سلامت

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه؛ چند داروی ضد فراموشی

 آیا استفاده از مولتی ویتامین برای تقویت حافظه موثر می‌ باشد؟! چه  افرادی می‌ توانند از این مولتی ویتامین‌ ها استفاده کنند و بهترین زمان آن جهت تقویت حافظه چه موقع است؟!

در مقاله پیش رو از سایت کارمادیو به پرسش‌ های فوق جواب خواهیم داد و چند مورد از بهترین مولتی ویتامین‌ ها برای تقویت حافظه را به شما معرفی می‌ کنیم.

معرفی بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت

معرفی بهترین دارو برای تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد آن (رایج‌ ترین مولتی ویتامین‌ های مصرفی)

در زیر به معرفی چند مولتی ویتامین فوق العاده برای تقویت حافظه می‌ پردازیم

 قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال

این قرص یکی از بهترین داروها برای تقویت حافظه کوتاه مدت در همه افراد است که به عملکرد درست سیستم عصبی و مغز کمک بسزایی می‌ کند و در پیشگیری از زوال عقل یا همان آلزایمر و اختلال در حافظه بسیار موثر واقع شده است.

این قرص همچنین دارای مزایای زیر است.

  • افزایش توان ذهنی برای سنین مختلف
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • بهبود خلق و خو در شخص
  • بهبود تمرکز و یادگیری
  • تقویت حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد شناختی
  • حفظ و تقویت حافظه و بهبود هوشیاری

ترکیبات قرص نروزان ویتابیوتیکس اورجینال

این قرص این قرص بهترین زمان مصرف آن برای تقویت حافظه هر روز یک عدد به همراه وعده غذایی و با یک لیوان آب یا نوشیدنی است دارای ترکیبات مختلف زیر می باشد.

  • گروهی از ویتامین‌ ها شامل ویتامین C ویتامین D ویتامین های گروه B شامل B6,B9, B12
  • مواد معدنی و عصاره‌ های گیاهی نظیر منیزیم، فسفاتیدیل سرین و فسفاتیدیل کولین

قرص جویدنی فوکوس پلاس کیدز یوروویتال

 این قرص به عنوان یکی از بهترین مولتی ویتامین‌ ها جهت تقویت حافظه و عملکرد شناختی کودکان و نوجوانان شناخته شده است.

این قرص توسط شرکت یورو ویتال ساخته می‌ شود اما توصیه می‌ گردد قبل از استفاده از این قرص برای کودکان حتماً با پزشک مشورت کنید‌.

از فواید این قرص این است که ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در آن باعث بهبود رشد ذهنی و تقویت سیستم ایمنی مصرف کنندگان می‌ شود. برای بالای ۴ سال کودکان باید می‌ توانید از نوع این قرص با طعم توت فرنگی استفاده کنید.

از ترکیبات این قرص به توان به گروهی از ویتامین‌ ها شامل ویتامین C ویتامین D ویتامین های گروه B۱۲ و ویتامین E اشاره کرد.همچنین مواد معدنی آن شامل روی، فسفاتیدیل سرین و فسفاتیدیل کولین است.

مناسب‌ ترین زمان مصرف قرص جویدنی فوکوس پلاس، برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال روزانه یک عدد و نوجوانان و بزرگسالان روزانه ۲ عدد بعد از غذا است.

کپسول ‌های نوتری ایج ساپورت نوتری سنتری

این کپسول‌ ها که از جمله بهترین ویتامین‌ ها برای مغز است در آنها از جینکوبیلوبا که یک ماده قوی برای تقویت و افزایش عملکرد حافظه است استفاده شده است.

این قرص علاوه بر اینکه به درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌ کند،برای بهبود بیماری ‌های قلبی عروقی نیز یک گزینه عالی است.

ترکیبات موجود در این کپسول ویتامینه شامل، جینکوبیلوبا، فلاون گلیکوزید ها و ترپن لاکتون ‌ها است و بهترین زمان استفاده از آنها به عنوان یک قرص تقویت کننده حافظه هر روز ۳ عدد به همراه وعده‌ های غذایی و یک لیوان آب یا نوشیدنی خنک است.

کپسول ژلاتینی ممولیک ویواتیون

این قرص  به عنوان یکی دیگر از قرص های تقویت کننده حافظه و جلوگیری از آلزایمر شناخته می‌ شود  و تحت لیسانس کشور سوئیس تولید شده

مواد معدنی موجود در این قرص شامل ویتامین‌ هایی مانند ویتامین B6  وB12، فولیک اسید، کوآنزیم کیوتن  ۱۰ وعصاره جینکو بیلوبا لوتئین است.

بهترین زمان برای مصرف این قرص به عنوان تقویت کننده حافظه روزی ۲ عدد همراه با آب و مطابق با دستور پزشک است.

قرص رد جینستیک پاور مولتی ویتامین مینرال

این قرص به عنوان یکی از بهترین قرص های تقویت حافظه و تمرکز معرفی می ‌شود و حاوی ویتامین های گروهB،ویتامین ‌های  Aو D۳ است.

در این قرص همچنین از عصاره جینستیک قرمز، کلسیم، منیزیم ید، آهن، زینگ، منگنز و مواد معدنی دیگری استفاده شده است. و طریقه مصرف آن روزانه دو عدد پس از  وعده غذایی است.

فواید قرص رد جینستیک پاور مولتی ویتامین مینرال

این قرص دارای فواید زیر است

  • کاهش اضطراب و کاهش کم خونی
  • بهبود انرژی بدن و رفع ضعف و خستگی بدن
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • کاهش افسردگی به دلیل داشتن ویتامین ‌های گروه ب
  • افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا برای تقویت بدن و حافظه

برخی از این مواد شامل موارد زیر هستند

  • فلفل دلمه‌ای بخصوص قرمز و نارنجی
  • انواع میوه‌ ها مانند آلبالو و توت‌ ها
  • چای سبز و زنجبیل و زردچوبه

نوع اثر برخی از ترکیبات داروهای تقویت حافظه بر مغز و حافظه

 چگونگی اثر ترکیبات موجود در تقویت کننده‌ های حافظه به شکل زیر است.

جینستیک

از عصاره گیاه جینستیک که یکی از محبوب‌ ترین داروهای گیاهی در جهان نیر هست باعث تحریک سلول‌ های مغزی شده و قدرت تمرکز و عملکرد را افزایش می‌ دهد.

تحقیقات نشان داد که استفاده از گیاه جینستیک برای بیمارانی که به آلزایمر خفیف مبتلا بودند به مدت ۱۲ هفته بهبود.

جینکوبیلوبا

این ترکیب باعث تقویت سیستم عصبی شده و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می ‌باشد که از آسیب رادیکال‌ های آزاد به مغز جلوگیری کرده و مانع از پیری زودرس می‌ شود.

و در واقع مهم‌ ترین خاصیت آن ضد آلزایمری بودن آن است و نیز از افسردگی و اضطراب شخص جلوگیری می‌ کند و منبع آن عصاره طبیعی گیاه یا قرص‌های مکمل حاوی این ترکیب هستند.

فلانوئیدها

فلانوئیدها به محافظت از مغز در برابر آسیب پرداخته ارتباط بین سلول‌ های مغزی را تقویت می‌ نمایند و با کمک آنها مشکلات شناختی مغز کاهش یافته و عملکرد آن بهبود می‌ یابد.

منبع فلانوئیدها علاوه بر قرص‌ های تقویت کننده در قره قروت، چای سفید، سیب، توت فرنگی، انگور قرمز، پرتقال، کشمش و موادی از این قبیل است.

فسفاتیدیل کولین

این ترکیب باعث تقویت حافظه بهبود یادگیری تقویت تمرکز و خلق و خو شده و نیز از اختلال حافظه مرتبط با سن جلوگیری می‌ نماید.

فسفاتیدیل کولین باعث تحریک تولید استیل کولین( انتقال دهنده مهم عصبی در بدن) می‌ شود که این انتقال دهنده عصبی بر قدرت تمرکز،رفتار هوشیارانه آمادگی جنسی و… موثر است. استیل کولین همچنین سبب  تحریک رشد سلول‌ های جدید در مغز و نخاع می‌ گردد.

رسوراترول

این ماده پلاک‌ های آسیب دیده مغزی و رادیکال‌ های آزاد مرتبط با ابتلا به بیماری آلزایمر را خنثی کرده باعث سلامت مغز و نیز جریان خون به مغز را افزایش داده و باعث بهبود پاسخ‌ های ذهنی می‌ شود.

این ماده همچنین باعث چسبندگی سلول‌ های خون رقیق شدن خون و در نتیجه افزایش جریان خون درد بدن می‌ شود  و می‌ تواند جریان خون در جمجمه را تا ۳۰ درصد بهبود بخشد.

منبع رسوراترول علاوه بر قرص‌ های تقویت کننده حافظه، آب انگور قرمز، بادام زمینی، توت سفید، بلوبری و شراب قرمز است.

نکات مهم قبل از مصرف قرص برای تقویت حافظه

  • کسانی که سابقه، صرع، اختلالات تیروئیدی، هموکروماتوز، آلرژی به برخی از مواد غذایی مثل سویا دارند حتماً برای مصرف این داروها باید با پزشک مشورت کنند.
  • خانم‌ های باردار و شیرده نیز اگر می‌ خواهند از این قرص‌ ها استفاده کنند باید حتماً با پزشک خود مشورت کنند.
  • کسانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌ کنند نیز نباید سر در خود از این قرص‌ ها استفاده کنند و قبل از آن باید با پزشک خود مشورت نمایند.
  • باید این قرص‌ ها را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان قرار داد.
  • در صورتی که هرگونه حساسیت نسبت به داروهای تقویت کننده حافظه در شخص ایجاد شود باید در جا آن را قطع کرده و با پزشک خود در جریان بگذارد.

جمع‌ بندی

در این مطلب از کارمادیو چند مورد از قرص‌ ها و کپسول‌ های تقویت کننده حافظه را برشمردیم و ترکیبات آنها  و چگونگی استفاده از آنها را بیان کردیم. در پایان نیز نکات مهم قبل از مصرف این قرص‌ ها را بیان نمودیم.

حال اگر می‌ خواهید با قرص و آمپول پول نوروبیون که مانند بسیاری از قرص‌ های تقویت کننده حافظه دارای گروهی از ویتامین‌ های مختلف است آشنا شوید به مقاله قرص نوروبیون بهتر است یا آمپول نوروبیون؟ مراجعه کنید و تمام اطلاعات مربوط به این داروی تقویت کننده را دریافت نمایید.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا