سلامت

15 فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش که باعث لاغری و شادابی می‌شوند

به گزارش کارمادیو، پیدا کردن فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش هدیه‌ای دلچسب به افرادیست که از ورزش کردن بیزار هستند. ورزش کردن و فعالیت داشتن یکی از الزامات زندگی روزمره است. برخی از افراد با رفتن به باشگاه یا ورزش کردن در منزل میزان فعالیت کافی خود را در روز انجام می‌دهند اما برخی دیگر به ورزش علاقه‌ای ندارد و تمایلی به انجام حرکات ورزشی نشان نمی‌دهند. در این مطلب 15 راهکار برای این دسته از افراد برای فعالیت داشتن در صورت عدم تمایل به ورزش کردن آورده شده است.

1. بازی های ویدیویی

video games، بازی ویدیویی

شما می توانید حصار بکشید، باکس، برقصید، و تنیس مجازی، بسکتبال و ورزش های دیگر بازی کنید. در یک مطالعه، افرادی که در طول یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی راه می‌رفتند، می‌دویدند و روی یک تشک مخصوص بالا می‌رفتند، بیشتر از زمانی که زمان مشابهی را روی تردمیل صرف می‌کردند، ورزش کردند. به عنوان یک امتیاز، اگر بازی‌های فعال انجام می‌دهید، به احتمال زیاد تمرینات «غیر بازی» بیشتری انجام می‌دهید.

2. باغبانی فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش

gardening

ممکن است آن را به عنوان ورزش فکر نکنید، اما اگر به مدت 30 دقیقه یا بیشتر در اطراف باغ خود حفاری کنید، خم شوید و گیره بزنید، تمرین مناسبی خواهید داشت. و حتی ممکن است شما را در روحیه بهتری قرار دهد. اگر نقشه ای برای خود ندارید، داوطلب شدن در باغ اجتماعی را در نظر بگیرید. آنها احتمالا می توانند از کمک استفاده کنند.

3. طبیعت‌گردی

طبیعت گردی

یکی از فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش، طبیعت گردی است. پیاده‌گردی در تپه‌ها و کوه‌ها می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به پیاده‌روی معمولی داشته باشد و همچنین شما را سرگرم هم کند. بعید می‌دانیم کسی پیدا شود که از طبیعت و گام برداشتن در میان درختان و گیاهان و فضای باز لذت نبرد. اگر شما هم گام برداشتن در دل طبیعت را دوست دارید، می‌توانید از آن برای سرگرم شدن و همچنین برای بهبود سلامتی کمک بگیرید.

پیاده‌گردی یکی از جالب‌ترین فعالیت‌های هوازی است که می‌تواند نیرو و استقامت بدن را افزایش دهد، به بهبود سلامت مغز و کاهش استرس کمک کند و همچنین جلوی افزایش وزن را بگیرد.

تلاش کنید در هفته زمان مشخصی را در نظر بگیرید تا از خانه بیرون بزنید و از طبیعت لذت ببرید. شما می‌توانید تا یک ساعت پیاده‌گردی داشته باشید بدون آنکه احساس خستگی کنید و آن را یک جلسه‌ی ورزشی دشوار در نظر بگیرید. این باعث می‌شود فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید.

4. جلسه‌ی ملاقات را با قدم زدن برگزار کنید

جلسه‌ی کاری هنگام راه رفتن فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش

هنگامی که نیاز دارید با یک همکار صحبت کنید، سعی کنید همزمان راه بروید و با یک تیر دو نشان بزنید. با این کار هم فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش داشته‌اید و هم زمان صحبتتان جذاب‌تر خواهد شد. فقط تعداد افراد بیشتر از دو یا سه نفر نباشد زیرا در این صورت مشارکت واقعا دشوار خواهد شد.

5. عضویت در یک تیم

فرقی نمی‌کند که علاقه یا سطح مهارتتان چقدر است در هر صورت حتما یک لیگ ورزشی در منطقه‌ی شما وجود دارد که مناسبتان باشد. در این صورت کمتر از جلسات تمرین فرار می‌کنید زیرا هم‌تیمی‌هایتان برای بازی و جلسات تمرین روی شما حساب کرده‌اند. همچنین جو رقابت باعث می‌شود فراموش کنید که در حال ورزش کردن هستید.

6. ورزش‌های فضای باز

در صورتی که دوست دارید در فضای باز باشید اما نمی‌خواهید به لیگی متعهد باشید، به پارک رفته و یک بازی مانند فوتبال را انتخاب کنید.

7. ورزش‌های فضای بسته

در صورتی که نمی‌خواهید در معرض هوای سرد و گرم قرار بگیرید چطور؟ بازی‌های فضای بسته می‌توانند رقابت را در شما شعله‌ور کنند به عنوان مثال می‌توانید بسکتبال یا والیبال بازی کنید یا بسیاری از ورزش‌های فضای باز مانند شنل، فوتبال یا تنیس را هم در فضای بسته انجام دهید.

8. بازی Geocaching

بازی Geocaching

جُغراگنج‌بازی، یک فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش است. جُغراگنج‌بازی (انگلیسی: Geocaching) یک فعالیت تفریحی در فضای باز است که شرکت‌کنندگان در آن با استفاده از یک دستگاه جی‌پی‌اس یا دستگاه هوشمند یا سایر فنون ناوبری، چیزهایی را پنهان می‌کنند و سایر شرکت‌کنندگان به دنبال یافتن آن در یک مختصات جغرافیایی مشخص می‌روند. به این اشیای پنهان اصطلاحاً جُغراگنج (geocache) یا «گنجواره» گفته می‌شود.

اگر دوست دارید با هدف پیاده‌روی کنید، به دنبال مکان‌های مخفی «geocache» در شهرها، پارک‌ها یا در امتداد مسیرهای پیاده‌روی آنلاین باشید. شما سرنخ‌ها، معمولا مختصات GPS را دنبال می‌کنید تا آنها را ردیابی کنید. می‌توانید جایزه‌ای را در حافظه پنهان پیدا کنید یا نام خود را در مجله‌ای امضا کنید که ثابت کند شما آنجا بوده‌اید.

9. تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال

به عنوان مثال فقط سه بازه‌ی ۲۰ ثانیه‌ای دوی سرعت به عنوان مثال دویدن یا دوچرخه‌سواری به اندازه‌ی ۴۸ دقیقه ورزش ملایم مانند دویدن فایده‌ی سلامتی دارد. حتی با گرم کردن، سرد کردن و استراحت بین وقفه‌ها در مجموع ده دقیقه از شما زمان گرفته می‌شود و این در مقایسه با دوی یک ساعته بسیار کمتر است. در صورتی که مدتی است که ورزش نکرده‌اید با پزشک خود مشورت کرده و به آرامی ورزش را شروع کنید.

10. رقصیدن

رقصیدن

رقصیدن یک فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش است که می تواند اجتماعی باشد، و بسیار سرگرم کننده است، حتی اگر خودتان آن را انجام دهید. می تواند عضلات شما را تقویت کند و قلب و ریه های شما را تقویت کند. همچنین ممکن است روحیه شما را تقویت کند. تنها چیزی که نیاز دارید کمی موسیقی است تا بتوانید شیار خود را ادامه دهید.

11. قدم زدن

راه رفتن و قدم زدن

نیازی نیست که این قدم زدن حتما هدفمند باشد. شما به آن به چشم فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش نگاه کنید. به عنوان مثال هنگامی که به خرید می‌روید کمی دورتر از مغاز ماشین را پارک کنید. به جای ایمیل زدن به همکارتان برای گفتن کار خود به نزد او بروید. هنگامی که زباله‌ها را بیرون می‌گذارید یا بسته‌ها را تحویل می‌گیرید دور ساختمان قدم بزنید. همه‌ی این قدم‌ها جمع می‌شوند.

12. هنرهای رزمی

هنرهای رزمی

در عین حال که یاد می‌گیرید چگونه از خودتان دفاع کنید اندامتان هم متناسب خواهد شد. هنرهای رزمی به شما کمک خواهد کرد که توجه خود را متمرکز کرده ذهن خود را آماده‌تر از ورزش‌هایی مانند دو نگه دارید. ورزش‌های تماس سبک مانند کاراته، جودو و تکواندو تا زمانی که تحت نظر یک مربی واج شرایط تمرین کنید در مقایسه با سایر ورزش‌ها ایمن هستند.

13. مشت زدن

مشت زدن یک گزینه‌ی عالی برای فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش است. برخی از خشم‌های سرکوب شده‌ی خود را با تمرین‌هایی مانند مشت زدن و پرتاب توپ تخلیه کنید. این تمرینات همچنین باعث تخلیه‌ی استرس، متصل شدن به بدن، کمک به سوزاندن کالری و ایجاد قدرت می‌شوند و در عین حال سرگرم کننده هم هستند.

14. درجا زدن و بالا بردن زانوها

برای فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش، درجا بزنید! برای اجرای این حرکت ابتدا بایستید، پنجه‌ی پاها را کنار هم بگذارید و دست‌ها را هم روی باسن قرار دهید. اکنون درجا بزنید و یک زانو را بلند کنید و تا ارتفاع باسن بالا بیاورید. سپس آن پا را پایین برده و پای دیگر را بالا بیاورید.

تلاش کنید این کار را با جهش‌های کوچک انجام دهید و دستانتان را هم هم‌زمان با زانوها به صورت تناوبی بالا و پایین ببرید. هر دست را باید با زانوی مخالف بالا ببرید. این تمرین را با یک ریتم مناسب به مدت ۳۰ ثانیه اجرا کنید، سپس ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت داشته باشید.

15. طناب زدن

ورزش طناب زنی

طناب زدن یک ورزش کم‌هزینه و فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش است که می‌توانید به‌آسانی در خانه انجام دهید. تنها با تهیه‌ی یک طناب ورزشی مناسب قادر خواهید بود کالری بسوزانید و وزن کم کنید. اگر طناب نداشته باشید هم می‌توانید ادای طناب زدن را درآورید و همچنان بدنتان را فعال نگه دارید.

برای این تمرین یک طناب سبک دست بگیرید و سریع طناب بزنید. تمرکز اصلی شما باید روی سرعت پریدن باشد نه ارتفاع آن. برای ۳۰ ثانیه به‌سرعت طناب بزنید سپس ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کنید.

سخن پایانی

اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که برای حفظ سلامتی حتما به باشگاه‌های بدن‌سازی نیاز است، ولی شما در خانه هم می‌توانید ورزش کنید و یا فعالیت بدنی جایگزین برای ورزش پیدا کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

فعالیت‌هایی که در این نوشته معرفی کردیم کاملا سرگرم‌کننده هستند و تناسب اندام شما را بهبود می‌بخشند. تلاش کنید آن‌ها را به طور منظم انجام دهید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. امیدواریم این مقاله از کارمادیو برای شما مفید بوده باشد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

منبع
physiotattvakarmadio

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسام
3 روز قبل

میشه توی خونه ورزش کرد و با روش هایی جایگزینش کرد ولی از زیرش نباید در بریم وحتما ورزش رو جز سبک زندگیمون باشه

دکمه بازگشت به بالا