آشپزی

طرز تهیه پاستا گوجه گیلاسی در 15 دقیقه ای

به گزارش کارمادیو، دستور پخت پاستا گوجه گیلاسی از شیرینی آبدار و اسیدی گوجه فرنگی رسیده تابستانی بهره کامل می برد، اما اجازه ندهید که شما را از تهیه آن در تمام طول سال باز دارد. با تشکر از این واقعیت که گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی و انگوری در زمان کمتری نسبت به گونه‌های بزرگتر می‌رسند و به دلیل اینکه در گرمخانه‌ها و آب‌وهوای گرم‌تر به راحتی رشد می‌کنند، هر زمان که به بازار بروید، می‌توانید گوجه‌های خوب را پیدا کنید.

پاستا گوجه گیلاسی یک شام فوق العاده برای شما را می سازد. زمانی که نودل ها به پایان می رسند، گوجه فرنگی ها نرم شده و شکافته می شوند و آب شیرین ترش آنها به یک سس ماکارونی سبک تبدیل می شود. اگر کمی بیشتر میل به گرما دارید، یک تکه تکه فلفل قرمز له شده ناخواسته نخواهد بود. یا اگر مایل به کرانچ هستید، روی پاستا گوجه گیلاسی را با آرد سوخاری برشته شده ایتالیایی تزیین کنید . مقداری از آب ماکارونی نشاسته ای را ذخیره کنید و آن را کم کم به ماهیتابه اضافه کنید تا سس کمی بیشتر شود.

با برگ های ریحان تازه و پنیر پارمزان، پاستا گوجه گیلاسی را تزئین کرده و میل کنید.

مواد تشکیل دهنده پاستا گوجه گیلاسی

  • 500 گرم پاستا
  • قاشق چای خوری نمک
  • ½ فنجان روغن زیتون
  • 2 حبه سیر بزرگ، ریز خرد شده
  • 3 پیمانه گوجه گیلاسی
  • ½ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • یک پیمانه شکر
  • 1 فنجان ریحان تازه درشت خرد شده
  • پارمزان تازه رنده شده (برای سرو)

مراحل پخت پاستا گوجه گیلاسی

پاستا گوجه گیلاسی در بشقابدر این قسمت از مقاله کارمادیو، مراحل پخت پاستا گوجه گیلاسی را به ترتیب و با جزئیات برای شما فراهم کردیم. با ما همراه باشید.

مرحله اول

پاستا را در یک قابلمه بزرگ با آب نمک در حال جوش بپزید ، گهگاهی هم بزنید تا به هم نچسبد. پاستا را آبکش کنید و آب پاستا را ذخیره کرده و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

مرحله دوم

در همین حال، ½ فنجان روغن زیتون فوق بکر را در یک تابه بزرگ یا یک قابلمه سنگین پهن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. 2 حبه سیر بزرگ، ریز خرد شده ، سپس 3 پیمانه گوجه فرنگی گیلاسی ، ½ قاشق چایخوری سیاه تازه آسیاب شده را اضافه کنید. فلفل ، یک قاشق چایخوری کریستال یا ½ قاشق چایخوری نمک، گهگاهی هم بزنید تا گوجه فرنگی ها بترکند.

مرحله سوم

پاستا پخته شده را با سس گوجه فرنگی گیلاس مخلوط کنید. در صورت نیاز، سس رقیق را با کمی آب پاستا ذخیره کنید. 1 فنجان ریحان تازه درشت خرد شده را درون آن بریزید و روی آن را با پارمزان تازه رنده شده، بپوشانید. حالا پاستا گوجه گیلاسی شما آماده است. امیدواریم از این مقاله از کارمادیو لذت برده باشید. نوش جان!

امتیاز بدهید

منبع
epicuriousکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا