سرگرمی

بازی Fortnite چیست؟ آرنا در بازی فورتنایت

بازی فورتنایت Fortnite یکی از بازی‌های آنلاین بوده که بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه زیادی به آن دارند. فورتنایت یک بازی جذاب در سبک بتل رویال است و بازیکنان در آن به صورت گروهی برای بقا و نجات دنیا تلاش می‌کنند. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان دانلود و نصب کرده و از حالت مهیج آن لذت ببرید. در ادامه با کارمادیو باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بازی Fortnite به شما ارائه دهیم.

داستان بازی فورتنایت Fortnite

بازی فورتنایت یکی از بازی‌های محبوب و آنلاین در سراسر دنیا است که برای افراد بالاتر از ۱۲+ توصیه می‌شود. این بازی در فصل‌های متعددی تولید شده و همین امر باعث محبوبیت بیشتر آن بین افراد گردیده است. هر کدام از این فصل‌ها داستان‌ها و نمای جدیدی دارند و شما یک بازی جدید و هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد. شما در این بازی مشغول یک جنگ به صورت تک نفره یا گروهی هستید. انتخاب نوع بازی در حالت تک نفره یا چند نفره به سلیقه خودتان بستگی دارد.

در بازی Fortnite چندین بازیکن در مقابل یک یا چندین بازیکن می‌جنگند. این بازی تا صد نفر بازیکن داشته و شما می‌توانید به صورت یک نفره، دو نفره یا به صورت جوخه‌ای بازی کنید. در حالت جوخه‌ای این امکان برای شما فراهم شده است که ۳ تا ۴ بازیکن را در یک دسته قرار دهید. در ابتدا بازیکن‌ها بدون اینکه هیچ اسلحه‌ای از \”Battle Bus\” داشته باشند، به صورت چتربازی به زمین پرتاب خواهند شد. بازیکنان بعد از فرود، باید به دنبال مهمات و منابعی بگردند و برای زنده ماندن خود تلاش کنند.

داستان بازی فورتنایت Fortnite

با گذشت زمان و هنگامیکه شما در حال بازی هستید، حلقه‌ای که برای بازی تعیین شده و دور باز را احاطه کرده، کم کم کوچک و کوچک‌تر می‌شود. در شرایطی که بازیکن‌ها بیرون از حلقه تعیین شده، قرار داشته باشند، به مرور می‌میرند. بدین معنی که بازی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بازیکن‌ها برای زنده ماندن مجبور هستند در داخل حلقه مانده و بازیکنان دیگر را بکشند. در نهایت آخرین نفر (یا همانطور که گفتیم دو نفر یا یک جوخه) که در بازی فورتنایت باقی مانده است به عنوان برنده بازی شناخته می‌شود.

بازی Fortnite با مارول کامیکس وارد همکاری شده و اکسین بیشتر شخصیت‌ها و کارکتر‌های مارول را تولید کرده است. علاوه بر این‌ها، قدرت‌هایی مانند دکتر دووم، قدرت استارک، ثور و همچنین قدرت استورم را به بازی فورتنایت اضافه کرده‌اند. شما در این بازی باید مسیر بسیاری را پشت سر گذاشته و زامبی‌هایی مانند هاسک را شکست دهید. با گذراندن این مراحل وی باک یا پول بازی اضافه خواهد شد.

این بازی تا ۳۰ دقیقه طول کشیده و بازیکنان می‌توانند مجدداً و به سرعت وارد بازی جدید شوند. بازیکنان در این بازی می‌توانند از طریق صدا و چت نوشتاری با همدیگر در ارتباط باشند. هیچ گونه محدودیت مکالمه‌ای در خصوص چت‌ها و پیغام‌ها صوتی وجود ندارد و این یکی دیگر از دلایلی است که استفاده از این بازی برای کودکان توصیه نمی‌شود.

با وجود اینکه بازی Fortnite کاملاً رایگان است، اما خرید‌های درون برنامه‌ای وجود داشته و امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. اگر شما هم از علاقه‌مندان بازی فورتنایت هستید، می‌توانید امکانات داخل برنامه را خریداری کنید.

چرا فورتنایت در ایران تحریم است

متأسفانه امروزه تحریم‌ها به میان بازی‌ها و گیم‌های معروف نیز راه پیدا کرده و ایرانیان اجازه استفاده از برخی بازی‌های خارجی را ندارند. بازی Fortnite نیز یکی از این بازی‌ها بوده که نسبت به حضور ایرانی‌ها بسیار حساس است. سازنده بازی فورتنایت اجاره ورود ایرانیان به بازی را نمی‌دهد، که در این بخش دلایل این تحریم را برای شما شرح می‌دهیم.

طبق قوانین بین‌المللی و قانون‌هایی که در آمریکا وضع شده، ایران و چند کشور دیگر در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و آن‌ها این کشور را به عنوان کشور تروریستی می‌شناسند. سازنده بازی‌ها و افرادی که به این بازی‌ها علاقه دارند، اهمیتی به درست یا غلط بودن این موضوع نمی‌دهند؛ اما سازنده‌ها طبق قانون آمریکا این بازی‌ها را طراحی و آن را در بازی خود رعایت می‌کنند.

با وجود اینکه سازنده بازی Fortnite تعداد بسیار زیادی از گیمر‌های ایرانی را بلاک کرده، ولی تا حد زیادی با استفاده این بازی توسط ایرانیان کنار آمده است. با این حال هر زمان که به این موضوع حساس می‌شود، دوباره تعداد زیادی از ایرانیان را بن خواهد کرد. جالب است بدانید اپیک گیمز بهتر از خود ایرانیان می‌داند که چه تعداد از ایرانی‌ها در داخل بازی فورتنایت فعال هستند.

بازی فورتنایت چگونه است؟

در بخش‌های قبلی داستان بازی Fortnite را برای شما شرح دادیم، اما برای اینکه بدانید این بازی چگونه است و چگونه می‌توان در آن حرفه‌ای شد، در این بخش اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. زمانیکه شما شروع به این بازی می‌کنید، تنها صلاح‌های سردی همچون کلنگ یا تبر در اختیار شما است. در ادامه باید بتوانید به بخش‌های مختلف از محیط بازی رفته و سلاح‌های جدیدی همچون اسحله‌ها، نارنجک و آیتم‌های دیگر را پیدا کنید.

بازی فورتنایت چگونه است؟

با پیدا کردن انواع مختلفی از سلاح‌ها شما می‌توانید از خود دفاع کرده و بیشتر در بازی بمانید. هر چه دایره دور بازی کوچک‌تر شود یا نقشه آب رود، به پایان بازی نزدیک‌تر خواهید شد. شما باید بتوانید به درستی خود را با شرایط تطبیق داده و مدام در حال پیشرفت باشید تا بتوانید زنده بمانید. در بازی Fortnite باید در طول روز برای خود (به تنهایی یا با هم گروهی‌هایتان) مواضع دفاعی درست کرده و جای خود را کاملاً محکم و امن نمایید. با این کار شب‌ها می‌توانید به داخل خانه‌های ساخته شده پناه ببرید.

در صورتیکه زامبی‌ها به شما حمله کردند، می‌توانید با استفاده از اسلحه‌ها و نارنجک‌هایی که در اختیار دارید، در برابر آن‌ها مقاومت کنید و آن‌ها را از بین ببرید. یکی از مهم‌ترین مزایای بازی Fortnite، استفاده و به کار‌گیری مصالح ساختمانی در دیگر خانه‌های خراب شده، توسط بازیکنان برای ساخت خانه خودشان است. بازیکن‌ها مهارت بسیار عالی در خصوص استفاده از اسلحله‌ها و مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز دارند.

آرنا در بازی فورتنایت چیست؟

آرنا در بازی فورتنایت چیست؟

آرنا (Arene) یک حالت بازی در فورتنایت است که کمی متفاوت از حالت‌های دیگر این بازی خواهد بود. حتی برخی از موارد در این مود وجود دارد که در مود‌های معمولی بازی خبری از آن‌ها نیست. در واقع باید گف آرنا، حالت رقابتی اصلی در بازی Fortnite است که در آن بازیکنان می‌توانند با بازیکنان دیگر با سطح مهارت مشابه رقابت کنند. پلی لیست Arena در حال حاضر شامل سه مورد مختلف است: Duos، Solos و Trios.

جمع‌بندی

بازی فورتنایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در جهان است که بر روی سیستم‌های مختلفی فعال می‌شود. شما می‌توانید به صورت رایگان این بازی را دانلود کنید، اما متأسفانه کاربران ایرانی در لیست تحریم قرار دارند. از همین رو باید روشی برای دور زدن این تحریم‌ها انجام دهید. بازی Fortnite دارای بخش‌های هیجان‌انگیز و بسیار جذاب است و شما برای اینکه بتوانید برنده نهایی شوید، باید در آن سلاح‌های جدیدی را پیدا کرده و خانه‌های جدید بسازید. امیدوارم از این مطلب که توسط کارمادیو برای شما تهیه شده لذت برده باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا