سلامت

کدام گیاه دارویی می تواند به سم زدایی پانکراس و بهبود عملکرد آن کمک کند

پانکراس یک نوع غده است که باعث تولید انسولین می شود و به تنظیم قند خون کمک می کند. با کمک گیاهان دارویی می توانید به عملکرد پانکراس و سم زدایی آن کمک کنید. در این مقاله از کارمادیو در رابطه با سلامت پانکراس و معرفی گیاهان دارویی برای سم زدایی پانکراس با شما سخن می گوییم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

چه گیاه دارویی می تواند به سم زدایی پانکراس و ارتقای عملکرد آن کمک کند؟

شاید شما افرادی را بشناسید که با مشکلات پانکراس دست و پنجه نرم می کنند یکی از جدی ترین بیماری‌های مرتبط با این غده، سرطان است. بسیاری از مشکلات مربوط به غده پانکراس به علت انسولین است با استفاده از این غده ما از گرفتن دیابت پیشگیری می کنیم.

کدام گیاه دارویی می تواند به سم زدایی پانکراس و بهبود عملکرد آن کمک کند

 گیاهان دارویی، برای سلامت و سم زدایی پانکراس

1- چای شیرین بیان

بهترین داروی گیاهی برای سم زدایی پانکراس چای شیرین بیان است. بعد از خوردن هر وعده غذایی شما دوست دارید این چای را بنوشید. برای تهیه این چای یک فنجان آب جوش آماده کنید و یک ریشه شیرین بیان در آن قرار دهید چرا که سم زدایی پانکراس را دو چندان می کند.

ریشه شیرین بیان دارای یک مولکول است که به کنترل گلوکز کمک می کند همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به باعث التیام پانکراس شود. ریشه شیرین بیان یک روش عالی جهت پیشگیری کردن از ظهور شرایط پیش از دیابت مثل مقاومت در برابر انسولین است. بنابراین نوشیدن این چای را فراموش نکنید.

2- شگفتی های چای سبز

یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی چای سبز است و هر روز یک چیز تازه در باره آن کشف می شود؛ نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز به بهبود سلامت و عملکرد بهتر پانکراس کمک می کند و از رشد سلول‌ های سرطانی این غده جلوگیری به عمل می آورد.

کلید این ترکیب EGCG نام دارد که در چای سبز وجود دارد و از تکثیر و شکل گیری سلول های سرطانی پیشگیری می کند این بدان معنی نیست که یک درمان است بلکه به کاهش بروز سرطان غده پانکراس کمک بزرگی می کند. پس روزانه یک فنجان چای سبز میل کنید.

3- رزماری و چای مریم گلی برای پانکراس

این یکی از محبوب ترین چای ها است که مطمئنا طعم آن را دوست خواهید داشت برای مثال نوشیدن این چای بعد از شام یک گزینه عالیست‌. علاوه بر کمک به پانکراس، یک آرامش دهنده عضلانی می باشد و به احساس آرامش خواب هم کمک می کند. رزماری می تواند به کاهش التهاب و همچنین سم زدایی پانکراس کمک کند بنابراین گاهی یک بار در روز این چای را بنوشید.

روش صحیح

پنج برگ از مریم گلی و یک شاخه رزماری را به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد سپس پنج دقیقه صبر کنید و مقدار کمی عسل را به آن اضافه کنید. این چای یکی از اصلی ترین نسخه های خانگی و گیاهی جهت سم زدایی پانکراس است.

کدام گیاه دارویی می تواند به سم زدایی پانکراس و بهبود عملکرد آن کمک کند

4- خواص شیره کنگر برای سم زدایی پانکراس

گیاه کنگر حاوی مقادیری فلاونوئید و سیلیمارین است که به بهبودی پانکراس و کبد کمک می کند و مناسب افرادی است که از بیماری پانکراس ملتهب و کبد چرب رنج می برند و باعث می ‌شود که فرد آرام آرام درمان شود، علاوه براین خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیلیمارین در شبيه سازی رشد سلول ‌های جدید کبدی کمک کننده است.

کنگر برای سم زدایی پانکراس و پاکسازی کبد یکی از بهترین روش های درمان خانگی است.

هر چیزی را که برای تهیه آن نیاز دارید را انجام دهید.

یک قاشق سوپ ‌خوری دانه کنگر را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

هر یک از گیاهان دارویی که در این مقاله  به شما معرفی کردیم را دوست دارید انتخاب کنید و دو بار در طول روز بنوشید، ولی چای سبز را به صورت مرتب بنوشید و آن را با هر نوع چای که دوست دارید تکمیل نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله از کارمادیو در مورد روش های سم زدایی خانگی و گیاهی پانکراس با شما صحبت کردیم امیدوارم با نوشتن این مطلب توانسته باشیم به شما کمک کنیم. حال شما را به مطالعه یکی از مقالات دیگر یعنی گیاه مرزه چه فایده‌ای برای بدن دارد دعوت می‌کنیم.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا