سلامت

بهترین دمنوش‌ های گیاهی درمانی و پرخاصیت

دمنوش‌ها که از گیاهان مختلف به دست می ‌آیند و امروزه به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. منظور از دمنوش ‌ها نوشیدنی ‌های معطر هستند که از گل و شاخ و برگ یا ساقه و ریشه گیاهان مختلف تهیه می‌ شوند.

در این مقاله از سایت کارمادیو شما را با چند نوع از دمنوش ‌های پرخاصیت و درمانی آشنا می‌ کنیم.

۱: دمنوش دارویی به لیمو

دمنوش دارویی به لیمو

یکی از دمنوش‌ های بسیار معطر و خوشمزه که خواص دارویی فراوانی دارد دمنوش به لیمو است. دمنوش به لیمو در کاهش اضطراب و استرس به میزان بسیار زیادی اثرگذار می‌ باشد و به حفظ آرامش کمک زیادی می‌ کند.

مصرف دمنوش به لیمو قبل از خواب به داشتن خوابی آرام کمک می‌ کند. دمنوش به لیمو در رفع اختلالات گوارشی و درد معده نیز بسیار کمک کننده است.

از دیگر مزایای دمنوش به لیمو چربی سوزی است که به حفظ تناسب اندام و لاغری کمک زیادی می ‌کند. علاوه بر این به لیمو به عنوان یک دمنوش عضله ساز قبل از انجام فعالیت‌ های ورزشی بسیار اثرگذار است.

۲: دمنوش جادویی بهار نارنج

دمنوش جادویی بهار نارنج

بدون شک یکی از بهترین دمنوش‌ ها که عطر و طعم بی‌نظیر آن شما را شیفته می ‌کند دمنوش بهاری بهار نارنج است. بهار نارنج یک دمنوش به شدت پرخاصیت و شادی آور می‌ باشد.

دمنوش بهار نارنج انرژی زا بوده و عطر و طعم فوق العاده آن همراه با خواص درمانی بی‌خوابی، کسالت و بی‌حوصلگی را برطرف می‌ کند. این دمنوش آرامش عمیقی در جسم و روح شما ایجاد خواهد کرد.

دمنوش معجزه آسای بهار نارنج برای تمام افراد مفید بوده و علاوه بر اینکه اشتها را زیاد می‌ کند در سلامت مغز و اعصاب بسیار اثرگذار است بنابراین پس از فعالیت‌ های روز شما را سرحال می‌ کند.

۳: دمنوش گل بابونه

دمنوش گل بابونه نیز مانند دمنوش آویشن از دمنوش‌ های درمانی و پرطرفدار در بین ایرانیان است. بهترین زمان برای مصرف دمنوش بابونه قبل از صبحانه می‌ باشد.

نوشیدن یک لیوان از این دمنوش سیستم گوارشی شما را بهبود بخشیده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌ دهد.

دمنوش بابونه از بیماری‌ های عفونی جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را به میزان زیادی تقویت می‌ کند. این دمنوش اگر به عنوان ناشتا مصرف شود از بیماری‌ های گوارشی مانند ورم معده و زخم معده جلوگیری کرده و آنها را درمان می‌ کند.

دمنوش بابونه آنتی اکسیدان زیادی دارد و در درمان بیماری‌های پوستی نظیر حساسیت ‌های پوستی اثرگذار است. همچنین این دمنوش رشد موها را تقویت می‌ کند.

۴: دمنوش درمانی نعناع

همه ما از کودکی گیاه نعنا را می‌ شناسیم و با عطر و طعم بی نظیر آن آشنایی داریم. مصرف دمنوش خانگی نعناع به درمان اختلالات گوارشی کمک زیادی می ‌کند.

این دمنوش متفاوت با عطر و طعم عجیب در درمان بیماری‌ های کبدی بسیار اثرگذار است و مصرف مداوم آن سستی و ضعف بدن را برطرف می ‌کند.

درمان بیماری‌ هایی مانند سرماخوردگی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن به میزان قابل توجهی از دیگر خواص دمنوش نعنا است.

۵: دمنوش بی نظیر زنجبیل

دمنوش بی نظیر زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی است که از گذشته تاکنون در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. ریشه زنجبیل طعم نسبتاً تندی دارد و به دلیل خواص بی‌ نظیر یک گیاه درمانی معجزه آسا، بسیار مورد توجه است.

دمنوش زنجبیل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و قلب می‌باشد و در چربی سوزی عملکرد بی‌ نظیری دارد. این گیاه دارویی در تسکین سرگیجه و درمان حالت تهوع اثرگذار است.

 

۶: دمنوش گیاهی بادرنجبویه

دمنوش گیاهی بادرنجبویه که به عنوان ملیسا نیز شناخته می ‌شود عطر و طعمی مشابه مرکبات دارد و در ترکیب با عسل طعم بسیار خوش طعم و عطر است.

دمنوش بادرنجبویه در پیشگیری از بیماری‌ های قلبی بسیار اثرگذار است و به تقویت روحیه و حافظه کمک بسیار زیادی می‌ کند. این دمنوش به دلیل مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان دارد که کار سم زدایی بدن را به خوبی انجام می‌ دهد و از پیری زودرس جلوگیری می ‌کند.

۷: دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش یکی از دمنوش‌ های پرمصرف در جهان است که از گیاهی به نام گل رز یا ترشک گفته می ‌شود و به دلیل طعم ترش پس از دم کشیدن به صورت سرد مصرف می‌ گردد.

چای ترش سرشار از ویتامین c می باشد که سرحال کننده بوده و سیستم ایمنی بدن را به میزان بسیار زیادی تقویت می‌نماید.

مصرف چای ترش با مقدار کمی عسل از بیماری سرماخوردگی جلوگیری می کند و به دلیل داشتن پلی فنول‌ها، اسیدهای آلی و فلاونوئیدها در حفظ سلامت بدن به صورت معجزه آسایی عمل می‌ کند.

۸: دمنوش گل اکیناسه

اکیناسه یکی از دمنوش‌ های حاصل از گل‌ های بنفش گیاه اکیناسه می‌ باشد که وقتی دم می‌ کشد در رنگ‌ های زرد کمرنگ و سبز کمرنگ مورد مصرف قرار می‌ گیرد.

دمنوش اکیناسه در تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین سلامتی بسیار نقش اساسی دارد. به طور رایج از این دمنوش برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌ شود و در درمان سرماخوردگی و مقاومت در برابر ویروس‌ ها بسیار اثرگذار است.

۹: دمنوش درمانی آویشن

یکی از گیاهان دارویی در میان ایرانیان و سایر مردم دنیا آویشن می‌باشد که از گذشته تاکنون به دلیل خواص دارویی بسیار پرکاربرد بوده است.

از گیاه آویشن به عنوان درمان سرماخوردگی و سرفه‌های شدید یاد می‌ شود با این حال این داروی گیاهی خواص دیگری نیز برای سلامتی بدن دارد.

آویشن دمنوشی ادرار آور بوده و همین ویژگی آن موجب دفع سموم بدن می‌ شود. این گیاه دارویی برای حفظ سلامت و تقویت پوست سر و رفع بوی بد دهان درمانی است.

۱۰: دمنوش دارچین

بهترین دمنوش‌ های گیاهی درمانی و پرخاصیت

دمنوش خوش عطر دارچین از وسوسه انگیزترین و پرطرفدارترین دمنوش‌ های دارویی به شمار می ‌رود که در حل مشکلات گوارشی و درمان بیماری‌ هایی مانند سرماخوردگی کمک می‌ کند.

دارچین یک درمان قطعی برای بیماری کم خونی است و درد مفاصل را به میزان زیادی تسکین می‌ دهد. درمان بیماری‌ هایی مانند مشکلات عفونی و قارچی و همچنین درمان فشار خون و افزایش گردش خون از دیگر خواص دارچین می‌ باشد.

مصرف دارچین مخصوصاً در خانم‌ها هورمون‌ های جنسی را تحریک کرده و میل آنها را افزایش می‌ دهد. افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی در بدن از دیگر کارهای دمنوش خوش عطر و طعم می‌ باشد که سبب کاهش وزن به میزان زیادی می‌ گردد.

 

منبع: کارمادیو

 

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا