهان است که می‌توان از او به عنوان مثالی در این مورد نام برد. اخیراً عنوان شده است که مستر بیست یوتیوبر معروف قرار است به عنوان بازیگر در یکی از فیلم‌های هالیوودی ایفای نقش کند.

چگونه یوتیوبر شویم؟

انواع روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

اما کسب درآمد از یوتیوب محدود به نمایش تبلیغات بر روی ویدئوهای کانال نشده و مدل‌های درآمدی مختلف دیگری نیز در این شبکه وجود دارند که کاربران برای داشتن درآمد بیشتر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

نمایش تبلیغات بر روی ویدئوها

کسب درآمد از یوتیوب از طریق نمایش تبلیغات بر روی ویدئوهای کانال معمول‌ترین و البته شناخته‌شده‌ترین مدل کسب درآمد از یوتیوب می‌باشد. در این روش ویدئوهای تبلیغاتی در ابتدا، انتها و یا در میان ویدئوهای کانال شما نمایش داده شده و یوتیوب در ازای آن مبلغی را به شما پرداخت می‌کند.

قابل ذکر است که شما از همین روش می‌توانید استفاده کرده و ویدئوهای کانال خود را در میان ویدئوهای کانال‌های پرطرف‌دار ایرانی نشان دهید.

ویدئوهای اسپانسری

مدل دیگر درآمدی که باز هم مربوط به تبلیغات می‌شود؛ ساخت ویدئوهای اسپانسرینگ می‌باشد. در این مدل از کسب درآمد در یوتویب، برندهای مختلف به عنوان اسپانسر ویدئو شما شناخته شده و مبلغ توافق‌شده‌ای را به شما پرداخت می‌کنند. در آن طرف شما بخشی از زمان ویدئو خود را صرف تبلیغ برند آن‌ها کرده و محصولات و یا خدمات آن‌ها را به سابسکرایبرهای کانال خود معرفی می‌کنید.

افیلیت مارکتینگ

اما دنیای تبلیغات تمامی نداشته و افیلیت مارکتینگ به عنوان مدل درآمدی دیگری که شما با استفاده از آن می‌توانید از یوتیوب درآمد داشته باشید شناخته می‌شود. در این روش برندهای مختلف لینک محصولات و یا خدمات خود را در اختیار شما قرار داده و شما آن‌ها را در جاهای مختلفی همچون کپشن ویدئوهای خود جای‌گذاری می‌کنید. پس از جای‌گذاری لینک، درصد مشخصی از سهم فروش هر سفارشی که با استفاده از لینک شما ثبت شود به شما اختصاص پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که این مورد و مورد قبلی بیشتر در میان برندهای خارجی رواج دارد؛ اما چند وقتی است که برخی از شرکت‌های بزرگ ایرانی همچون دیجی‌کالا نیز از این متدها برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

مرچندایز

اما مدل درآمدی دیگری که خارج از بحث تبلیغات می‌باشد؛ مرچندایز یا را‌ه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود یوتیوبر است. بسیاری از یوتیوبرهای بزرگ همچون پیودی‌پای از این گزینه استفاده کرده و با راه‌اندازی برند خود توانسته‌اند میلیون‌ها دلار درآمد برای خود کسب کنند. این مورد یکی از گزینه‌های درآمدی خوب در یوتیوب می‌باشد؛ چراکه مشتریان هدف شما از قبل شما را شناخته و به شما اطمینان کامل دارند. بنابراین فروش به آن‌ها کار چندان سختی نبوده و می‌توان طیف گسترده‌ای از محصولات و یا خدمات را برای فروش به آن‌ها راه‌اندازی کرد.

شروع فعالت در یوتیوب

اکنون که با مزایای کسب درآمد از یوتیوب و مدل‌های مختلف درآمدی در این شبکه آشنا شده‌اید؛ وقت آن رسیده است تا مسیر خود برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق را شروع کنید.

حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای یوتیوبر شدن پیدا کردن حوزه موردعلاقه برای فعالیت می‌باشد. فرقی نمی‌کند که در حوزه گیمینگ، سرگرمی و یا آموزشی فعالیت کنید؛ در نهایت این علاقه شماست که میزان کیفیت کار شما و نرخ تعاملی که کاربران با ویدئوهایتان دارند را تعین می‌کند. در این مورد پیشنهاد می‌شود تا تحقیقات لازم را پیش از شروع کار خود انجام دهید تا از میزان رقابت در حوزه فعالیت خود باخبر شده و همچنین بتوانید مخاطبان هدف کانال خود را پیدا کنید.

ویدئوهای باکیفیت بسازید

ارائه کیفیت مناسبی از ویدئوها در یوتیوب یکی از فاکتورهای بسیار مهم به شمار می‌رود که به طرز چشمگیری می‌تواند باعث پیشرفت کانال شما شود. در این رابطه پیشنهاد می‌شود تا بودجه خود را صرف خرید تجهیزات مناسب کرده، تکنیک‌های مختلفی همچون استوری تلینگ را یاد بگیرید و در نهایت ویدئوهایی برای کاربران خود بسازید که به خوبی از طرف آن‌ها بازخورد مثبت دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که استمرار در یوتیوب بسیار مهم بوده و داشتن یک برنامه منظم برای آپلود ویدئو و پایبند بودن به آن باعث وفاداری سابسکرایبرهای شما به کانال می‌شود.

کانال خود را بسازید

ساخت کانال در یوتیوب بسیار ساده‌ است. اکانت گوگل خود را ساخته و سپس کانال یوتیوب خود را بسازید. سعی کنید در طراحی مواردی همچون اسم کانال، عکس پروفایل آن و دیسکریپشنی که برای کانال خود انتخاب می‌کنید؛‌ مقداری وسواس را چاشنی کار کرده و پروفایل جذابی برای ارائه به کاربران خود ایجاد کنید. پس از تکمیل تمام این موارد می‌توانید ویدئو اول خود را در کانال آپلود کنید.

چگونه یوتیوبر شویم؟

ویدئوهای خود را برای موتور جست‌وجو گوگل بهینه کنید

برای افزایش بازدید ویدئوها و نمایش آن‌ها در نتایج سرچ گوگل باید آن‌ها را برای این موتور جست‌وجو بهینه کنید. در نظر گرفتن مواردی همچون انتخاب عنوان و دیسکریپشن خلاقانه برای ویدئوها و همچنین طراحی تامنیل‌های جذابی که به خوبی در وهله اول توجه کاربران را به خود جذب کنند؛ به شما کمک می‌کند تا ویدئوهای جذابی برای مخاطبان خود بسازید.

عملکرد کانال خود را بررسی کنید

سعی کنید با تجزیه و تحلیل آمار ویدئوهای خود، به طور مداوم عملکرد کانال را بررسی کنید. در این روند سعی کنید از آخرین آپدیت‌ها و تغییرات الگوریتم یوتیوب باخبر شده تا به خوبی بتوانید عملکرد مثبت کانال خود را حفظ کنید.

یوتیوب یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد غیرفعال

کسب درآمد غیرفعال از یوتیوب یکی از مواردی است که نیازمند تلاش و صرف زمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌باشد. سعی کنید از با انتخاب صحیح حوزه موردعلاقه خود، ارائه کیفیت مناسبی از ویدئوها به کاربران و همچنین استفاده از تکنیک‌‌های عنوان شده در این مقاله، علاقه خود را به یک روش فوق‌العاده برای کسب درآمد تبدیل کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا