خواندنی

ورق S235JR چیست؟ 7 عامل تعیین کننده قیمت ورق S235JR

ورق S235JR از انواع ورق های فولادی کم کربن با استحکام مناسب و انعطاف پذیری بالاست. ورق S235JR برای ساختمان سازی و تجهیزات ساختمانی، ساخت قطعات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت مخازن کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا ورق S235JR از ورق پرفروش بازار آهن‌آلات باشد.

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، کاربرد و مزایای ورق S235JR بپردازیم. نگاهی به فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق S235JR بیندازیم. پس اگر به دنبال خرید ورق S235JR هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

ورق S235JR چیست؟

ورق S235JR از جمله ورق فولادی با ترکیبی از عناصر کربن، نیکل، فسفر، مس و منگنز می باشد. درصد پایین کربن و داشتن خاصیت ضد سایش و شکل پذیری مناسب مهمترین خصوصیت این ورق است. امروزه ورق های S235JR در گریدهای مختلفی تولید می شود تا برای کارهای مختلف سبک تا سنگین استفاده شود. ورق S235 JR2، S 235 JR+N و S235 JRC از جمله این موارد به شمار می رود.

مزایا ورق S235JR

  • خاصیت ضد سایش و خوردگی و استفاده در صنایع دریایی و شرایط مشابه

  • فرم پذیری و قابلیت ماشین کاری خوب فلذا گزینه ای مناسب برای ساخت تجهیزات و قطعات

  • استحکام کششی مطلوب و قابلیت استفاده در صنایع مختلف سبک تا سنگین

  • وجود گرید های مختلف برای بهینه سازی ویژگی ها و تخصصی سازی کاربردها

  • قیمت مناسب ورق S235JR و امکان خرید در تناژ پایین در شرکت های تجاری معتبر

  • تنوع بالا در سایز و ضخامت انواع ورق S235JR و تولید در برندهای مختلف

کاربرد ورق S235JR

از مهمترین زمینه های استفاده از ورق S235JR لوله سازی، ساخت قطعات، کشتی سازی و ساخت سازه های دریایی است. انواع قطعات نظیر میله، پیچ و مهره، تأسیسیات صنعتی و برخی ماشین آلات از دیگر کاربردهای ورق S235JR است. همچنین از این نوع ورق فولادی در سکوهای نفتی، پل‌سازی، برج انتقال نیرو و بدنه خودرو نیز استفاده می شود.

مشخصات فنی ورق S235JR

مهمترین ویژگی و خصوصیات فنی ورق S235JR ضد سایش بودن است که به واسطه وجود عناصری مثل نیکل و منگنز به دست آمده است. از دیگر موارد مهم در آنالیز این ورق، قابلیت جوشکاری و شکل پذیری به دلیل درصد پایین کربن می باشد.

تنش تسلیم ورق S235JR در حدود 2350 مگاپاسکال و مقاومت کششی به حدود 400 مگاپاسکال می رسد. همین مقاومت خوب در کنار فرمینگ (شکل پذیری) و ضد سایش بودن کلید کاربرد ورق S235JR در صنایع است. برای اطمینان از کیفیت ساخت ورق می‌توانید از آزمایش ها و تست های شیمیایی، نفوذ رنگ، رادیوگرافی، تست خوردگی و ضربه کمک بگیرید.

ورق S235JR با استفاده از استاندارد EN10025 اروپا ساخته و تولید می شود. از حیث ضخامت و ابعاد نیز تنوع بسیار خوبی داشته و از چند میلیمتر تا چند سانتی متر را شامل می شود. وزن ورق S235JR نیز عامل مهم دیگر در مشخصات فنی و قیمت ورق S235JR است. هرچه وزن ورق بیشتر باشد، استحکام و قابلیت تحمل فشار و به دنبال قیمت ورق افزایش می یابد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق آلیاژی مانند ورق st52 شادآباد و S235JR با تلفن 88668214-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

ورق S235JR اکسین خوزستان

7 فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق S235JR

قیمت ورق همانند سایر پروفیل های فولادی بسته به مشخصات فنی متفاوت است. ورق ها ضخیم و سنگین وزن قیمت بالاتری در قیاس با ورق های نازک دارند. نرخ فلزات جهانی به ویژه آهن، نوسانات ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا از دیگر مواردی است که قیمت ورق را دستخوش تغییر می کند. اگر نگاهی به نمودار قیمت ورق S235JR بیندازید، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی مشاهده می کنید. چون که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت اثرگذار است. مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. قیمت جهانی فلزات از جمله سنگ آهن و فولاد
    قیمت روز فلزات اساسی نظیر آهن بر هزینه تولید کارخانه ها مؤثر است. در نتیجه افزایش یا کاهش آن بر قیمت تمام شده و هزینه خرید ورق S235JR اثرگذار است. برای مثال میزان تقاضای فولاد در بازار ساخت و ساز چین میتواند بر قیمت جهانی فولاد و در نتیجه قیمت ورق S235JR در روزهای آینده اثر مستقیم بگذارد.

  2. قیمت گاز و برق
    گاز و برق به عنوان انرژی های اولیه برای تولید و نورد فولاد می باشند و تاثیر به سزایی بر قیمت مقاطع فولادی دارند در صورت افزایش قیمت انرژی می توان انتظار افزایش قیمت محصول نهایی مانند ورق S235JR را داشت.

  1. مشخصات فنی نظیر ابعاد، اندازه و وزن ورق
    بدون تردید مشخصات فنی نظیر اندازه و ابعاد، یکی از پارامترهای کلیدی در راهنمای خرید ورق S235JR است. ورق S235JR به شکل رول ورق (کویل) و پلیت فابریک (شیت) به بازار عرضه می شود. عرض استاندارد ورق رول معمولاً 1000، 1250، 15000 و 2000 میلی متر است. ضخامت آن ها نیز بازه 1.5 تا 15 میلیمتر را در بر می گیرد. از حیث طول نیز ورق S235JR رول شده، محدودیت خاصی ندارد. توجه داشته باشید هر چه ضخامت ورق S235JR کمتر باشد قیمت آن بیشتر می باشد برای مثال قیمت ورق 6 میل ورق S235JR از ورق 8 میل ورق S235JR گرانتر است.

  1. تغییر قیمت دلار و نرخ ارز
    نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت ورق S235JR دارد. برای مثال در صورت افزایش قیمت ارز، قیمت مقاطع فلزی نیز افزایش پیدا کرده و در صورت کاهش قیمت ارز، انتظار میرود تا قیمت ورق S235JR نیز کاهشی شود.

  1. میزان عرضه و تقاضا در بازار
    میزان عرضه و تقاضا در بازار یا همان میزان خرید و فروش نیز می تواند قیمت را دچار تغییر نماید. مثلاً افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه در بازار می تواند سبب افزایش قیمت ورق S235JR شود.

  1. هزینه های جانبی نظیر بارگیری و ارسال
    اگر قصد خرید مقاطع فولادی نظیر لوله فولادی، تیرآهن، ورق و یا میلگرد را داشته باشید، هزینه بنگاه داری و بارگیری از دغدغه های شماست. توجه داشته باشید قیمت نهایی خرید شما با توجه به نوع باربری و بارگیری متفاوت می باشد برای مثال یکی از عوامل کاهش قیمت ورق S235JR انتخاب باربری و روش بارگیری بهینه می باشد، جالب است بدانید، هزینه ناشی از این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همین تعدد فاکتورهای مؤثر باعث شده تا بنگاه های آهن آلات قیمت های مختلفی ارائه کنند.

  1. مرکز خرید ورق
    امروزه شرکت ها و مراکز مختلفی اقدام به تهیه و عرضه انواع ورق و آهن آلات می نمایند. توجه به تجربه و سابقه شرکت، تخصصی بودن و همچنین خدمات ارائه شده اهمیت زیادی انتخاب دارد. یک مرکز خرید خوب و مطمئن می تواند اصالت کالا، کیفیت مرغوب، پشتیبانی و رضایت را به همراه داشته باشد.

چگونه ورق S235JR را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق S235JR به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق ضد سایش st52 ، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق آهن سیاه با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت ورق S235JR

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا